Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault

 Car Battery Alternator Starter Explained PeugeotPars

در این سری کلیپ ها مکانیزم های خودرو روی ماشین نمایش و توضیح داده شده اند.خودروهای استفاده شده پژو پارس سال و پراید هستند.

دانلود کلیپ آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و آلترناتور با کیفیت انتخابی

خلاصه :

- خودرو برای کارکرد نیاز به برق دارد.این برق از نوع 12 ولت مستقیم (DC) است.
- برق از ترمینال مثبت به ترمینال منفی جریان پیدا می کند و و ما از جریان برق استفاده می کنیم.
- مثبت باطری از طریق جعبه تقسیم (جعبه فیوز کالسکه ای) برای مصرف کننده ها پخش می شود و یک سیم برق مثبت از طریق آن برای سوئیچ می رود.
- منفی باطری روی پوسته گیربکس پیچ است و با توجه به اینکه گیربکس به موتور پیچ است و اینها به بدنه پیچ هستند و همه فلزی هستند کل بدنه و شاسی خودرو به منفی باطری وصل هستند.اصطلاحاً بدنه خودرو برق منفی دارد.
- باطری منبع برق در زمانی است که خودرو خاموش و آلترناتور(دینام) منبع برق در زمانی که موتور روشن است هستند.
- سوئیچ خودرو یک کلید برق مکانیکی است که هر مرحله آن برق برخی بخش ها را وصل می کند و مرحله آخر که فنری است برق اتوماتیک استارت را وصل می کند.
- استارتر یک موتور برقی است که 3 پیچ اصلی دارد ، اولی مستقیما ً به باطری وصل است ، دومی (فیش استارت) به مرحله آخر سوئیچ که فنری است وصل است و سومی پیچ برق موتور اصلی استارت است که می چرخد.
- اتوماتیک استارت اولاً برق باطری را به موتور استارت وصل می کند ثانیاً با کشیدن دوشاخه استارت ، دنده استارت را با فلایویل درگیر می کند.
- آلترناتور ، ژنراتور برق خودرو است که بصورت موازی با باطری نصب شده و با روشن شدن موتور برق تولید می کند و علاوه بر تامین برق مصرفی خودرو باتری را شارژ می نماید.
- آلترناتور 2 اتصال اصلی دارد ، یکی اتصال به باطری ، یکی اتصال به چراغ باطری (شارژ) پشت آمپر.

راهنمای ذیل مطالب مرتبط با کلیپ بالا است.البته در مدل ها و سال های مختلف تغییرات جزئی در مدارها و نقشه ها وجود دارد.
راهنمای تعمیرات قطعات الکتریکی پژو پارس + دیاگرام دسته سیم ها

سایر مطالب مرتبط و آموزش های تکمیلی :

آموزش برق خودرو : مبحث کامل دینام و آلترناتور در خودرو + فیلم های عیب یابی ، باز کردن و تعمیر
-
آموزش برق خودرو : آموزش کامل سیستم استارتر خودرو (نحوه عملکرد ، تست قطعات و عیب یابی استارت)
-
آموزش برق خودرو : باتری خودرو


 

0
0
0
s2sdefault

دیدگاه‌ها  

+7 #1 حمیداشکان 1395-10-19 15:45
باسلام
ممنون از آموزش خوب و قابل فهم شما.
همیشه پیروز باشید.
نقل قول کردن
+2 #2 محمد طیبی 1395-11-25 18:01
ممنون از اینکه مسلط و عالی توضیح دادین. استاد یه سوال، خودرو من سمند ال ایکس مدل 89 (مدل رو گفتم شاید مهم باشه) اینکه وقتی میخوام استارت بزنم 3 ثانیه یا بیشتر استارت بزنم تا موتور روشن شه و گاها مجبور میشم دفعه دوم استارت بزنم که با دومی، سریع موتور روشن میشه. پمپ بنزین رو عوض کردم که خوب کار نمی کرد چند باری ماشین یهو وسط جاده خاموش میکرد، سنسور انژکتور ها رو هم دادم شستن جواب نداد.میشه بگین چه کار کنم و مشکل از کجا میشه؟ پیش خیلی ها بردم نتونستن. حتی دیاگ هم چیزی نشون نداد. سپاسگذارم
نقل قول کردن
+1 #3 محسن 1395-12-25 00:06
به نقل از محمد طیبی:
ممنون از اینکه مسلط و عالی توضیح دادین. استاد یه سوال، خودرو من سمند ال ایکس مدل 89 (مدل رو گفتم شاید مهم باشه) اینکه وقتی میخوام استارت بزنم 3 ثانیه یا بیشتر استارت بزنم تا موتور روشن شه و گاها مجبور میشم دفعه دوم استارت بزنم که با دومی، سریع موتور روشن میشه. پمپ بنزین رو عوض کردم که خوب کار نمی کرد چند باری ماشین یهو وسط جاده خاموش میکرد، سنسور انژکتور ها رو هم دادم شستن جواب نداد.میشه بگین چه کار کنم و مشکل از کجا میشه؟ پیش خیلی ها بردم نتونستن. حتی دیاگ هم چیزی نشون نداد. سپاسگذارم

سلام،استوپر شیر گاز شما خرابه،باید خود استوپر تعویض یا شست و شو داده بشه
نقل قول کردن
+1 #4 پرویز محمدی 1396-02-12 09:34
با درود فراوان
یه پرسش داشتم در مورد مشکلی که برای پژو 405 من پیش اومده.
بعضی وقتا در حین حرکت حس میکنم خاموش میشه و دوباره روشن میشه، ما اصطلاحن میگیم کله میکنه. یه تکون میده و دوباره ادامه میده.
تا حالا چند بار هم به کل خاموش شده و هرچی استارت زدم روشن نشده، در این مواقع وایرهامو چک میکنم میبینم برق به شمع نمیرسه، با وصل دلکو به برق باتری ماشین روشن میشه.
به نظر شما ممکنه مشکل از سویچ باشه؟ آخه وقتی خاموش میشه و روشن نمیشه برق پشت آمپر میاد و استارت هم با قدرت میزنه.
یا اینکه کل سیم کشی قسمت دلکو رو عوض کنم؟
نقل قول کردن
+2 #5 حسین 1396-02-18 13:00
سلام
تشکرازتفکرتان وانتشارعلمتان برای استفاده هم میهنان
نقل قول کردن
+2 #6 امیر 1396-03-04 10:17
جواب اقای پرویز محمدی.ببین دراون لحظه که ماشین کلا خاموش میشه.چراغ چک داری.چنان چه چراغ چک خاموش بود شما جعبه کالسکه ای رو تعویض کن
نقل قول کردن
+2 #7 محمد رضا 1396-03-05 21:53
سلام
خسته نباشید به متخصص محترم
یک ماشین پراید کاربراتوری دارم چند روزی هست سوئیچ را که میبندم که خاموش بشه ماشین خاموش نمیشه اگر دوتا دندونه هم ببندم استارت دور برعکس میزنه چند جا بردم یکی میگه مشکل استارت هست دیگری میگه مشکل سیم کشی هست
ممنون میشم کمکم کنید
نقل قول کردن
+1 #8 مرتض احمدی 1396-03-17 23:53
باسلام خدمت شما با تشکر فراوان از سایتتون فقط مشگلی که سایتتون داره تعریف شده برای گوش موبایل نیست ویدوهای شما رو خوب نمیشه دید واقعا ممون میشم اگر این سایت اینستا گرام هم داشت باتشکر فراوان از مدیریت عزیز
نقل قول کردن
+1 #9 محمد 1396-03-31 00:15
با عرض سلام من یه پراید دارم هنگامی که چراغ روشن میشه باطری کاملا خالی میکنه دلایلش چیـ می تونه باشه ممنون میشم
نقل قول کردن
+2 #10 محسن 1396-04-21 10:46
ممنون ازآموزش خوب شما.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

پیشنهاد سردبیر