پاسخ به شایعات و اشتباهات درباره تویوتا هیبریدی

4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (20 رای)

Toyota Hybrid Myth Answered

1- نیاز به اتصال به منبع برق و شارژ : 

در تویوتاهای هیبریدی هرگز نیازی به اتصال به منبع برق و شارژ باطری ها نیست ، شارژ باطری ها بوسیله انرژی تامین شده از بازیافت نیروی ترمز تامین می شود.انرژی حاصل از ترمز در راه حل های خودروهای معمولی بنزینی به گرما تبدیل و از روی دیسک و لنت ترمز دفع می شود.
همچنین از موتور بنزینی خودرو نیز برای تولید انرژی الکتریکی اضافه در صورت نیاز استفاده می شود.
این موارد بصورت کاملاً خودکار اتفاق می افتند و نیازی به دخالت راننده نیست.

2- خودروهای هیبریدی برای اشخاص فنی و آشنا به تکنولوژی مناسب هستند :

در تویوتاهای هیبریدی شما به همان میزان مهارتی نیاز دارید که برای راندن هر خودرو اتوماتیک دیگری نیاز هست.
استفاده از موتور برقی ، بنزینی یا ترکیب این دو و سایر امور بصورت خودکار انجام می شود.
البته راننده می تواند حالت تنها استفاده از موتور برقی را برای سرعت های پائین انتخاب نماید.
اما برای اشخاص علاقه مند به جزئیات فنی نیز اطلاعات کاملی در صفحه نمایش اصلی از وضعیت رانندگی ، وضعیت فنی خودرو ، چگونگی رانندگی و ... در دسترس است.

3- خودروهای هیبریدی در دماهای خیلی کم یا زیاد به مشکل برمی خورند :

تویوتاهای هیبریدی در دماهای بسیار سرد و گرم در آزمایشگاه های مجهز و تخصصی آزمایش شده اند و رفتاری متفاوت از خودروهای بنزینی متداول ندارند.

4- ریسک برق گرفتگی با خودروهای هیبریدی :

براساس آمار و منطق واقعیت، شانس برق گرفتگی حتی در تصادفات شدید نزدیک به صفر است.کلیه اجزاء و سیم های فشارقوی در محفظه های ایمن بصورتی قرار گرفته اند که دسترسی به آن ها حتی بصورت عمدی بسیار سخت است.
همچنین در شرایط تصادف کامپیوتر خودرو بلافاصله با کنتاکت های قوی داخل محفظه باطری ها، برق باطری را قطع می کند و دیگر برقی در خودرو جریان نخواهد داشت.

5- اجزاء سیستم هیبریدی باعث کم شدن فضای داخلی خودرو می شوند :

امروزه اجزاء و قطعات سیستم های هیبریدی بسیار فشرده شده اند و در طراحی های امروز با ورود به یک خودروی هیبریدی از روی فضای داخلی متوجه هیبریدی بودن آن نخواهید شد.

6- باطری های خودرو هیبریدی پس از مدتی نیاز به تعویض دارند :

باطری های تویوتا هیبریدی برای طول عمر خودرو طراحی شده اند ، برای مثال در یک نمونه یک تویوتا پریوس هیبریدی 1.5 میلیون کیلومتر را بعنوان تاکسی در ونکوور کار کرده است بدون اینکه مشکلی برای باطری ها پیش بیاید یا نیازی به تعویض باطری باشد.
علاوه بر این خودروهای هیبریدی مثل سایر خودروهای معمولی به باطری های 12ولت معمولی نیز مجهز هستند و می توانند کلاً بدون سیستم برقی و هیبریدی مثل یک خودرو بنزینی معمولی کار کنند.

7- شتاب و کشش خودروهای هیبریدی کم است :

کاملاً برعکس ، خودروهای هیبریدی توان استفاده از موتور بنزینی را در کنار موتور برقی اصلی و موتورهای برقی روی چرخ (در مدل های 4چرخ متحرک) دارند و شتاب آن ها از خودروهای هم کلاس بنزینی خود بصورت قابل توجهی بیشتر است.

8- خودروهای هیبریدی قابل اعتماد نیستند :

تویوتا تا کنون بیش از 9میلیون خودرو هیبریدی ساخته و فروخته و هرگز مشکلی در قابل اعتماد بودن خودروها نبوده است.
سیستم انتقال قدرت این خودروها قطعات متحرک کمتری دارد ، استهلاک بخش های مختلف خودرو کمتر است ، مثلاً لنت ترمز بدلیل اینکه در بسیاری از موارد برای کاهش سرعت از ترمزهای برقی سیستم هیبریدی برای شارژ باطری استفاده می شود بسیار کمتر استفاده می شوند و در چندین دوره تست های JD.Power تویوتا پریوس در کلاس کامپکت کم استهلاک ترین و کم ایراد ترین خودرو شناخته شده است.

9- خودروهای هیبریدی خیلی در حفظ محیط زیست موثر نیستند :

از تولید تا بازیافت ، تویوتاهای هیبریدی حداکثر سازگاری در طبیعت را دارند.95% این خودروها قابل بازیافت است و در مورد باطری ها نیز تویوتا مقر اختصاصی و پیشرفته ای برای بازیافت باطری ها در اختیار دارد.

 

دیدگاه‌ها  

-6 #1 سعید 1395-11-13 10:19
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین :lol:
نقل قول کردن
+4 #2 کارگیک 1395-11-13 10:23
به نقل از سعید:
واقعاً از ایرتویا چند گرفتین که این تبلیغو بزارین :lol:

با سلام،
واقعاً فکر نمی کنم تویوتا نیازی به تبلیغ ما داشته باشه دوست عزیز. ;-)
نقل قول کردن
0 #3 عرفان 1395-11-15 12:30
واقعا وقت این شده که دست از این لوس بازی ها برداریم و به سایت محترم کارگیک احترام بیشتری بگذاریم.
کارشناس ارشد مکانیک و متخصص برق خودرو
نقل قول کردن
0 #4 عطا 1395-12-01 16:09
بسیار عالی بود
البته در طول عمر تویوتا شکی نیست و همینطور تویوتا پرتیراژ ترین خودروساز جهان هست و فکر میکنم نیاز به تبلیغ نداره. 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


جستجو در کارگیک

مطالب فنی و آموزشی مرتبط

آخرین مطالب فنی و آموزشی

آخرین اخبار و تازه های حوزه خودرو

https://trustseal.enamad.ir/logo.aspx?id=11663&p=lznblznbkzoekzoevjym logo-samandehi انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

هرگونه استفاده و بازنشر علمی و آموزشی از کارگیک آزاد است و ذکر منبع انتخاب شماست.
اطلاعات و آموزش های منتشر شده باید توسط متخصص بررسی و انجام شوند و جنبه کمک آموزشی دارند.کارگیک مسئولیتی در خصوص اطلاعات منتشر شده و عواقب ناشی از آن ها ندارد.