Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault

CG Service 0


آموزش تصویری تمیزکردن کاربراتور موتورسیکلت CG125

گاهی اوقات می شه موتور ریپ میزنه، گاز خور جالبی نداره، موتور بی حاله، یا اصلا موتور روشن نمی شه، و یا از ریز کاربراتور بنزین میریزه (فلوت می کنه) بروز همچین مشکلاتی به علت یک چیز می تونه باشه اون هم مشکل کاربراتوره.
کاربراتور قطعه ای از موتور نیست که به همین راحتی ها خراب شه، بسوزه یا فرسوده شه، معمولا عمر زیادی داره، ولی برای اینکه بازدهی خوب و بهتری داشته باشه نیاز هست هر از چند گاهی تمیز کاری شه.
توی موتور با توجه به فیلتر هایی که که وجود داره، فیلتر داخل باک و فیلتر بعد از شیر بنزین (البته اگر توی موتور شما وجود داره) اجسام درشت نمی تونن وارد کاربراتور بشن، ولی زنگ آهن، براده آهن، خاک و آب همیشه باعث مشکلاتی می شه.
موتور هایی که تازه باش چون باک و لوازم مرتبط با اون تازه هستن این امکان وجود داره که گرد و خاک و براده آهن توشون موجود باشه و موتور هایی که سنی ازشون گذشته باشه احتمال وجود زنگ آهن، خاک و آب همیشه توشون هست.
برای اینکه موتورتون سرحال باشه گاز خورش وحشی باشه، بهتره یه سوخت پاک بهش بدید، با تعویض و شستشوی فیلتر بنزین و کاربراتور!به همین دلایل من هم تصمیم گرفتم کاربراتور موتورم رو تمیز کنم.

اول: راه های دسترسی به کاربراتور رو باز می کنیم

CG Service 1
CG Service 2

مرحله دوم: بست لوله لاستیکی رابط کاربراتور و محفظه فیلتر هوا رو باز می کنیم

CG Service 3

مرحله سوم: سوزن کاربراتور رو باز می کنیم تا سیم گاز از کاربراتور جدا شه، در پوش قسمت بالای کاربراتور رو باز می کنیم و با احتیاط سوزن رو می کشیم بیرون.

CG Service 4

 مرحله چهارم: پیچ های اتصال کاربراتور به سیلندر رو باز می کنیم

CG Service 5

مرحله پنجم: کاربراتور به راحتی جدا می شه

CG Service 6

مراقب سوزن کاربراتور باشید، ممکنه با ضربه یا فشار تغییر شکل بده که در این صورت باید به فکر یه سوزن دیگه واسه کاربراتور باشین.
با همین سوزن و قسمت بالاییش که توی تصویر می بینید می شه میزان مصرف سوخت رو به صورت مقدماتی کاهش یا افزایش داد.

CG Service 7

مرحله ششم: کاسه ی زیری کاربراتورو باز کنید، سه تا پیچ داره، مطمئنا توی این کاسه باید بنزین باشه، از حالا به بعدش دیگه دست خودتونه با رعایت احتیاط می تونید کاربراتور رو بشورید

CG Service 8

کاربراتور در عین پیچیدگی خیلی سیستم ساده ای داره، وقتی بازش کردین می تونید متوجه شین چطوری کار می کنه، همین طور که توی تصویر می بینید داخلش خیلی پیش و سوراخ و سوپاپ داره، مراقب باشید تنظیماتی رو بهم نزنید، هر کدوم از اون پیچا و سوراخ ها برای تنظیم یک قسمت کاربراتوره که بحث مفصلی داره واسه خودش و از موضوع بحثمون خارجه، به موقعش به اون ها هم می رسیم.
بعد از باز کردن کاربراتور مطمئنا ته کاربرات باید زنگ آهن خاک یا حتی آب دیده شه، با استفاده از یه برس کوچیک و بنزین می تونید خیلی ظریف و با حوصله تمیزش کنید، دقت کنید که تمام سوراخ ها و تنظیمات تمیز و دقیق باشه. یه براده آهن ۰٫۲ میلیمتری توی یکی از مسیر های کاربراتور بد جور می تونه اذیتتون که. و برای من هم همچین مشکلی پیش اومد.
بنزینی که در تصویر بالا هست با تصویر پایین مقایسه کنید، خودتون متوجه میشید که یه کاربراتور چقدر می تونه کثیف باشه

CG Service 9

بعد از شستشو اگر باد در اختیار دارید، البته نه هر جور بادی ! یه دور تمام ورودی خروجی های کاربراتورو باد بگیرید (فوت کنید) که آشغالی مسیری نبسته باشه.
اتصالات کاربراتور مثل اتصال کاربراتور به سیلندر و اتصال کاسه زیری کاربراتور با استفاده از واشر لاستیکی که توی تصویر می بینید آببندی شده، حواستون باشه این واشر ها سر جاشون باشه، اگر دید واشر ها خاصیت خودشونو از دست دادن، پوسیده شدن، یا خدا نکرده زدین گمشون کردین، برید یه دست واشر نو بگیرید، توی بازار موجود هست، قیمت چندانی هم نداره.
و یه نکته تجربی دیگه، موقع بستن کاسه زیری کاربراتور، بهتره کاربراتور رو وارونه کنید و کاسه رو نصب کنید، توی کاربراتور دوتا بالشتک هوا هست که وقتی مقدار بنزین به حد مورد نیاز رسید اون بالشتک ها دقیقا عین سیستم فلاش تانک بنزین رو قطع می کنه، اگر همینطوری کاسه را جا بزنید امکان داره بالشتک ها به دیواره های کاسه گیر کنه و نتونه عمل کنه و باعث می شه بنزین همین طوری یه سره از مسیر هوای کاربراتور تخلیه شه، سر این موضوع خیلی اذیت شدم ! هفته ها ذهنمو مشغول کرده بود که چرا کرابراتور همش بنزین رو تخلیه می کنه. تا اینکه علت رو متوجه شدم.
توی تصویر نشون دادم:

CG Service 10
CG Service 11

این کاربراتوری که باز کردم و تمیزش کردم، از معمولی ترین کاربراتور های موجود در بازار هست که تقریبا روی اکثر موتور های ایرانی نصبه، البته موتور های جدید منظورم موتور های، با کلاس بالاتر، از این نوع کاربراتور استفاده نمی کنن ولی در کل تمیز کردن کاربراتور ها کمی دقت و ظرافت می خواد و اصلا چیز خاصی نداره.
منبع آموزش تصویری : پارس تیونینگ

0
0
0
s2sdefault

دیدگاه‌ها  

+1 #1 احسان B 1395-01-27 21:49
بنده خدا حداقل دوتاژیگلورا را بازمیکردی طوری نبود هیچ تنظیم خاصی نداره ، باد میگرفتی میبستی سرجاش. اصل این دوتا ژیگلوره که سورخهای هفت صدم میلیمتری داره روی دیوارش به تعداد هشت یاده عدد که اینا اگه گرفتگی پیدا کنن موتور افتضاح کارمیکنه.
نقل قول کردن
+6 #2 امیر 1395-05-06 15:03
ای کاش نصب کردنشم میگفتی
نقل قول کردن
+2 #3 محمد 1395-06-25 15:43
ایول داداش کارت حرف نداره
نقل قول کردن
+2 #4 محسن 1395-07-03 19:06
عالی بود.ممنون از اطلاعات مفید
نقل قول کردن
+3 #5 مهرداد 1395-07-26 22:47
سلام از من با همه این کارا بازم نشت داره شناورشا بهش ور رفتم ولی بازم نشد
نقل قول کردن
+1 #6 علی 1395-10-16 13:41
موقع بستن انگار درست بسته نشده صدای خیلی زیادی میده راهنمایی کنید لطفا
نقل قول کردن
+1 #7 معین 1395-11-19 03:48
ممنون مال من ریسر۸۴ چندوقته همش از مسیرهوای کاربراتور بنزین میریزه تا تو سایت شماعلتومتوجه شد.
نقل قول کردن
0 #8 هومن 1395-11-26 01:03
از اینکه برخی دوستان وقت میزارن و بطور توضیح میدن کمال سپاس رو دارم ومثل ی برادر صورت ماخشون و میبوسم
نقل قول کردن
+6 #9 توحید 1395-12-18 01:27
سلام.من می خواستم مصرف بنزین رو زیاد کنم ، چون تو سرعت بالا موتور کم میاره.می خواستم بدونم کدوم قسمت خار اون سوزن مصرف زیاد میشه؟
نقل قول کردن
+2 #10 عباس 1396-01-29 22:06
سلام
وقتی شیلنگ بنزین و وصل میکنم به کاربراتور بنزین نمیره از باک ولی شیلنگ و از کاربراتور میکشم بیرون بنزین میریزه مشکل چی میتوته باشه
نقل قول کردن
+2 #11 حسین 1396-02-09 01:15
سلام
عباس آقا احتمالا همون بالشتک شناور بنزین ؛ رو به بالا گیر کرده اجازه نمیده بنزین بیاد
نقل قول کردن
0 #12 عباس 1396-02-16 09:03
سلام عباس حتما شناور رو وارونه بستی.
نقل قول کردن
+1 #13 مهدی 1396-02-28 15:16
سلام من کاربراتور تازه خریدم ی بار باهاش رفتم بیرون موتور بد جور نفسش میگیره از چی میتونه باشه هم باک گرفتم هم کاربرات
نقل قول کردن
0 #14 هادی 1396-03-19 21:52
به نقل از توحید:
سلام.من می خواستم مصرف بنزین رو زیاد کنم ، چون تو سرعت بالا موتور کم میاره.می خواستم بدونم کدوم قسمت خار اون سوزن مصرف زیاد میشه؟


خار انتهای سوزن رو بیار پایینتر.
نقل قول کردن
0 #15 فرهاد 1396-04-09 03:07
سلام
من بنزین سوپر توی باک ریختم موتور بد کار میکرد دور موتور زیاد نمیشد حالا هم روشن نمیشه!!!
کاربراتور رو باز کردم تمیز کردم مشکل حل نشد

مشکل چیه؟ چه قطعه ای از کاربراتور خراب شده؟
نقل قول کردن
0 #16 پوریا 1396-04-27 15:19
سلام من ی تریل روان 200 دارم امروز تو حرکت موتور ریپ زد و خاموش شد بعد وقتی دور موتور تا 2 میاد موتور ریپ میزنه خاموش میشه ولی وقتی سرد شد برای چند دقیقه درست شد و باز خاموش شد. ب نظر شما کاربراتور موتور کثیفه؟؟؟
نقل قول کردن
0 #17 علی 1396-04-28 18:27
سلام اساتید محترم
من کاربراتور را باز کردم و کلی با پیچهای داخلش بازی کردم ،حالا متاسفانه دنده ۵ یا مقداری سرعت میرم ،کم میاره ،ضمنا کابرات سر میره و همه جا بنزین میریزه.،در نظرات دوستان گفتن خار سوزن پایینتر بیارم و طریقه بستن شناور هم صحیح میرم ،اما بازم مشکل حل نشده.لطفا راجبه تنظیمات داخل کاربرات توضیح بدین.تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


پیشنهاد سردبیر