Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault
 

چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران روز گذشته در حالی برگزار شد که جمع بزرگی از خودروسازان و قطعه سازان ایرانی، میزبان مدیران ارشد شرکت های خودروساز و قطعه ساز بزرگ دنیا بودند.

سالن اصلی همایش های برج میلاد، در روز برفی یکشنبه 24 بهمن ماه، محفلی بزرگ را شاهد بود که در آن سفرای کشورها و مدیران ارشد صنعت خودروی دنیا از پتانسیل های بالای صنعت خودروی ایران سخن گفتند و مدیران ارشد صنعت خودروی ایران نیز گرچه به رسم مهمان نوازی به شرکت کنندگان خارجی همایش برای سرمایه گذاری در ایران تعارف زدند اما همگی با قدرت از ارزان نبودن بازار ایران حرف زدند و بعضا کنایه هایی نیز به سیاست های قبلی کشورهای حاضر در همایش در قبال ایران زدند.

  چهارمین همایش بین الملی خودرو، گرچه در قیاس با همایش سوم، در سطحی پایین تر و البته فشرده تر برگزار می شد اما حضور پررنگ فرانسوی ها با مدیران رده بالای خود و حضور کره ای هایی که نسبت به سرمایه گذاری در صنعت خودروی ایران گارد بسته ای داشتند با سفیرشان و همچنین غیبت چشمگیر چینی هایی که امروز تقریبا بیشترین سهم مشارکت را در صنعت خودروی ایران به خود اختصاص داده اند، از نکات جالب چهارمین همایش بین المللی خودرو بود. 

چهارمین مهمانی بزرگ خودروسازان در حالی برگزار شد که گویا نسبت به سال گذشته از درجه اهمیت کمتری برای دولتی ها برخوردار بود و حتی محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تاخیری چهار ساعته در این همایش حضور پیدا کرد و برخلاف اعلام های قبلی مبنی بر حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش، بالاترین مقام حاضر در این مراسم، محمدرضا نعمت زاده بود.

محمدرضا نعمت زاده:

کره ای ها در ایران سرمایه گذاری می کنند

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت که با تاخیر زیادی به همایش بین المللی خودرو رسید، با کنایه به کره ای ها مبنی بر اینکه کره ای ها حرف ما را نمی فهمند، گفت: پس از رایزنی های فراوان بالاخره کره ای ها حاضر به سرمایه گذاری در صنعت خودروی ایران شدند و کمی به حرف ما گوش دادند و در همین راستا قراردادی را با شرکت کرمان موتور منعقد کردند.

او ادامه داد: اگر کره ای ها مانند فرانسوی ها به حرف ما گوش بدهند، ضرر نخواهند کرد زیرا بازار خودروی ایران امروز دیگر صرفا بازار فروش نیست و اگر کسی به این بازار فکر می کند باید در آن سرمایه گذاری کند.

نعمت زاده همچنین با اشاره به قراردادهای خودرویی منعقد شده در پسابرجام، گفت: قرارداد ایدرو و رنو تا قبل از عید به امضا خواهد رسید و خوشبختانه امروز هم صحبت های امیدوارکننده ای از زبان مدیرعامل سیتروئن شنیدیم که نشان می دهد چارچوب های قراردادهای ما پذیرفته شده است.

وزیر صنعت که به درخواست دبیر همایش با تشویق حاضرین برای خدماتش به صنعت خودرو تقدیر شد، تاکید کرد: برجام تاثیرات بسیار مثبتی بر صنعت خودرو داشته و درخواست ما از فعالان اقتصادی این حوزه این است که با تلاش بهترین استفاده را از این فضا ببرند تا شاید بخشی از عقب ماندگی ها جبران شود.

نعمت زاده که گویی دیروز برای کنایه آمده بود، خطاب به مهمانان اروپایی همایش گفت: در حضور مهمانان اروپایی می گویم که تحریم های غرب علیه ایران ظالمانه بود اما موجب نشد ما از تلاش برای توسعه دست برداریم.

او افزود: مذاکرات ما در پسابرجام با شرکت های خودروساز خارجی روند خوبی را طی کرده و مذاکره با شرکت های آلمانی ابتدای سال آینده به نتیجه خواهد رسید و ابتدای هفته نیز مذاکراتی با شرکت های سوئدی صورت گرفت.

 رئیس هیأت عامل ایدرو:

قرارداد بنز تا پایان سال امضا می شود

منصور معظمی، رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که به عنوان میزبان این مراسم حضور داشت خبر از حضور جنتلمن های آلمانی تا پایان سال با امضای قرارداد مشترک با ایران خودرو داد.

او با تاکید بر اینکه اهتمام دولت به توسعه صنعت خودرو است، بیان کرد: سیاست اصلی دولت توسعه بخش خصوصی صنعت خودرو است که در این راستا شرایط و تسهیلات را برای حضور قدرتمند بخش خصوصی در این صنعت فراهم خواهد کرد.

رئیس هیأت عامل ایدرو با اعتقاد بر اینکه برجام یک فرصت طلایی است، گفت: برجام فرصتی برای شرکت های خارجی است که بتوانند از پتانسیل های صنعت ایران استفاده کنند. پس از برجام قطعه سازان و خودروسازان ما توانستند توفیقات زیادی را داشته باشند.

او با اشاره به قراردادهای خودرویی، اظهار کرد: محصولات مشترک ایران خودرو و پژو تا پایان اسفند، سیتروئن و سایپا تا نیمه سال آینده، ایدرو و رنو تا پایان سال ۲۰۱۷ به بازار ارائه خواهد شد.

قائم مقام ارشد رنو:

ایران یکی از ستون های رنو است

برنارد کمبیه، قائم مقام ارشد رنو نیز به عنوان نخستین سخنران خارجی، حرف های امیدوارکننده و متفاوتی درباره ایران زد و گفت: ایران پایگاه تولیدی رنو و یکی از ستون های اصلی رنو برای تولید و صادرات خواهد بود.

کمبیه با اشاره به فروش بالای رنو در سال گذشته، تصریح کرد: بخشی از موفقیت ما مدیون همکاری خوب شرکای ایرانی مان است. ایران یکی از ستون های ما برای توسعه فعالیت های گروه رنو خواهد بود.

سفیر کره جنوبی در ایران:

ایران یک رقیب قوی برای خودروسازان بزرگ است

کیم سونگ هو، سفیر کره جنوبی در ایران هم که هنوز نمی دانست قرار است تا ساعاتی بعد مورد کنایه وزیر صنعت ایران قرار بگیرد، در چهارمین همایش بین المللی خودرو،  گفت: ایران جایی فقط برای فروش نیست بلکه ایران یک شریک قدرتمند و یک رقیب قوی در آینده صنعت خودرو خواهد بود.

سونگ هو افزود: ظرفیت بازار ایران بسیار زیاد است و ما باید برای این ظرفیت فکر کنیم. همچنین ایران مشتریان وفاداری دارد و همچنین ظرفیت های صنعتی اش کامل است، به طوری که می توانیم یک خودرو را به صورت کامل در ایران تولید کنیم.

سفیر کره جنوبی با اشاره به حضور مهمانان خارجی در ایران، بیان کرد: آمدن به ایران ممکن است برای شرکت های شما خطرناک باشد اما شما نباید همکاری های خود را در اینجا متوقف کنید چرا که ایران به زودی جایگاه خوبی در صنعت خودروسازی پیدا خواهد کرد.

سونگ هو با اشاره به آینده صنعت خودروی ایران، تصریح کرد: شرکت های خودروساز ایرانی در آینده دوش به دوش خودروسازان اروپایی حرکت خواهند کرد.

سفیر فرانسه در ایران:

فرانسه به اجرای برجام متعهد خواهد بود

فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در ایران نیز از دیگر مهمانان این همایش بود که قول اجرای برجام را تحت هر شرایطی به ایرانی ها داد. او گفت: فرانسه به برجام متعهد خواهد بود و در هر شرایطی برجام را اجرا خواهد کرد.

سفیر فرانسه در ایران ادامه داد: برجام یک توافق برد-برد برای همه طرفین بود.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

پلتفرم ملی در ایران خودرو طراحی می شود

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم که با امضای قرارداد پژو و خبر امضای قرارداد بنز با دستی پر به چهارمین همایش بین المللی خودرو آمده بود، خبر خوش دیگری داد تا کارنامه خودش در امضای قراردادهای خودرویی را پربارتر کند.

او گفت: ما طی ۲۵ روز آینده قراردادی را با یک کنسرسیوم ایتالیایی برای تولید پلتفرم ملی در ایران امضا خواهیم کرد که باارزش ترین قرارداد طراحی پلتفرم ملی خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: ما باید از قالب تولیدکننده بودن بیرون بیاییم و خودروساز شویم و این مهم با توسعه مراکز تحقیق و توسعه محقق خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

سایپا به سوددهی رسید

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که سال گذشته در همین همایش از تیر الگوی ساختارهای مالی سخن گفته و وعده داده بود سایپا را به نمونه ای برای شرکت های دیگر تبدیل کند، در همایش چهارم به بیان کارنامه عملیاتی خود پرداخت و گفت: وقتی سایپا را تحویل گرفتم با بحران مالی وحشتناکی درگیر بود اما امروز این خبر را می دهم که در سایپا پایان امسال سود عملیاتی خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار مالی سایپا با اتکا به دانش نیروی داخلی این شرکت بوده است، تصریح کرد: به زودی اوراق مرابحه جدید سایپا در بورس ارائه خواهد شد و همچنین طرح فروش محصولات سایپا در بازار سرمایه نیز عملیاتی می شود.

جمالی هم کنایه ای به توقعات بالای وزیر صنعت از سایپا زد و گفت: قرارداد ما با سیتروئن به زودی به امضا می رسد و سیتروئن پذیرفته که 30 درصد از محصولات مشترک تولیدی را از طریق شبکه خودش صادر کند.

مدیرعامل سیتروئن:

نخستین خودروی مشترک با سایپا ۲۰۱۸ می آید

لیندا جکسون، مدیرعامل سیتروئن نیز به عنوان تنها زن سخنران در این همایش سخنرانی کرد و گفت: نخستین خودروی مشترک سیتروئن و سایپا اوایل ۲۰۱۸ به بازار می آید.

او با بیان اینکه ما مفتخر به تعریف یک جوینت ونچر با سایپا هستیم که براساس آن سیتروئن دوباره به بازار ایران بازخواهد گشت، تصریح کرد: پیشرفته ترین خودروهای ما در کارخانه سایپا کاشان تولید شده و ۷۰ درصد ساخت داخل خواهد شد.

مدیرعامل پژو:

پژو ۲۰۰۸ قبل از عید می آید

ژان فلیپ ایمپارتو، مدیرعامل پژو، از دیگر سخنرانان این همایش بود. او که به قول خودش در دو سال اخیر 25 بار به ایران سفر کرده از حجم بالای سرمایه گذاری پژو در ایران گفت و بیان کرد: پژو بیشترین سرمایه را به ایران آورده و فاز دوم سرمایه گذاری های ما نیز آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: در کمتر از یک  سال از شروع همکاری ما با ایران خودرو، پیش فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان محصول ایکاپ در ایران تا پایان سال آغاز خواهد شد.

0
0
0
s2sdefault

نوشتن دیدگاه


پیشنهاد سردبیر