Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault

تعویض مایع رادیاتور :

بسته به آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ضد یخ/ضدجوش/ضد زنگ سالی یک یا دو بار باید تعویض شود.

مراحل این کار ساده است :
1- مایع قبلی را کاملاً خالی کنید.
2- مایع جدید بریزید و هواگیری کنید.

مراحل تعویض مایع خنک کننده موتور (ضدیخ/ضدجوش/ضد زنگ):

1- بگذارید موتور کاملاً سرد بشود سپس درب رادیاتور را باز کنید. اطمینان حاصل کنید جایی برای دور ریختن ضد یخ کهنه دارید چون به شدت سمی و به حیوانات خانگی و سایر جانوران آسیب می‌رساند.

2- در قسمت پایین رادیاتور دنبال یک شیر T شکل یا درپوش بگردید. به این شیر یا درپوش، شیر تخلیه رادیاتور می‌گویند.ممکن است در برخی خودروها مثل ریو یک پیچ زیر رادیاتور باشد.در پژو405،پارس و سمند داخل کاپوت ، پائین رادیاتور دست راست است.

3- شیرهای تخلیه و هواگیری را (بر اساس نوع خودرو در فیلم ها نمایش داده شده است.) باز کنید و اجازه دهید تا مایع قبلی کاملاً خالی شود ، کمی آب از بالا در رادیاتور بریزید تا مایع قبلی کامل خالی شود.

car radiator coolant change 94 1

4- پیچ ها را ببندید و یک نوبت رادیاتور را پر کنید. (در این مرحله لازم به بستن در رادیاتور و پیچ های هواگیری نیست.)

car radiator coolant change 94

5-  خودرو را یک دقیقه روشن کرده و چندگاز بدهید تا فشار واترپمپ آب باقی مانده در مجاری خنک کننده موتور را با آب جدید جایگزین کند.

6- دوباره پیچ های تخلیه رادیاتور را باز کنید و اجازه بدهید کاملاً تخلیه شود.

7- پیچ تخلیه رادیاتور را ببندید ، آب مخصوص رادیاتور که ضدیخ/ضدجوش و ضدزنگ است را اینقدر بریزید تا از پیچ های هواگیری آب بدون حباب خارج شود.

آموزش تعویض آب رادیاتور پژو پارس ، پژو 405 ، سمند


آموزش تعویض آب رادیاتور ریو


آموزش تعویض آب رادیاتور مزدا3

 

به هر دلیلی که نیاز باشد مایع خنک‌کننده تعویض یا تکمیل گردد بایستی عمل هواگیری انجام گیرد. اگر در مخزن رادیاتور و اتصالات سیستم خنک‌کننده موتور هوا وجود داشته باشد عمل خنک‌کاری به خوبی انجام نگرفته و بسا ممکن است خسارات مالی سنگینی را تحمیل نماید که اصطلاحا سوختن موتور از عوارض آن می‌باشد.
و اما برای هواگیری رادیاتور خودرو بسته به اینکه سیستم خنک‌کننده دارای منبع کمکی انبساط باشد یا خیر، دو روش وجود دارد:

هواگیری در سیستم خنک‌کننده بدون منبع کمکی انبساط:

در این حالت باید آنقدر آب به درون رادیاتور بریزیم تا کلیه حباب‌های آب خارج شود و باید برای هواگیری درست، این کار در حالتی انجام شود که موتور خودرو روشن باشد.

هواگیری در سیستم خنک‌کننده مدار بسته (دارای منبع کمکی انبساط):

در این روش ابتدا منبع کمکی را پر از آب رادیاتور نموده سپس آن‌را از محل خود خارج کرده و در ارتفاع بالاتری از رادیاتور قرار می‌دهیم سپس شیر آب تخلیه رادیاتور که معمولا در قسمت پایین رادیاتور قرار دارد را باز می‌کنیم تا هوای درون رادیاتور کاملا تخلیه شود.

هواگیری موتور پژو 405 ، پارس ، سمند :

عمل هواگيری معمولا بمنظور تخليه و تعويض آب رادياتور و يا تعويض و تعمير شلنگها و متعلقات خنک كننده صورت ميگيرد مضافا اينكه در مواردي جدا از سوراخ شدن سيستم خنك كننده و متعلقات مربوطه بعلت نامرغوب بودن يا خرابي درب رادياتور سيستم آب كسر و نياز به هواگيري محسوس ميگردد.

نكته : در حاليكه خودرو كاملا سرد است عمل هواگيري انجام شود در غير اينصورت آسيب به شما و موتور خصوصا سر سيلندر اجتناب ناپذير است.

لوازم كار : الف- يكعدد بطري خالي نوشابه خانواده كه ته آنرا ببريد و بوسيله نوار چسب برق چهار دور بدور سر آن بپيچيد.

ب- آچار آلن يا انبردست

ج- با توجه به نياز يك يا سه بطري آب رادياتور

د- يك تكه پارچه

مراحل كار: 1- شير بخاري داخل اتاق خودرو را روي حالت قرمز ( باز بودن بخاري بگذاريد. )

2-درب رادياتور برداشته و بطري نوشابه را وارونه داخل جاي در رادياتور فرو كنيد تا محكم و بدون نفوذ قرار بگيرد. و آنرا پر از آب رادياتور كنيد.

3- سر كپ پلاستيكي مخصوص هواگيري كه روي قاب لاكي محفظه ترموستات است را با دست جهت عكس عقربه ساعت چرخانده و در بياوريد . بگذاريد بمدت حداقل يك دقيقه آب و هواي محبوس شده در سيستم از آن خارج شود. سپس به آرامي جهت عقربه ساعت آنرا ببنديد.

4- سركپ فلزي ( برنجي) كه روي لوله باريك فلزي (برنجي) متصل به سرسيلندر و بالاي قاب لاكي محفظه ترموستات است را بوسيله آچار آلن كي يا انبر دست جهت عكس عقربه ساعت باز كنيد تا بمدت حداقل يك دقيقه آب و هواي محبوس شده در سيستم از آن خارج شود. سپس به آرامي آنرا جهت عقربه ساعت با دست ببنديد.

5-سطح آب بطري نوشابه را مجددا با ريختن آب كامل كنيد.

6- عمل شماره 3 و 4 را بهمان ترتيب يكبار ديگر بمدت هر كدام 1دقيقه تكرار كنيد و سر كپ و پيچ را محكم ببنديد.

توجه : در تمام مراحل سطح آب در بطري نوشابه ميبايستي بالاتر از 4/3 آن باشد. 7- بطري نوشابه را در آورده و آب اضافه موجود در رادياتور را با چپاندن پارچه در سر رادياتور به مقدار كمتر از يك وجب كم كنيد. درب رادياتور را ببنديد و موفق باشيد.

سیستم خنک کننده پژو 405 ، پارس ، سمند :

سیستم خنک کننده پژو که شامل اجزایئ زیر می باشد:

۱-واتر پمپ(پمپ آب):واتر پمپ که شامل یک پولی وچند پره می باشد وبر روی یک بدنه آلومنیومی ثابن است وبه کمک یک بلبرینگ وفیبرو فنر وظیفه پمپ کردن آب را برعهده می گیرد.

واتر پمپ که انرژی حرکت دورانی خود را به وسیله تسمه تایم که از سر میل لنگ می آید می گیرد وبا چرخش میل لنگ تسمه به حرکت درآمده وبا حرکت تسمه پولی واتر پمپ شروع به حرکت می کند وبا چرخش پولی پره های واتر پمپ که درون سیلندر قرار دارندودر تماس با آب داخل سیلندر است شروع به چرخش می کند وآب در تماس با پره ها شتاب گرفته وبا سرعت در درون سیلندر شروع به گردش می کند وبا خنک کردن تمام قسمت های موتور به طرف ورودی رایاتور برای خنک شدن می رود.

۲-ترموستات:ترموستات با توجه به طراحی موتور درجه بندی می شود وبرای پژو ۴۰۵ ترموستات ۸۳ درجه استفاده می شود ووقتی آب درون سیلندر دمای آن پایین باشد ترموستات اجازه خروج آب از سیلندر را نمی هد وتا وقتی که دمای آن به مقدار تعریف شده ترموستات رسد فنر جیوه ای ترموستات به عقب کشیده شده ومجرای آب باز می شود وآب با سرعت به داخل رادیاتور جهت خنک کاری وبازگشت دوباره به سیلندر می رود.

۳-رادیاتورآب:رادیاتور ها در خودروها انواع مختلفی دارند وبا توجه به قدرت وحرارت موتور طراحی می شوند در گذشته از رادیاتورهای مسی در خودروی پژو ۴۰۵ استفاده می شد واین رادیاتور ها بسیار سنگین بودند وبا گران شدن مس ودیگر معایب این رادیاتورها از این موتور حذف شده وبه جای آنها از رادیاتورهای آلومنیومی استفاده می کنند این رادیاتورها بسیار سبک بوده وضریب انتقال حرارت بسیار بالایی دارند ومقاومت در برابر سایش وخوردگی آنها خیلی زیاد است ودارای یک مجرای ورودی است که آب گرم درون سیلندر از طریق جنت ورودی ده این مجرا بالاتریت نقطه رادیاتور بوده وارد شده واز شبکه های رادیاتور به سمت پایین رادیاتور می رود وچون رادیاتور در جلوی خودرو نصب می شود وبا حرکت خودرو باد به شبکه های زنبوری رادیاتور برخورد کرده وآب درون رادیاتور خنک می شود وپس از خنک شدن آب از مجرای خروجی رادیاتور به درون سیلندر می رود واین سیکل همیشه در موتور برای خنک کاری دایر است.

رادیاتور داری یک مخزن در روی خود است که می توان مقدار آب درون آن را در صورت کم بودن مقدار مایع خنک کننده به آن اضافه کرد.ودارای دو عدد شیر تخلیه است که برای تخلیه کردن آب رادیاتور از این شیرها استفاده می شود.

۴-درب رادیاتور:این درب که دارای یک سوپاپ اطمینان وفنر برگشت می باشد ودر روی مجرای ورود آب رادیاتور بسته می شود ووظیفه این درب جلو گیری از ورود هوا به درون رادیاتور(درسیستم خنک کننده که دارای فن می باشد اگر هوا وارد سیستم خنک کننده شود فن عمل نمی کند وباعث بالا رفتن دمای موتور می شود)است ووقتی فشار درون رادیاتور بالا می رود (به دلیل تبخیر مایع خنک کننده وتبدیل شدن به بخار)برای جلو گیری از ترکیدن جنت ها ورادیاتور سوپاپ اطمینان درب رادیاتور عمل کرده وفشار درون رادیاتور را از طریق یک سوراخ کوچک بغل رادیاتور به بیرون هدایت می کند وفشار درون سیستم را تنظیم می کند.

۵-موتورهای فن:در خودروی پژو ۴۰۵ از دو عدد فن برای خنک کردن رادیاتور استفاده می شود که این دو فن دارای یک حرکت کند(عادی)ویک حرکت تند (اضطراری)می باشد ودر جلوی خودرو بعد از سپر جلو بر روی سینی فن نصب می شوند.

وقتی موتور در حالت عادی ونرمال خود کار می کند واگر درون سیستم خنک کاری مشکلی وجود نداشته باشد وتمام قسمت های فوق وظایف خود را به موقه انجام دهند فن ها در زمانی که باید شروع بکار کنند عمل کرده ودر زمانی که باید از کار کردن متوقف شوند به موقعه انجام می شود واین عمل با دورکند ومعمولی انجام می شود ولی اگر دما به هر علتی درون سیستم بالا رود ویکی از قسمت ها وظایف خودرا به خوبی انجام ندهد ودمای موتور بالاتر از حد مجاز برود ای سی یو به کمک حسگر دمای آب این شرایط را حس کرده وبه دور تند فن دستور گردش را می دهد تا از سوختن واشر سرسیلندر جلو گیری می کند.

نكاتي در مورد استفاده بهينه از رادياتور و شناسايي معايب جوش آوردن خودرو

1- بهترين نوع سيال در رادياتور تركيبي از اتيلن گليكول ( ضد يخ /ضد جوش/ ضد زنگ ) با آب مي باشد كه دماي جو ش بالاتري نسبت به آب دارد در صورتي كه آب رادياتور بر اثر تبخير كم شده باشد فقط به آن آب افزوده مي شود از تعويض آب موجود در رادياتور در دوره هاي كوتاه مدت بپرهيزيد بهتر است از آبي استفاده شود كه قبلا جوشيده باشد.

2- همواره سطح سيال را در سيستم مدار باز را با باز كردن درب رادياتور چك كرده و براي گردش سيال در رادياتور هيچگاه رادياتور را لبريز از سيال نكنيد و سطح مايع خنك كننده بايستي از لبه هاي لول ها در حدود 12-10 ميليمتر بالاتر باشد . اما در سيستم مدار بسته سطح سيال را تا علامت ماكزيمم منبع انبساط پر كنيد. به منظور جلوگيري از هرگونه خطر احتمالي مراحل كنترل سطح سيال در حالت موتور سرد انجام شود .

3- از وارد آمدن ضربه به پره هاي رادياتور و به وجود آمدن هر گونه لهيدگي در سطح رادياتور جلو گيري كنيد در صورتي كه بر اثر تصادف سطح وسيعي از پره ها آسيب ديد ، نسبت به ترميم يا تعويض رادياتور اقدام كنيد

4- در صورتي كه قصد تميز كردن رادياتور از وجود حشرات و كثيفي هاي احتمالي را داريد آب را با فشار پايين از پشت رادياتور به سطح پره ها بپاشيد .

5- در صورت نشت سيال درون رادياتور از بستها و اتصالات و شيلنگها نسبت به رفع آن اقدام كرده و آن را فورا برطرف كنيد

6- هر گونه وجود چربي و ماسيدگي روغن و تركيب آن با يكريگر در رادياتور نشان از راه يابي روغن از موتور به درون سيال رادياتور مي باشد كه بايستي پس از مراجعه و رفع مشكل در تعمير گاه هاي مجاز نسبت به گرفتگي ها احتمالي اقدام شود .

7- در صورتي كه خودرو شما جوش آورده شده باشد از باز كردن درب رادياتور و يا منبع انبساط جدا خودداري كنيد چرا كه امكان آسيب هاي جدي همراه با سوختگي براي شما وجود دارد بهتر است در حالت موتور روشن ، آب به سطح پره هاي رادياتور پاشيده شود و در صورت امكان بخاري ماشين نيز روشن شود تا سرعت خنك كاري موتور افزايش يابد .

8- در صورتي كه خودرو جوش آورده شما مجهز به فن خنك كننده رادياتور مي باشد و فن يا فن ها در هنگام جوش آوردن كار نكنند ممكن است بدليل خرابي شمع آب باشد . بهترين كار اين است كه سيمهاي فن را مستقيما به باطري وصل كرده و تا رسيدن به تعميرگاه فن يكسره كار كند . ال

9- حد الامكان از مواد هاي شيميايي براي رسوب زدايي داخل رادياتور و مجموعه سيستم خنك كننده تحت هر عنواني استفاده نكنيد. و در صورت استفاده مجموعه سيستم خنك كننده را با دقت بشوييد . مواد رسوب زدا خواص خورندگي داشته و اثرات زيانباري دارند .

10- در صورتي كه سطح سيال بصورت مداوم كاهش پيدا مي كند و هيچگونه اثري دال بر ريزش و نشت سيال از لوله ها و اتصالات و رادياتور ديده نمي شود اين امكان وجود دارد كه سيال از طريق آببندي واشر سرسيلندر به درون يكي از پيستون ها رخنه كرده و در آنجا بخار شده و با دود خارج مي شود. البته بخار كردن اگزوز در دقايق اوليه روشن شدن موتور ارتباطي با اين موضوع ندارد و اين مساله يك امر طبيعي مي باشد .

11- براي ايجاد دماي يكنواخت در هنگام كار كرد موتور در تابستان و زمستان هيچگاه ترموستات را از مدار گردش مايعات خنك كننده خارج نكنيد .

12- اگر ترموستات در دماي مورد نظر باز نشود و اجازه عبور سيال را ندهد موتور جوش خواهد آورد . براي بررسي صحت عملكرد ترموستات مي توان با قرار دادن ترموستا ت در يك كاسه آب جوش از صحت عملكرد آن اطمينان حاصل كرد و در صورتي كه قصد نگهداري ترموستات كار كرده سالم خود راداريد آن را با گريس چرب كرده و دور از رطوبت نگهداريد .

13- يكي از دلايلي كه سبب جوش آوردن موتور در گرماي تابستان مي شود سفتي سوپاپ ها مي باشد سوپاپ ها را فيلر گيري تابستاني كنيد و البته در زمستان فيلر گيري زمستاني .

14- در موتورهايي كه پروانه موتور نيروي خود را توسط تسمه از ميل لنگ مي گيرد صحت سلامت تسمه را با بازديدهاي دوره اي بررسي كرده و سفتي آن را مد نظر قرار دهيد در صورت پارگي و يا شل بودن تسمه موتور جوش خواهد آورد.

15- ميزان سفتي تسمه بايستي بنحوي باشد كه با فشار انگشت اشاره تسمه به اندازه يك سانتيمتر خلاف جهت نيرو جابجا شود.

16- ممكن است مشكلاتي مانند خرابي سيستم برق يا سوخت و يا نيم سوز بودن واشر سرسيلندر عامل و يا مجموعه عواملي براي جوش آوردن موتور باشد .

17- اگر خودرو شما جوش مي آورد بهتر است پس از راندن خودرو خود در يك جاده مسطح به اندازه چند كيلومتري و با استفاده كمتر از ترمز ميزان دماي رينگ لاستيك هاي چهار چرخ را با دماي دست كنترل كنيد . شايد پيستون هاي چرخ يا چرخهايي بعد از ترمز گرفتن بدرستي آزاد نشده و درگيري بين لنت و ديسك ادامه دارد . البته در تابستان نسبت به اين تست تا حدودي محتاط تر باشيد .

18- به درب رادياتور و كيفيت آن توجه كنيد . درب رادياتور همانند سوپاپ اطمينان عمل مي كند در صورتي كه در زمان جوش آوردن موتور فنر درب رادياتور از حد مجاز سفت تر باشد به مجموعه خنك كننده فشار زيادي وارد خواهد شد كه واشر سر سيلند نيز تحت فشار خواهد بود و در مواردي كه فنر درب رادياتور از حد مجاز شل تر باشد و يا آب بندي مناسبي بين نشيمنگاه و لاستيك ايجاد نكند مانع از خروج بخارات نخواهد شد و خطر بدون آب ماندن رادياتور بسيار است و شما دائما مجبور به اضافه كردن مايع خنك كننده و يا آب خواهيد بود .

19- اگر رادياتور خودرو شما خراب و يا فرسوده است نسبت به تعويض آن ترديد به خود راه ندهيد .

20- واتر پمپ را از جهت آب بندي چك كرده و از صحت سلامت آن اطمينان حاصل كنيد .

منابع :
- 1car.ir
- برگزیده ها
-گردآوری
- وب سوار

0
0
0
s2sdefault

دیدگاه‌ها  

+6 #1 حميدرضا مصفي 1394-09-23 14:04
به حجم آب سيستم خنك كننده پژو 405 اشاره نشده. ممنون ميشوم مقدار دقيق آنرا بدانم چون اعداد مختلفي بين چهار و نيم تا شش و نيم ليتر شنيده ام. اين امر جهت مقدار ضد يخ مصرفي اهميت دارد.
نقل قول کردن
+1 #2 الیاس 1394-11-27 15:41
مرسی
نقل قول کردن
+5 #3 احمد خان 1395-01-01 00:19
سمند EF7 حدود 7.5 لیتر میبره!
نقل قول کردن
-3 #4 حسن بحری 1395-01-18 10:45
سلام سربلند چند بار کف تراشی.موتور گرم کار ن میکند. من سه بار کردم حالا گرم کار میکند.حتی فن دوختند هم به آسانی جواب نمیده. ارشاد کنید.ممنونم
نقل قول کردن
+5 #5 محمد 1395-01-20 11:45
از دوستانی که ویدیو رو تهیه کردند خیلی متشکرم. من تا حالا چند تا از مشکلات ماشینم رو با همین ویدیو ها و آموزش هایی که تو نت هست حل کردم که اگه میخواستم ببرم پیش مکانیک هم پول زیادی باید میدادم هم اینکه این جوری اصولی تعمیر نمی شد. ممنونم
نقل قول کردن
0 #6 هادی 1395-04-18 15:50
دوستان من پزو پارس دارم برای تخلیه اب رادیاتش براساس فیلمی که گذاشتید پیش رفتم ولی نتونستم که اب رادیات رو عوض کنم چون رادیات ماشینم پیچ تخیه زیری نداشت . باید چیکار کنم؟ با تشکر
نقل قول کردن
+1 #7 رضا 1395-05-15 23:54
به نقل از هادی:
دوستان من پزو پارس دارم برای تخلیه اب رادیاتش براساس فیلمی که گذاشتید پیش رفتم ولی نتونستم که اب رادیات رو عوض کنم چون رادیات ماشینم پیچ تخیه زیری نداشت . باید چیکار کنم؟ با تشکر

شما جنت بالا و پائینو باز کن کلا تخلیه کن
نقل قول کردن
0 #8 علیرضاجعفریان 1395-05-20 18:22
باسلام وعرض تشکرازمطالب خوب وآموزنده شما/درباره گرمای خودردرفصل تابستان ،میزان بالارفتن استانداردآمپر(تاچه اندازه باشد)هم بفرمایید
نقل قول کردن
0 #9 ناصر 1395-07-21 09:48
کارتان بسیار با ارزش است .
نقل قول کردن
+4 #10 محمد 1395-08-05 21:13
سلام کسی میدونه علامتهایه رویه در رادیاتور تیبا هست چه معنایی داره
نقل قول کردن
+4 #11 محمد 1395-08-12 19:16
ریختن آب شهری ((همون آب سفیدی که در عکس توصیه شده )) کار اشتباهیست به هیچ وجه نباید آب ریخت توی رادیاتور
فقط آب رادیاتور بریزید
آب شهری حتی جوشیدش هم موجب پوسیدگی می شه ، بصورت کامل هم تخلیه نمی شه و با اب رادیاتور قاطی می شه.
نقل قول کردن
+1 #12 دانیال 1395-08-15 13:30
سلام با عرض پوزش ،لوله پلاستیکی که به رادیات پراید وصله تا شیلنگ رادیاتور را بهش وصل کنیم شکسته ،چیکار کنم ،خیلی مهمه
نقل قول کردن
+4 #13 محمد 1395-09-06 14:18
سلام من ماشینم پرایده چن وقت پیش ضد یخ ریخته بودم با آبرادیاتور. ولی مقدارش کم بود الان میخوام یک لیتر دیگه ضد یخ اضافه کنم. چطوری اینکارو انجام بدم اگه بریزم هوا نمیگیره. لطفن توضیح بدین؟ باتشکر
نقل قول کردن
+5 #14 فرزین 1395-09-26 00:32
سلام. با تشکر از همه زحماتتون.
من پژو ۴۰۵ دارم. ۵ ماه پیش کلا شلنگ هامو عوض کردم. رادیاتورمو دادم شستن و سوراخشو گرفتن. اب رادیاتور اینان ریختام. الان چند وقته اب کم میکنه ولی تو پارکینگ اثری از نشت اب نیس زیرش. اب ریختم روش دیدم کف قهوه ای رنگی اومد بالا. واشر سوخته یعنی؟
نقل قول کردن
+1 #15 داود 1396-01-11 23:59
سلام من یه پژو پرشیا83 دارم 3 سال پیش پیچ تخلیه رادیاتورش زد بیرون واشر سر سیلندر سوزوند از اون موقع تا دو سال من کولر نگرفتم چون امپر میرفت بالا فن ها هم قشنگ کار میکرد هر جا هم میبردم سر در نمیاورد تا پارسال بردم نمایندگی بعد یه روز کامل کار کردن رو ماشین الان میتونم کولر بکیرم منتهی خیلی زود میره دور تند همیشه هم امپر آب رو وسطه تقریبا هم همه چیز مرتبط با سیستم خنک کننده رو عوض کردم فشنگی قهوه ای واتر پمپ ترموستات منتهی به نظرم هنوز خیلی غیر منطقیه که آمپر آب انفدر بالا باشه جدیدا هم شلنگ بالای رادیاتور داغ میکنه و یکمم باد میکنه تو زمستون هم کمی آب کم میکرد ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره بگه؟
نقل قول کردن
+1 #16 سامی 1396-02-04 02:58
[quote name="داود"]سلام من یه پژو پرشیا83 دارم 3 سال پیش پیچ تخلیه رادیاتورش زد بیرون واشر سر سیلندر سوزوند از اون موقع تا دو سال من کولر نگرفتم چون امپر میرفت بالا فن ها هم قشنگ کار میکرد هر جا هم میبردم سر در نمیاورد تا پارسال بردم نمایندگی بعد یه روز کامل کار کردن رو ماشین الان میتونم کولر بکیرم منتهی خیلی زود میره دور تند همیشه هم امپر آب رو وسطه تقریبا هم همه چیز مرتبط با سیستم خنک کننده رو عوض کردم فشنگی قهوه ای واتر پمپ ترموستات منتهی به نظرم هنوز خیلی غیر منطقیه که آمپر آب انفدر بالا باشه جدیدا هم شلنگ بالای رادیاتور داغ میکنه و یکمم باد میکنه تو زمستون هم کمی آب کم میکرد ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره بگه؟[/سلام دوست عزیزم ببین باد کردن شلنگ ینی موتور تحت فشاره و اولیندلیلش استفاده از اب بیشتر از زد یخ هستش و مهمترینش درست کار نکردن ترموساتارت شما...ترمو استراتتو عوض کن حتی اگه میگن سالمه مشکلت حل میشه . چک هم کن ببین داخل اب رادیاتت اثری از چربی روعن موتور هست یا نه]
نقل قول کردن
+1 #17 علی 1396-03-12 18:46
با سلام خدمت دوستان
بنده پژوپارس مدل 87 دارم جدیدا رادیان دولول نصب کردم اما الان که می خوام آب رادیات رو عوض کنم هیچ شیر تخلیه ای زیر رادیات نمی بینم، فقط ورودی و خروجی آب موتور و شیلنگها رو می بینم،اگه بخوام شیلنگ زیری که ورودی آب موتور هستش رو برا تخلیه آب قدیمی باز کنم خیلی سخته چون را دست نداره،ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی بفرمایند
نقل قول کردن
0 #18 شهرام 1396-03-14 10:59
به نقل از فرزین:
سلام. با تشکر از همه زحماتتون.
من پژو ۴۰۵ دارم. ۵ ماه پیش کلا شلنگ هامو عوض کردم. رادیاتورمو دادم شستن و سوراخشو گرفتن. اب رادیاتور اینان ریختام. الان چند وقته اب کم میکنه ولی تو پارکینگ اثری از نشت اب نیس زیرش. اب ریختم روش دیدم کف قهوه ای رنگی اومد بالا. واشر سوخته یعنی؟

بله. چون مهارت در تعویض آب رادیاتور نداشتید و درست هواگری نکردید فاتحه سرسیلند خونده شده.افرادی که مهارت ندارن با همین کار ساده خرج سنگینی رو دست خودشون می گذارن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

پیشنهاد سردبیر