آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و آلترناتور

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (45 رای)

 آموزش برق خودرو شارژ و استارت

در این سری کلیپ ها مکانیزم های خودرو روی ماشین نمایش و توضیح داده شده اند.خودروهای استفاده شده پژو پارس سال و پراید هستند.

دانلود کلیپ آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و آلترناتور با کیفیت انتخابی

خلاصه :

- خودرو برای کارکرد نیاز به برق دارد.این برق از نوع 12 ولت مستقیم (DC) است.
- برق از ترمینال مثبت به ترمینال منفی جریان پیدا می کند و و ما از جریان برق استفاده می کنیم.
- مثبت باطری از طریق جعبه تقسیم (جعبه فیوز کالسکه ای) برای مصرف کننده ها پخش می شود و یک سیم برق مثبت از طریق آن برای سوئیچ می رود.
- منفی باطری روی پوسته گیربکس پیچ است و با توجه به اینکه گیربکس به موتور پیچ است و اینها به بدنه پیچ هستند و همه فلزی هستند کل بدنه و شاسی خودرو به منفی باطری وصل هستند.اصطلاحاً بدنه خودرو برق منفی دارد.
- باطری منبع برق در زمانی است که خودرو خاموش و آلترناتور(دینام) منبع برق در زمانی که موتور روشن است هستند.
- سوئیچ خودرو یک کلید برق مکانیکی است که هر مرحله آن برق برخی بخش ها را وصل می کند و مرحله آخر که فنری است برق اتوماتیک استارت را وصل می کند.
- استارتر یک موتور برقی است که 3 پیچ اصلی دارد ، اولی مستقیما ً به باطری وصل است ، دومی (فیش استارت) به مرحله آخر سوئیچ که فنری است وصل است و سومی پیچ برق موتور اصلی استارت است که می چرخد.
- اتوماتیک استارت اولاً برق باطری را به موتور استارت وصل می کند ثانیاً با کشیدن دوشاخه استارت ، دنده استارت را با فلایویل درگیر می کند.
- آلترناتور ، ژنراتور برق خودرو است که بصورت موازی با باطری نصب شده و با روشن شدن موتور برق تولید می کند و علاوه بر تامین برق مصرفی خودرو باتری را شارژ می نماید.
- آلترناتور 2 اتصال اصلی دارد ، یکی اتصال به باطری ، یکی اتصال به چراغ باطری (شارژ) پشت آمپر.

راهنمای ذیل مطالب مرتبط با کلیپ بالا است.البته در مدل ها و سال های مختلف تغییرات جزئی در مدارها و نقشه ها وجود دارد.
راهنمای تعمیرات قطعات الکتریکی پژو پارس + دیاگرام دسته سیم ها

سایر مطالب مرتبط و آموزش های تکمیلی :

آموزش برق خودرو : مبحث کامل دینام و آلترناتور در خودرو + فیلم های عیب یابی ، باز کردن و تعمیر
-
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو (نحوه عملکرد ، تست قطعات و عیب یابی استارت)
-
آموزش برق خودرو : باتری خودرو


 

دیدگاه‌ها  

+2 #1 حمیداشکان 1395-10-19 15:45
باسلام
ممنون از آموزش خوب و قابل فهم شما.
همیشه پیروز باشید.
نقل قول کردن
+1 #2 محمد طیبی 1395-11-25 18:01
ممنون از اینکه مسلط و عالی توضیح دادین. استاد یه سوال، خودرو من سمند ال ایکس مدل 89 (مدل رو گفتم شاید مهم باشه) اینکه وقتی میخوام استارت بزنم 3 ثانیه یا بیشتر استارت بزنم تا موتور روشن شه و گاها مجبور میشم دفعه دوم استارت بزنم که با دومی، سریع موتور روشن میشه. پمپ بنزین رو عوض کردم که خوب کار نمی کرد چند باری ماشین یهو وسط جاده خاموش میکرد، سنسور انژکتور ها رو هم دادم شستن جواب نداد.میشه بگین چه کار کنم و مشکل از کجا میشه؟ پیش خیلی ها بردم نتونستن. حتی دیاگ هم چیزی نشون نداد. سپاسگذارم
نقل قول کردن
0 #3 محسن 1395-12-25 00:06
به نقل از محمد طیبی:
ممنون از اینکه مسلط و عالی توضیح دادین. استاد یه سوال، خودرو من سمند ال ایکس مدل 89 (مدل رو گفتم شاید مهم باشه) اینکه وقتی میخوام استارت بزنم 3 ثانیه یا بیشتر استارت بزنم تا موتور روشن شه و گاها مجبور میشم دفعه دوم استارت بزنم که با دومی، سریع موتور روشن میشه. پمپ بنزین رو عوض کردم که خوب کار نمی کرد چند باری ماشین یهو وسط جاده خاموش میکرد، سنسور انژکتور ها رو هم دادم شستن جواب نداد.میشه بگین چه کار کنم و مشکل از کجا میشه؟ پیش خیلی ها بردم نتونستن. حتی دیاگ هم چیزی نشون نداد. سپاسگذارم

سلام،استوپر شیر گاز شما خرابه،باید خود استوپر تعویض یا شست و شو داده بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


جستجو در کارگیک

مطالب فنی و آموزشی مرتبط

آخرین مطالب فنی و آموزشی

آخرین اخبار و تازه های حوزه خودرو

https://trustseal.enamad.ir/logo.aspx?id=11663&p=lznblznbkzoekzoevjym logo-samandehi انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

هرگونه استفاده و بازنشر علمی و آموزشی از کارگیک آزاد است و ذکر منبع انتخاب شماست.
اطلاعات و آموزش های منتشر شده باید توسط متخصص بررسی و انجام شوند و جنبه کمک آموزشی دارند.کارگیک مسئولیتی در خصوص اطلاعات منتشر شده و عواقب ناشی از آن ها ندارد.