Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault

اتوموتیونیوز روز دوشنبه طی گزارشی مفصل به مجموع سیاست‌های مفید و کارسازی پرداخته که آن کشور را در مسیر تبدیل شدن به یک ابرقدرت خودرویی و حتی به حاشیه راندن همسایه شمالی قرار داده است.

mexico 160502i nishino01 e

در سال‌های اخیر کشور مکزیک به پدیده‌ای کم‌نظیر در صنعت خودرو بدل شده است که به‌سرعت خود را به بالاترین رده‌‌های جدول بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده خودرو در سطح جهان نزدیک می‌کند. این روزها با کاهش تولید و فروش خودروهای کره‌جنوبی که جایگاه پنجم را به هند واگذار کرده است، صحبت آنست که مکزیک هم آن کشور را از جایگاه ششم جهانی پایین و خود بر جای آن بنشیند.

نام این کشور آمریکای مرکزی که همسایگی‌اش با ایالات‌متحده در شمال، مسائل متعددی را در سطح دیپلماسی و اقتصادی آن قاره به‌وجود آورده است، به‌واسطه اخبار گوناگون مربوط به مهاجران قانونی و غیرقانونی که آن کشور را به مقصد ایالات‌متحده ترک می‌کنند و همچنین مسائل مربوط به قاچاق مواد مخدر و گروه‌های جنایتکار سازمان یافته مدام در رسانه‌ها مطرح است اما در یک سال گذشته صنعت خودروی آن نیز به‌عنوان یک مورد مناقشه مهم با آمریکا، به‌ویژه آمریکای پس از رئیس‌جمهور شدن ترامپ در کانون توجه قرار گرفته است.

اتوموتیونیوز روز دوشنبه طی گزارشی مفصل به مجموع سیاست‌های مفید و کارسازی پرداخته که آن کشور را در مسیر تبدیل شدن به یک ابرقدرت خودرویی و حتی به حاشیه راندن همسایه شمالی قرار داده است. لارنس ایلیف در ابتدای این گزارش اشاره کرده است مکزیک توانسته به‌خوبی از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خودروسازان و تامین‌کنندگان قطعات استفاده کند و از این سرمایه به حرکت درآمده برای تولید وسیع خودرو، صادرات بیشتر و افزایش سطح درآمد بهره ببرد که به نوبه خود سبب رشد دو رقمی فروش داخلی خودرو و کامیون شده است. نویسنده گزارش سپس این پرسش را مطرح کرده که مکزیک کجا درست عمل کرده است؟ پرسش مهم بعدی که ایلیف بلافاصله و پیش از پاسخ گفتن به پرسش قبلی مطرح کرده این است که آیا اصطکاک تجاری مکزیک با ایالات متحده سبب فروکش کردن سرعت پیشرفت این کشور خواهد شد؟

اتوموتیونیوز در پاسخ به پرسش دوم از قول ایلدفونسو گوجاردو، وزیر اقتصاد مکزیک، نوشته است که «نگران نباشید». گوجاردو معتقد است که مکزیک تا سال ۲۰۲۰ به پنجمین کشور تولیدکننده خودرو در جهان تبدیل خواهد شد و پنج کارخانه جدید تولید خودرو در همین دوره زمانی۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در آن کشور افتتاح خواهند شد. تحلیلگران صنعت خودرو در این مورد نظر داده‌اند که صرفا بر اساس میزان سرمایه‌گذاری‌های اعلام شده می‌توان مطمئن بود که سیر صعودی نمودار افزایش تولید مکزیک دست‌کم تا پایان دهه میلادی جاری ادامه خواهد داشت.

گوجاردو می‌گوید موفقیت این کشور ناشی از ترکیبی از حمایت‌های دولتی برای صنعت خودرو، توافقنامه های تجارت آزاد با ده‌ها کشور در سراسر جهان، تدارکات و لجستیک قوی و هزینه‌های پایین تولید است. به این ترتیب وزیر مکزیکی به این سوال نویسنده مقاله پاسخ داده که کدام اقدامات درست صنعت خودروی آن کشور را تا این حد ارتقا داده است. این کشور از جمله با آلمان به عنوان یکی از قطب‌های مهم خودروسازی جهان وارد مراودات مهمی شده و از جمله شهر سن هوزه چیاپا را که در ۶۰۰ مایلی جنوب مرز ایالات متحده آمریکا قرار دارد به «شهر آئودی» بدل کرده است. شرکت آلمانی آئودی تولید کننده خودروهای پریمیوم سال گذشته ۱٫۳ میلیارد دلار برای افتتاح اولین کارخانه آن کشور در مکزیک در سن هوزه چیاپا سرمایه‌گذاری کرده است. این کارخانه در حال حاضر پرفروش‌ترین کراس‌اوور آئودی، یعنی Q5 را تولید می کند، ظرفیت کامل آن ۱۵۰ هزار دستگاه در سال است و ۴،۲۰۰ کارگر در آن به کار مشغولند.

سن هوزه چیاپا در فاصله۴۰ مایلی از شهر پوئبلا قرار دارد، جایی که شرکت فولکس‌واگن از ۵۰ سال بپیش در آن کارخانه‌هایی احداث کرده است. اما سایت تولیدی آئودی در خارج از شهر قرار دارد و مقامات دولتی با درک نیازهای خدمات و پشتیبانی این شرکت مشوق‌ها و اقدامات زیرساختی مهمی در منطقه انجام داده‌اند؛ از جمله مقامات شهری پوئبلا برنامه هایی برای احداث پارک و شهرک در حوالی پروژه آئودی دارند که این مکان را تبدیل به یک مرکز بزرگ صنعتی می کند، حرکتی که می‌تواند کشاورزان فقیر محلی را از فقر بیرون بکشد و مشاغلی در ارتباط با کارخانه خودروسازی و تامین‌کنندگان قطعات آئودی و کارفرمایان بخش خدمات ایجاد کند.

mexico Industary 12609896 rId14

مقامات دولتی انتظار دارند این فعالیت‌های توسعه‌ای تا سال ۲۰۳۰، حدود ۶۲ هزار شغل جدید در منطقه ایجاد کند و در حدود یکصدهزار شهروند جدید را به این شهر که «شهر مدل» نامیده شده است، جلب کند.

دولت فدرال مکزیک همچنین با تمام توان در تدارک برنامه‌های زیربنایی رقابت برای پایین آوردن هزینه‌های تولید و تدارکات در بخش‌های توسعه نیافته کشور است و این کشور همچنین برنامه‌های آموزش کارکنان و بورس تحصیلی مهندسی برای به هم نزدیک کردن دانشگاه‌ها و شرکت‌های خودرو سازی را در دستور کار نهادهای آموزشی قرار داده است.

طبق آمارهای دولتی و همچنین آمار اخذ شده از صنایع، کارخانه‌های مکزیک در سال گذشته حدود ۳٫۵ میلیون خودروی سبک تولید کرده‌اند که حدود ۲٫۸ میلیون دستگاه از این خودروها صادر شده است. این تیراژ اکنون مکزیک را تولید کننده شماره ۷ خودرو در جهان ساخته است.

انجمن صنایع خودروی مکزیک تخمین زده است که با کارخانه‌های تولید مونتاژ جدید و در دست احداث و توسعه کارخانه‌های موجود، تا پایان سال ۲۰۲۰ کل تولید خودرو در این کشور تا حدود ۵ میلیون دستگاه در سال افزایش خواهد یافت.

mexico plantas vehiculos ligeros

0
0
0
s2sdefault

نوشتن دیدگاه


پیشنهاد سردبیر