Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault

diagnostics sample diag explained


معرفی و مقدمه عیب یابی خودرو بادستگاه دیاگ


مثال جدول مقادیر استاندارد پارامترها

Diag Parameters1
photo 2016 02 14 10 58 18

سایر مطالب تکمیلی در کارگیک :
جدول عیب یابی سنسورها و عملگرهای خودرو
جدول کامل عیب یابی و رفع عیب خودرو
- انواع دستگاه دیاگ

برخی پارامترهای مهم در دستگاه دیاگ و دلایل آن ها :

- دور موتور :

- دور موتور در حالت آرام معمولاً بین 800 تا 900 باید ثابت باشد.(850 برای پژو) 
- نوسانات جزئی در حد 50 واحد خیلی اهمیتی ندارند و مربوط به کثیفی سنسور یا عملکرد ECU برای تنظیم استپر هستند.
- نوسانات بیشتر اگر با صدا همراه باشند بدلیل مشکل سخت افزاری در موتور مثل یاتاقان زدن یا انحنای میل لنگ هستند.
- نوسانات یکدفعه که تداوم ندارند مربوط به خود سنسور دور موتور هستند.

زمانی که مشاهده می کنیم موتور دارای نوسان است و مشکل مکانیکی ندارد احتمالاً  2 مشکل وجود دارد :
1.مشکل در پاشش نامنظم یا حجم ناصحیح از سوخت
2.مشکل در ورودی هوا یا اندازه گیری آن

برای تشخیص این موارد باید با مشاهده پارامتر های زنده ، از وضعیت عملکرد موتور مطلع شویم. خیلی از این پارامتر های به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و یک عیب یابی صحیح به معنی تشخیص این زنجیره ها است.
فرضا در زمانی که دور موتور دچار نوسان شدید در حالت درجا شده است، باید به این پارامتر ها توجه کرد:
1.وضعیت استپر
2.زاویه دریچه گاز
3.فشار منیفولد
4.تایم جرقه
5.تایم پاشش

علائم خرابی سنسور دور موتور : 

1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت.
2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص.

- ولتاژ باطری :

- ولتاژ باطری در خودرو روشن باید بین 12 تا 14 ولت با نوسان کم باشد.
- نوسانات زیاد یا افزایش محسوس ولتاژ با گاز دادن بدلیل مشکل دینام (معمولاً کوتاه شدن ذغال ها) هستند.
- در صورت وجود ولتاژ بیش از 14 ولت آفتامات دینام خراب است و احتمال آسیب به بخش های حساس الکترونیکی وجود دارد.

- زاویه دریچه گاز :

- زاویه دریچه گاز در حالت دور آرام در خودروهای گاز سیمی باید 0 و در خودروهای دریچه گاز برقی که استپر ندارند براساس راهنمای آن (معمولاً 6 تا 12 درجه بسته به سردی و گرمی) باشد.
- ممکن است مشکل از عدم رگلاژ پولکی دریچه گاز باشد.
- درست نبودن زاویه دریچه گاز کلیه محاسبات ECU را به هم می ریزد.

- ولتاژ دریچه گاز :

- ولتاژ بازگشتی از پتاسومتر دریچه گاز که موقعیت فعلی آن را به ECU گزارش می دهد.
- زاویه دریچه گاز مقدار محاسبه شده ولتاژ دریچه گاز است.

علائم خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز :

در خودروهای انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمی باشند با از کارافتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده میباشد. اما در خودروهای مجهز به سنسور اکسیژن باعث میشود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که سنسور فشار داخل منیفولد خراب شود ECU اطلاعات مربوط را از روی سنسور دریچه گاز محاسبه می کند.

با از کار افتادن یا خرابی این سنسور دود سیاه از اگزوز خارج می شود قدرت و شتاب خودرو کم شده وهنگام شتاب گیری، خودرو عطسه زده و با دل زدن دور موتور بالا میرود و ممکن است باعث روشن شدن چراغ چک شود.

1- کارکرد بد موتور همراه با بالا نرفتن دور موتور از یک حد خاص.
2- ایجاد دود که ثابت نیست و بنا به شرایط متفاوت میباشد.
3-گاز خوردن بی دلیل خودرو زمانی که پا را از روی پدال بردارید.

اين سنسور از يك مقاومت متغير دوراني تشكيل شده است و با گردش محور دريچه گاز مقدار مقاومت تغيير كرده و باعث تغيير در ولتاژ خروجي سنسور موقعيت دريچه گاز مي‌گردد . اين تغيير ولتاژ بهECU ارسال شده ، تا از ميزان باز و بسته بوده دريچه گاز مطلع سازد .

ECU متناسب با درجه باز شدن دريچه گاز و يا به عبارتی ولتاژ خروجي اين سنسور ميزان گاز دادن و شتاب را تعين میكند و مطابق با آن بهترين تزريق سوخت را انجام می دهد . اتصال لغزنده اين سنسور با محور دريچه گاز هم محور بوده و با كوچكترين حركت درچه گاز ميزان بازبودن آن را حس كرده و در اثر بار و بسته شدن دريچه گاز ولتاژ خروجی از سنسور تغيير می كند و بر اثر اين تغيير ولتاژ اطلاعات ECU ارسال شده و واحد كنترل موتور نيز مخلوط سوخت مورد نياز را محاسبه مي‌نمايد . اين سنسور بر روي دريچه گاز نصب می گردد .

- زمان پاشش انژکتور :

- تعیین این مقدار از وظایف اصلی ECU است که از مقادیر دریافت شده توسط سنسورها محاسبه می شود.اگر این مقدار در دور آرام نوسان داشته باشد یا در بازه تعریف شده توسط کارخانه نباشد احتمال قوی مشکلی در یکی از بخش ها وجود دارد.
مثلاً در هنگام سرد بودن خودرو ECU از روی عمدتاً اطلاعات سنسور دمای آب علاوه بر بازکردن مجرای Bypass توسط استپر میزان پاشش سوخت را بیشتر و آوانس جرقه را جلو می برد تا خودرو راحت تر روشن شود.

تغییرات نامنظم و نوسانات ناگهانی زمان پاشش معمولاً ناشی از ارسال مقادیر ناصحیح از سوی سنسور اکسیژن است.

نحوه پاشش بنزین توسط این قطعه به این صورت است که میزان مشخصی از فشار بنزین که معمولا ۳/۵ بار است از ریل سوخت به قسمت فوقانی یا ورودی انژکتور هدایت شده و از فیلتر آن عبور کرده و با فعال شدن میدان مغناطیسی توسط سلونوئید , سوزن انژکتور بالا رفته و بنزین از سوراخ یا سوراخهای خروجی انتهای انژکتور به صورت پودر با زاویه , زمان و میزان مشخص و کنترل شده خارج میگردد.

مدت زمان پاشش و همینطور میزان تحت کنترل آن اهمیت کار انژکتور را نمایان میکند , حتی خرابی و غیر کارآمد بودن انژکتور با مدت و میزان پاشش آن رابطه مستقیم دارد.اگر انژکتوری به درستی عمل نکند ابتدا بایستی به بررسی فرمانی که از ECU می آید پرداخت و در صورت صحت و مساعد بودن تمام شرایط مرتبط با ایسیو به کنکاش در مورد سلامت و کارایی خود انژکتور پرداخت.

متذکر میشود که قطعاتی همچون سنسور دور موتور , سنسور فشار منیفولد , سنسور دمای آب , دریچه گاز , سنسور اکسیژن و ... به توسط ایسیو با انژکتورها ارتباط داشته و به طبع در میزان و زمان پاشش آنها تاثیر گذارند.

- زمان شارژ کویل ها :

- اگر زمان شارژ کویل به نسبت دور موتور از بازه های تعریف شده کارخانه آوانس یا ریتارد بود باید سیستم برق کشی و کلیه سنسورها و عملگرها تست شوند و نهایت خود ECU برای صحت مدارات الکتریکی آزمایش شود.

- ادونس جرقه سیلندر :

- ECU در زمان سرد بودن یا افزایش دور آوانس جرقه را جلو می برد تا با آوانس سوپاپ ها متناسب باشد.
اگر مقدار این سنسور در بازه تعریف شده نبود در اطلاعات دریافتی از سنسورها یا عملگرها اخلالی وجود دارد.

- استپر موتور :

- استپرموتور وظیفه باز کردن مجاری موازی با دریچه گاز که به ByPass مشهور است را دارد.
- خودروهای دریچه گاز برقی استپر ندارند و بجای آن دریچه گاز با زاویه کمی باز می شود.

علائم خرابی استپ موتور :

1-خاموش شدن ماشین به خصوص در زمان رها کردن ناگهانی پدال گاز.
2-کاهش دور موتور به مقدار قابل توجه در زمان گرفتن کولر ودور آرام خودرو.
3- گاز خوردن بی دلیل پس از روشن شدن موتور خودرو.
4-ثابت نبودن بی دلیل دور موتور در دور آرام و کاهش افزایش دور خودرو بدون دلیل

- فشار و دمای هوای ورودی به مانیفولد :

- مقادیر این سنسور (یا بصورت 2سنسور مجزا در برخی خودروها) یکی از مبناهای اصلی محاسبات ECU هستند.
- مقادیر آن زمانیکه خودرو ثابت و در دور آرام است نباید نوسان خاصی داشته باشد.

علائم خرابی سنسور دما و هوای ورودی :

- با از کار افتادن این سنسور به خصوص در ماشین های بدون سنسور اکسیژن یا کاربراتی الکترونیکی باعث میشود که تنظیم موتر از حالت ایده ال خود خارج شود و موتور بد کار کند. اما در سایر خودرو ها به انضمام سنسوراکسیژن تا حدودی این خطا تصحیح میشود.

- با خراب شدن این سنسور موتور دچار لرزش در دور آرام و دیر روشن شدن در هوای سرد و مصرف زیاد سوخت خودرو میشود.

- همچنین خام سوزی که از روی بوی اگزوز قابل تشخیص است ، افت شتاب اولیه ، کله کردن خودرو با برداشتن پا از پدال گاز و بد روشن شدن خودرو می توانند از این سنسور باشند.

- خرابی این سنسور در میزان آلودگی و پاس کردن معاینه فنی موثر است.

- اين سنسور در مسير دستگاه هواي هواكش قرار گرفته است و اطلاعات مربوط به دمای هوا و مقدار هواي ورودی را به موتور را به ECU ارسال می دارد .

- این سنسور توسط يك شيلنگ ميزان خلأ‌ داخل منيفولد را حس كرده و اختلاف ولتاژ را به واحد ECU ارسال مي‌دارد.

- ولتاژ سنسور اکسیژن :

- مخلوط غنی ولتاژ بیشتر و مخلوط رقیق ولتاژ کمتر از مقدار پیش فرض کمپانی (پراید حدود 0.5 و پژو و سمند حدود 0.8)بر می گرداند.
- ولتاژ سنسور اکسیژن نباید ثابت باشد.(قفل نکرده باشد.) بلکه از مقدار تعریف شده کارخانه باید بصورت دائم و مستمر به سمت 0 نوسان داشته باشد و بازگردد.
این مورد بخاطر این است که سنسور اکسیژن مقادیر را از دود اگزوز محاسبه می کند و اگزوز خودرو بصورت مستمر وصل نیست بلکه پلت پلت می کند.

- خرابی سنسور اکسیژن باعث بد کار کردن موتور ، افزایش مصرف سوخت و خام سوزی می شود.

- خرابی این سنسور در میزان آلودگی و پاس کردن معاینه فنی موثر است.

- اين سنسور مقدار اكسيژن گازهای خروجی را كه در منيفولد دود می باشند اندازه گرفته و ولتاژی مناسب با اكسيژن موجود در سيستم كه نشانه رقيق يا غنی بودن مخلوط می باشد به ECU ارسال می كند ، ولتاژ كم نشانه زياد بودن اكسيژن و ولتاژ زياد نشانه کم بودن اكسيژن است .كنترل سوخت در اين سيستم به روش حلقه بسته انجام می گيرد.

- سنسور اكسيژن در دمای مناسب فعال می شود ، لذا سالم بودن گرمکن آن اهمیت زیادی دارد.

- دمای آب موتور :

- دمای ارائه شده توسط این سنسور برای محاسبات ECU بخصوص در زمان ساسات کشیدن کاربرد دارد.
- در صورت خرابی این سنسور خودرو در هوای سرد با استارت اول و بسادگی روشن نمی شود.
- اگر مقدار ارائه شده بصورت غیرمنطقی بالا یا پائین باشد (مثلا منفی یا مثبت 120 درجه سانتیگراد) سنسور مشکل دارد.

علائم خرابی سنسور دمای آب :

1- دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک میباشد یا بعد از گرم شدن موتور.
2- بد روشن شدن خودرو در آب و هوای سرد.
3- داغ کردن خودرو و دیر روشن شدن فن .
4- یکسره کار کردن فن رادیات.

با خرابی این سنسور فن رادیات درست عمل نمیکند وخودرو گرم کرده وجوش می اورد و دمای آب در هنگام روشن شدن فن بسیار بالاتر از قبل در پشت امپر دیده میشود وخودرو بدون هیچ دلیل مکانیکی هنگام صبح با استارت زیاد روشن می شود.

اين سنسور اطلاعات مربوط به درجه حرارت آب خنك كننده را توسط يك مقاومت حساس در برابر حرارت به واحد كنترل موتور بر اساس ولتاژ خروجي سنسور مربوطه ، گرم شدن موتور را تشخيص داده و در نتيجه مخلوط مناسبي از هوا و بنزين را در هنگامي كه موتور سرد است فراهم مي‌كند .

Electronic Components Of Car 7532

0
0
0
s2sdefault

دیدگاه‌ها  

+9 #1 مرتضی رستمی 1394-11-24 15:28
باسلام و خداقوت
و تشکر از زحمات شما
بنده مکانیک هستم
جسارتا محل قرار گرفتن سنسور دمای اب روی منیفولد هوا ذکر شده که جای تصحیح دارد
با تشکر
نقل قول کردن
+7 #2 کارگیک 1394-11-24 15:47
به نقل از مرتضی رستمی:
باسلام و خداقوت
و تشکر از زحمات شما
بنده مکانیک هستم
جسارتا محل قرار گرفتن سنسور دمای اب روی منیفولد هوا ذکر شده که جای تصحیح دارد
با تشکر

با سلام و تشکر اصلاح شد.
نقل قول کردن
+10 #3 احمد 1395-01-31 13:01
سلام بهترین سایت ایران هستین :-)
نقل قول کردن
+7 #4 ایرج مهدیاب 1395-02-06 23:02
باتشکراز برنامه خوبتان اگر ممکنه درمورد خودروهای دوگانه سوز شرکتی بیشترتوضیح بدین
نقل قول کردن
+2 #5 رضا سیسی 1395-03-10 12:01
اقا خسته نباشید. خدا قوتتون بده.امیدوارم موفق باشید.
نقل قول کردن
+5 #6 محسن158 1395-04-17 15:54
ممنون واقعا اطلاعات خوبی بود
نقل قول کردن
+2 #7 مرتضی رستمی 1395-04-18 01:54
با سلام
مثل همیشه عالی و کامل،
ممنون از زحمات همگیه شما
سپاسگذار
نقل قول کردن
+2 #8 علی نوروزی 1395-05-18 10:36
سلام خواستم بپرسم مصرف بنزین خودرو رانا که 37 تا کارکرده چقدر باید باشه کلیه پارامتر ها چک شده امل بازم مصرف بنزین بالا هستش حدود صدی 15 لیارزمان پاشش بنزین هم ۲ میباشد اما کمی در حالت ایستاده بوی بد خام سوزی داره اما اول صبح یا تو هرشرایطی تک استارت روشن میشه و درحالت سلو خوب و نرم کارمیکنه
نقل قول کردن
+3 #9 امیر علی 1395-07-02 22:00
سلام.۲۰۶ تیپ ۶مدل ۸۹ .چراغ موتور روشنه ولرزش و قدرت کاهش یافته. قبلا با قطع کردن باطری وبعد از ۵دقیقه وصل کردن ،چراغ خطر موتور خاموش ولرزش موتور درست می شد.مکانیکی انژکتور تمیز کرده،شمع ها عوض کرده،فیلتر بنزین تعویض کرده ،کیل را امتحان کرده اما درست نشده.
نقل قول کردن
+3 #10 محمد 1395-07-10 20:40
خدا قوت
نقل قول کردن
+8 #11 پاکنوش طلایی 1395-07-16 22:47
باسلام:سمند lxمدل 1390 با موتور پژو معمولی بعد از ترمز یا تعویض دتده معکوس چراغ stop روشن شده و پیغام فشار روغن پایین است پخش می شود مشکل چیست؟باتشکر
نقل قول کردن
+2 #12 محمدرضا صابرى 1395-08-12 23:56
عالى بود
نقل قول کردن
+1 #13 حسن 1395-09-02 20:03
من یک سوال دارم اگر دوستان میتونن جواب بدهند
پارامتر HC از آلاینده ها که زیاد باشه دلیل چیه
تشکر
نقل قول کردن
-2 #14 حمید 1395-09-17 21:27
به نقل از حسن:
من یک سوال دارم اگر دوستان میتونن جواب بدهند
پارامتر HC از آلاینده ها که زیاد باشه دلیل چیه
تشکر

با سلام.hc معمولا بخاطر بخارات روغن کارت و یا وجود روغن در سیلندر که علت آن وجود رو؛ن اراف سوپاپ هست که باید رفع عیب گردد که از لاستیک های دور سوپاپ و گیت آن میشود
نقل قول کردن
0 #15 شهرام خانی هستم 1395-10-13 23:53
به دادم برسید ...پژو 405....89 با سیستم زیمنس دارم دور ارام نوسان دارد شاید تا العان پانصد هزار تومان خرجش کردم اما درس نشده .همه سنسور ها را تعویض وایسیو راهم تست کردم .بعضیها میگن توی مدل 89 این طبیعیه می خواستم کمکم کنید دیوانه شدم
نقل قول کردن
+1 #16 رامین 1395-11-02 10:44
با سلام .
ماشین من سمند SE هست . به صورت دستی گازسوز شده است. مدتی هست که ماشین به سختی روی بنزین روشن میشه و اگر هم روشن شه به سرعت خاموش میشه . باید با فشار دادن و رها کردن سریع و پشت سر هم پدال گاز سعی در روشن نگه داشتنش بکنم . وقتی دور موتور بالای 3 یا 4 باشه راحت گاز میخوره اما وقتی رها میکنم انگار بنزین قطع میشه و ماشین خاموش میشه . لازم به ذکره که روی گاز به راحتی کار میکنه
نقل قول کردن
+4 #17 حسام 1395-11-16 15:19
با عرض سلام و تشکر به خاطر سایت بسیار خوب و مطالب بسیار مفیدتون خواهشمندم در صورت امکان شرایط کپی برداری رو از مطالب سایتتون روفراهم کنید
نقل قول کردن
+1 #18 فرشاد 1395-11-25 00:37
به نقل از پاکنوش طلایی:
باسلام:سمند lxمدل 1390 با موتور پژو معمولی بعد از ترمز یا تعویض دتده معکوس چراغ stop روشن شده و پیغام فشار روغن پایین است پخش می شود مشکل چیست؟باتشکر

فشنگی تک سیم سوکت طوسی رنگ نزدیک فیلتر روغن رو عوض کن
نقل قول کردن
+2 #19 فرشاد 1395-11-25 00:43
به نقل از شهرام خانی هستم:
به دادم برسید ...پژو 405....89 با سیستم زیمنس دارم دور ارام نوسان دارد شاید تا العان پانصد هزار تومان خرجش کردم اما درس نشده .همه سنسور ها را تعویض وایسیو راهم تست کردم .بعضیها میگن توی مدل 89 این طبیعیه می خواستم کمکم کنید دیوانه شدم

ایا فشنگی آب رو عوض کردید کله سبز در غیر اینصورت یا عیب از استپ موتور یا مسیر سیم در داخل جای پوسیدگی روکش سیم بوجود امده یا از ایسییو هست که اول ریست اگر نشد فلش دانلود کن یا ایسی استپ موتور ایراد دارد
نقل قول کردن
-2 #20 رضا 1395-12-11 21:58
با سلام
من یک سمند EF7مدل ۹۳ دارم مدتی هست هنگام تعویض دنده بین دنده ۱ و ۲ وقتی تا وقتی پام رو از روی کلاچ بر ندارم دور موتور پائین نمیاد . از ECU و استوپر موتور تا شمع و وایر رو هم عوض کردم درست نشد . هر بار که این مشکل پیش میاد باید ماشین رو خاموش و چند بار سوئیج رو باز و بسته کنم یا سر باطری رو جدا کنم تا خوب بشه. لطفا راهنمایی کنید . باسپاس
نقل قول کردن
-1 #21 مصطفی 1395-12-11 23:26
به نقل از رضا:
با سلام
من یک سمند EF7مدل ۹۳ دارم مدتی هست هنگام تعویض دنده بین دنده ۱ و ۲ وقتی تا وقتی پام رو از روی کلاچ بر ندارم دور موتور پائین نمیاد . از ECU و استوپر موتور تا شمع و وایر رو هم عوض کردم درست نشد . هر بار که این مشکل پیش میاد باید ماشین رو خاموش و چند بار سوئیج رو باز و بسته کنم یا سر باطری رو جدا کنم تا خوب بشه. لطفا راهنمایی کنید . باسپاس

سنسور پدال کلاچت خرابه یا شل شده
نقل قول کردن
0 #22 رضا 1395-12-12 12:45
به نقل از مصطفی:
سنسور پدال کلاچت خرابه یا شل شده

ماشین من سنسور پدال کلاچ نداره
نقل قول کردن
+1 #23 ابراهیم 1395-12-13 22:20
سلام من ماشینم ریو هست ومصرفش صدی تقریبا۱۲لیتر داخل شهر مصرفشه در حالی که ریو دوستانم داخل شهری ۷.۵ -۸هستش شمع ووایر وسوزن انژکتور نو وکاتالیزور ودیسک وصفحه عوض شده تغییری نکرده از کجا بفهمم سنسور اکسیژنم سالمه هیچ خطایی هم نداره یا اینکه عیب موتوریه به نظر اساتید ایراد از کجاست؟
البته یمقدار بالاتر یه خودرو رانا همین مشکل منو داشت ولی مشکلش بی جواب مونده بود.
نقل قول کردن
+1 #24 hasan 1395-12-15 11:47
سلام اطلات خیلی مفیدی دادین اگرمقدور هستش درمورد دیاگ هم اطلات بدید
نقل قول کردن
0 #25 رضا 1395-12-18 00:24
به نقل از رضا:
ماشین من سنسور پدال کلاچ نداره

ببخشید کسی نمی دونه مشکل ماشین من چیه . ممنون میشم راهنمایی کنید .
نقل قول کردن
0 #26 ميثم 1396-01-05 14:32
ماشينم پرشا سال (1392) هستش
خام سوزي داره سنسور اكسيژن و پارامتر هارو چك كردم ،مشكلي نداشت در كل ايراد نرم افزاري و يا برقي نداشت .ميگن احتمال داره مكانيكي باشه
ايراد مكانيكي چيه و چطور ميشه تشخيص داد؟
نقل قول کردن
0 #27 محمدرضا 1396-01-06 10:53
سلام. ماشن من پژو 405 مدل 83 هست. جدیدا موقع استارت اولیه دور موتور روی 1100 هست و یه کم بی دلیل گاز میخوره. بعد از گرم شدن در حالت درجا دور موتور روی 900 قرار میگیره. به نظرتون علتش چیه؟ دیاگ زدم میزان هوای ورودی 3.3 تا 4.1 رو نشان میداد... ممنون
نقل قول کردن
+1 #28 majid 1396-01-11 06:11
باسلام وخدا قوت ،پراید ۱۳۱seمدل ۹۲در مواقعی ریپ میزنه وماشین کپ میکنه وچراغ چک روشن وخاموش میشه دیاگ زدم خطایی نشون نمیده لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+1 #29 مختار گراوندی 1396-01-11 23:33
تشکر میکنم بابت تمامی زحماتی ک میکشید
نقل قول کردن
+1 #30 بهزاد رضائی 1396-01-12 12:02
سلام
خسته نباشید بدون هیچ شک و تردید بعد از سالها گشت و گذار در فضای مجازی در زمینه فنی و تخصص بهترین هستیید
پاینده و بر قرار باشید
نقل قول کردن
+2 #31 محمد 1396-01-16 21:04
به نقل از رضا:
با سلام
من یک سمند EF7مدل ۹۳ دارم مدتی هست هنگام تعویض دنده بین دنده ۱ و ۲ وقتی تا وقتی پام رو از روی کلاچ بر ندارم دور موتور پائین نمیاد . از ECU و استوپر موتور تا شمع و وایر رو هم عوض کردم درست نشد . هر بار که این مشکل پیش میاد باید ماشین رو خاموش و چند بار سوئیج رو باز و بسته کنم یا سر باطری رو جدا کنم تا خوب بشه. لطفا راهنمایی کنید . باسپاس

ecu ماشین چه مارکیه؟
نقل قول کردن
+1 #32 محمدرضا 1396-01-23 00:08
تورو خدا کمک کنید
سلام یه پراید111مدل 93دارم Hp
بعد روشن میشه یعنی وقتی استارت میزنم ساسات نمیکنه ماشین وتر تر با دور کم روشن میشه بعضی وقتام با یه استارت روشن میشه وقتی گرم بشه یکم بهتر میشه
اقا همه جای مشهد بردم! 2روز علاف بودم از کار زندگی افتادم بقران
سنسور اکسیژن -مپ- استپر- فشنگی آب- پمپ بنزین عوض شده و تایم هم چک شده که درست باشه. پیش مهندس خانی هم بردم میگه کامپیوتر سالمه البته باز نکرد فقط استارت زد گفت سالمه!
دیاگ هم زدم فلش هم زدم .خطایی نمیده فقط میگه فشار مانوفیلد بالاس حدودا750 که میگن باید 280یا300باشه
نقل قول کردن
0 #33 سعید مرادی 1396-02-02 14:58
با عرض سلام خدمت نیروهای زحمتکش کارگیک
خودروی بنده پژو پارس مدل 79 می باشد که کامپیوتر آن از نوع مگنت مارلی هستش و از نوع mm8p میباشد که با مشکل خاموش شدن خودرو هم روی بنزین و هم گاز مواجه هستم که با زدن دیاگ زاویه دریچه گاز 2/5- بود.
میخواستم بدونم ایرادش میتونه از این باشه اگر هست علتش چیه و باید چه کاری انجام بدم.
ضمنا تا حالا چند جا بردم ولی کسی سر در نمیاره.
با تشکر فراوان از زحمات گروه کارگیک
نقل قول کردن
-1 #34 شهره 1396-04-10 11:04
با سلام و خسته نباشید
من برای پایان نامه ام دنبال مقاله و کتاب درباره ارتباطات دیتاست های گرفته شده از دیاگ ,, و ارتباط وتاسیرات سنسورها بر هم.....هستم
ممنون میشم معرفی کنید.
نقل قول کردن
+1 #35 پيمان هدايتي 1396-04-17 01:00
با سلام
بنده يه پرايد 89دارم كه زماني كه درجه آب روي خط اول مي ايسته فن رادياتور روشن ميشه ودر همين زمان چراغ چك روشن ميشه ويك لحظه ماشين كم مياره وبعدش ماشين خام ميسوزونه دياك زدم خطاي از فن ماشين بوده و
فن ماشين عوض كردم ومقاوت وهمه چيزاشو عوض كردم ولي درست نشده تمام باطري سازهاي اراك بردم ولي نميدونن از چي بايد چيكار كنم مال ايسيو يا جايي اتصالي داره
نقل قول کردن
+2 #36 نادر 1396-04-19 10:18
باسلام
بنده يه خودرو پ‍‍ژو پارس تيو فايو مالتي پلاس دارم كه شيشه سمت شاگرد كار نمي كند گاه وقتي قفل ميكند همه جا بردم درست نشده خواهشمند است راهنمايي كنيد
نقل قول کردن
+1 #37 علیرضا 1396-05-23 01:08
با سلام
لطفا اعلام بفرمایید خطای اتصال به زمین دریچه گاز مربوط به چه مواردی میشود.با سپاس
نقل قول کردن
+1 #38 صالح.جانفشان 1396-05-25 01:54
سلام من 206 تیپ 5 دارم ecu ماشین رو عوز کردم الان ماشین خطای کمبود ولتاژ در انژکتور و مدار سانویه پمپ بنزین میندازه این کار ماشین خاموش شده استارت زیاد میرنی ماشین روشن میشه در جا گاز میدی خاموش نمیشه راه که میافتی سری خاموش میکنه دسته سیم موتور هم نو نو تو رو خدا راهنمایی نکید مرسی :lol:
نقل قول کردن
0 #39 mohsen 1396-05-28 11:47
با عرض سلام و خسته نباشید
خودور بنده تیبا مدل 94می باشد روغن کم می کند وسنسور ناک مدام خراب می شود حتی چند بار تعویض کردم
خواهشمنداست راهنمایی فرمائید ارتباطی بین هم است
اگر نه علت آن چیست و برای رفع آن چه باید کرد
با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

پیشنهاد سردبیر