عیب یابی کلاچ و فیلم آموزشی تعویض دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دیفرانسیل جلو

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (35 رای)

change frontWheel Clutch

صفحه کلاچ خودرو

صفحه کلاچ و دیسک مسئول انتقال نیروی موتور به گیربکس است و در ماشین های دنده ای، با گرفتن کلاچ (فشار دادن پدال کلاچ) نیروی موتور به گیربکس منتقل نمی شود، تا راننده بتواند دنده را تعویض کند. در ماشین های دنده ای که کلاچ برقی نسب می کنند، عمل کرفتن کلاچ بصورت برقی انجام می شود و در واقع نمی توان گفت که این خودروها اتوماتیک هستند.

علت تمام شدن صفحه کلاچ

صفحه کلاچ یک قطعه مصرفی است و دیر یا زود به اتمام می رسد اما موارد زیر عمر آن را کمتر می کنند:
- رانندگی با شتاب زیاد (تیک آف کردن)
- فشار آوردن به موتور در سر بالایی
- تعداد زیاد سرنشینان خودرو
- گذاشتن پا روی پدال کلاچ در حین رانندگی. (در هنگام رانندگی، هرگز پای خود را روی کلاچ نگذارید، پس از تعویض دنده، پای خود را از روی پدال بردارید. حتی تماس اندک پای شما با پدال کلاچ، عمر صفحه کلاچ را کاهش می دهد).

ضعیف شدن صفحه کلاچ

موارد زیر نشانه‌های تمام شدن (ضعیف شدن) صفحه‌کلاچ هستند:

- پدال کلاچ سفت و خشک شده و حالت ارتجاعی و فنری خود را از دست داده باشد.
- هنگام رها کردن کلاچ، پای شما سریعاً به عقب پرتاب می‌شود.
- دنده‌ها هنگام جا زدن صدا می‌کنند.
- در هنگام حرکت، دور موتور افزایش می‌یابد ولی سرعت، به آن نسبت افزایش نمی‌یابد.
- پله پله شدن کلاچ ممکن است به دلیل خشکی و خرابی سیم کلاچ باشد.


فیلم آموزشی تعویض دیسک و صفحه کلاچ در خودروهای دیفرانسیل جلو


خرابی مربوط به سیستم انتقال نیرو (گیربکس، کلاچ، جعبه دنده، دیفرانسیل و پلوس)

 سیستم انتقال نیرو شامل:
1-مجموعه کلاچ، (یا گیربکس اتوماتیک)
2-جعبه دنده یا گیربکس
3-دیفرانسیل
4-میله های انتقال نیرو به چرخ (پلوس)

هستند، عملکرد درست کل این مجموعه، نیروی محرکه موتور را برای حرکت به چرخها منتقل می کند.

راهنمای عیب یابی سیستم انتقال نیرو (گیربکس، کلاچ، جعبه دنده، دیفرانسیل و پلوس) در اتومبیل های دنده ای:


 درحالت روشن بودن موتور، دنده جا نمی رود، ولی درحالت خاموش، دنده جای می رود:

شایع ترین علل بروز آن:
- مجموعه کلاچ ایراد دارد که شامل سیم کلاچ، دیسک و صفحه کلاچ است.
- ممکن است فقط سیم کلاچ شما نیاز به رگلاژ داشته باشد. 

دنده در حالت روشن بودن موتور، براحتی جا می رود ولی ماشین حرکت نمی کند:

شایع ترین علل بروز آن:
- احتمالا علت خرابی صفحه کلاچ، دنده های دیفرانسیل، و یا پلوس است.
- اگر صفحه کلاچ ایراد داشته باشد، پس از جا زدن دنده، هیچ اتفاقی نمی افتد.
- اگر پلوس ایراد داشته باشد، پس از جا زدن دنده، و گاز دادن، ماشین ثابت مانده ولی کیلومتر شمار بالا می رود. همچنین صدایی شبیه به "تق تق" از زیر ماشین شنیده می شود.

در حالت روشن بودن موتور، هنگام جا زدن دنده، صدای "قرچ" می شنوید:

شایع ترین علل بروز آن:
- اگر در همه دنده ها این اتفاق می افتد، احتمالا رگلاژ سیم کلاچ پایین است.
- اگر فقط برای دنده خاصی این صدا را می شنوید، احتمالا دنده برنجی، یا کشویی آن دنده خاص خراب شده و باید تعویض شود (کل گیربکس باز می شود).

شنیدن صداهای اضافه، در مورد کلاچ:

شایع ترین علل بروز آن: 
- اگر وقتی موتور روشن است و کلاچ را می گیرید، صدای اضافی تولید می شود، ممکن است بلبرینگ کلاچ خراب باشد.
- اگر موتور خودرو در حالت روشن، صدای اضافی ای دارد، که با گرفتن کلاچ از بین می رود، یا کمتر می شود، احتمالا بلبرینگ های داخلی گیربکس مشکل دارند.

هنگام رانندگی، صدایی از ماشین می شنوید که در حالت روشن، درجا، آن صدا وجود ندارد.

دو حالت وجود دارد:
1-در حالت حرکت، دنده را خلاص کنید، اگر صدا قطع شد، به احتمال بسیار زیاد صدا از گیربکس است.
2-در حالت حرکت، دنده را خلاص کنید، اگر صدا قطع نشد، به احتمال بسیار زیاد، صدا از بلبرینگ های چرخ است.

در حالت روشن بودن موتور، با گرفتن کلاچ، صدایی به موتور اضافه می شود (صدایی شبیه "خرخر" یا لرزش زیر پدال کلاچ).

شایع ترین علل بروز آن: 
- احتمالا بلبرینگ کلاچ اشکال دارد و پس از مدتی دنده ها براحتی جا نخواهند رفت. بهتر است این عیب زودتر رفع شود، تا هزینه تعمیرات بیشتری را به راننده تحمیل نشود.

کلاچ ماشین به شکل "پله پله" و "بره بره" پایین می رود و از حالت عادی کمی سفت تر است.

شایع ترین علل بروز آن:
- به احتمال زیاد سیم کلاچ نیاز به تعویض دارد و بزودی پاره خواهد شد. 

 پدال کلاچ بسیار سفت شده و پای راننده را با فشار به سمت عقب هل می دهد، کلاچ بسیار بالاتر از حالت عادی عمل می کند، و در هنگام شروع حرکت در دنده 1، ماشین دیر حرکت می کند، یا با لرزش شروع به حرکت می کند.

شایع ترین علل بروز آن:
- دیسک و صفحه کلاچ تمام شده و نیاز به تعویض دارد، بزودی دنده ها سخت جا خواهند رفت و ماشین در سر بالایی ها به سختی حرکت خواهد کرد و مصرف سوخت خودرو نیز افزایش می یابد.

در حالت ساکن، با موتور روشن، صدایی مانند "لق لق" وجود دارد که با گرفتن کلاچ رفع می شود و یا کمتر می شود.

شایع ترین علل بروز آن: 
- در این حالت سیستم کلاچ سالم است و صدا مربوط به گیربکس و دنده های آن است.

هنگام رها کردن کلاچ با دنده عقب، صدای تقه های مشابه و پشت سر هم شنیده می شود.

شایع ترین علل بروز آن: 
- اگر صدا بصورت پشت سر هم باشد، ایراد مربوط به خار دو شاخه ای سیم کلاچ است که به پایه پدال نصب می شود. با قراردادن صحیح آن در محل خود، مشکل حل خواهد شد.
- اگر فقط یک صدای "تقه" شدید شنیده شود، ایراد می تواند مربوط به دسته موتور عقب گیربکس باشد.

هنگام رها کردن کلاچ با دنده عقب، "تقه" شدیدی وارد شده و اتومبیل به عقب پرتاب می شود.

شایع ترین علل بروز آن: 
- این ایراد به سیم کلاچ مربوط بوده و باید تعویض شود.

در پژو 206، (که کلاچ آن خود رگلاژ یا رگلاژ اتومات است)، هنگام گرفتن کلاچ احساس می شود که کلاچ خالی کرده، و گویی سیم کلاچ پاره شده، اما با بالا آوردن پدال و گرفتن مجدد آن، مشکل حل شده و کلاچ به حالت عادی بر می گردد.

شایع ترین علل بروز آن:
-سیم کلاچ معیوب است و باید تعویض شود.

در خودرو پراید، در حالت روشن، صدایی مانند "تلق تلق" شنیده می شود، که با گرفتن نرم کلاچ، صدا رفع می شود، ولی همزمان در پدال کلاچ، احساس لرزش می شود.

شایع ترین علل بروز آن: 
- بوشهای دو شاخه بلبرینگ کلاچ، نیاز به تعویض دارند.

در پژو 405، پارس، سمند، هنگام رها کردن کلاچ، مخصوصا در دنده 1 و حرکت اولیه، صدای تقه شدیدی از سمت راست خودرو شنیده می شود.

شایع ترین علل بروز آن: 
- احتمالا، دسته موتور بالای سمت راست، خراب و یا شل شده است.

هنگام حرکت، با رها کردن کلاچ بعد از تعویض دنده، صدای "تقه" از چرخها شنیده می شود، بطوریکه با گرفتن و رها کردن دوباره کلاچ در همان دنده، دیگر صدای تقه به گوش نمی رسد.

شایع ترین علل بروز آن:
- احتمالا مشعلی پلوس، یا دنده هرزگرد (دیشلی) داخل گیربکس ایراد پیدا کرده و تشخیص آن توسط متخصص صورت می گیرد.

وقتی موتور سرد است، دنده ها براحتی جا می روند ولی با گرم شدن موتور، دنده ها (مخصوصا دنده 1 و عقب) بسختی جا می روند.

شایع ترین علل بروز آن: 
- احتمال زیاد صفحه کلاچ نیاز به تعویض دارد.

خودرو در حالت روشن، صدایی شبیه به "قرقر" و یا "خرخر" دارد، که با گرفتن کلاچ این صدا قطع می شود.

شایع ترین علل بروز آن:
- اگر این صدا در حال حرکت نیز به گوش برسد، احتمالا بلبرینگ شفت داخل گیربکس نیاز به تعویض دارد.

دیدگاه‌ها  

+18 #1 سعید 1394-10-03 13:44
با سلام . ماشینم پراید ، دنده 1 بسختی جا میخوره و دنده 2 هم در مسیر جا خوردن گیر میکند ، ضمنا موقعی که ماشین سرد است بیشتر از موقع گرم شدن ماشین این مشکل را دارد . دنده برنجی 1 و 2 نیز تعویض شده و دیسک و صفحه هم تعویض شده ( ولی از مرغوبیت ان اطلاع ندارم) ولی کماکان مشکل وجود دارد . متشکرم
نقل قول کردن
+4 #2 Ikco_repair 1394-10-15 19:03
مطالب بسیار عالی و ارزشمند بود...
نقل قول کردن
+18 #3 مهدی حسینی 1394-10-23 00:44
ماشین سمند هستش به تعداد بالای
بیست بار در یک سال صفحه دیک و و کلاچ با بلبریک
عوض کردم بعد از بیست هزار کلیومت لرزش و افت سرعت در قسمت گیر بکس به وجود میای,
میخواستم علتشو بدونم
نقل قول کردن
+3 #4 hadi 1394-10-29 22:19
سلام ماشین 206صبح ها اگه تو حالت در جا قیقه روشن بمونه مشکلی نداره ولی اگه همون لحظه که روشن میشه حرکت کنم تا اخر شب یه صدای درررر دررررر زیر ماشین میده که ادم فکر میکنه از اگزوزه ولی اگزوزم مشکلی نداره البته صفحه کلاچشم یه کم ضعیفه لطفا راهنماییم کنید ممنون
نقل قول کردن
+1 #5 mojtaba 1394-11-04 08:55
مطالب خیلی خلاصه ومفید بود. موفق باشید
نقل قول کردن
+2 #6 Farhad 1394-11-07 11:09
سلام ، ماشينم ٢٠٦ صبح كه روشن كنم وقتي كلاج ميگيرم صداي خش خش بدي ميده وقتي تو دنده ميزنم همين صدا هست مثل كشيده شدن دوتا اهن به هم ميشه راهنماييم كنيد كه چيه علتش ؟
نقل قول کردن
+2 #7 محسن 1394-11-07 23:20
سلام.خداقوت.مطالب بسیییارکارآمدبود.من ماشینم سمندال ایکس 92هستش.چندوقتیه حس میکنم وقت ول کردن کلاچ کمی لرزش حس میکنم توی پدال.وتاوقتی خودگیربکس توی حرکت گرم نشده دندهاباسایدگی زیادوسخت جامیرن.ولی گیربکس گرم شدتوی دوسه دقیقه سلورفتن بادنده سنگین بعدخوب میشن.خودم حس میکنم صفحه کلاچه.ولی اگرراهنمایی کنیدممنون میشم تازودتربهش رسیدگی کنم.متشکرم
نقل قول کردن
+2 #8 رضا 1394-11-08 21:25
سلام من ماکسیمای مدل 84 خریدم قبلا نمیدونم چه بلای سر اون اوردن ولی صدای موتور داخل ماشین زیاد میاد مخصوصا وقتی پر گاز حرکت میکنم ماشین یکم.لرزش هم داره لطفا راهنمایم کنید مشکل چیه
نقل قول کردن
0 #9 بهمن 1394-11-28 18:18
با عرض سلام
اتومبیل بنده ال نود با 37000 کیلومتر کارکرد است. در سربالایی خیلی تند اگر توقف کامل کنم ، شروع حرکت بسختی انجام می شود. استپر و دریچه گاز و انژکتور شستشو داده شده و شمع و فیلتر بنزین تعویض شده ولی تاثیری در این مشکل نداشته است.
بسیار ممنوع خواهم بود اگر راهنمایی فرمایید.
نقل قول کردن
+1 #10 سعید 1394-11-28 22:22
مطالب خوبی گذاشتین ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قراردادین
206دارم در قسمتگیربکس یه صدایی دایمی دارم که با کلاچ گرفتن کم میشه علتش میتونه از کلاچ باشه البته کلاچم دیگه اخراشه
نقل قول کردن
0 #11 امین 1394-12-12 22:59
سلام.
۴۰۵ دارم,موقع حرکت,چرخ سمت چپ میلرزه و همون قسمت صدای گژ گژ میده.این ایراد باعث شده چند بار کاسه نمد عوض کنم چون هی شل میکنه واسکازین نشتی میده.علت چیه؟ممنون
نقل قول کردن
+3 #12 حمید 1394-12-17 14:22
سلام.
خودروی رانادارم. مدل 93 . در حرکت وقتی کلاچ رافشار میدم دنده عوضکنم کلاچ سفت میشود و پایین نمیرود انگار قفل میشود و دنده جا نمیرود بعد از مدتی دوباره کلاچ شل میشود باید چکار کنم؟
نقل قول کردن
0 #13 سعید 1394-12-27 09:53
با سلام؛ سمند lx مدل 88 دارم دنده 1و2 اغلب اوقات بد جا میرود خصوصاً در حالت ایست کامل گاهی هم بسیار نرم جا می رود . طبق نظر مکانیک دیسک صفحه، کشابی 1و2 وکل لیور دنده ها را عوض کرد .ولی کوچکترین تغییری ایجاد نشد . مکانیک میگوید باید 2 روز کار کند تا آب بندی شود . ولی چرا اگر آب بندی باید بشود، چرا مثل قبل گاهی خوب است گاهی بد . به نظر خودم گاهی با گرفتن کلاچ درگیری موتور با گیر بکس قطع نمی شود یا ایراد از شاه دنده یا چیز دیگری با شد . لطفاً راهنمایی کنید . تشکر
نقل قول کردن
+1 #14 mostafa 1394-12-28 14:08
با سلام
پژو 206 دارم که وقتی میخام کلاج بگیرم کلاجم خیلی سفت شده جوری زانوی پامو اذست میکنه
البته دنده ماشین خیلی راحت جا میره و مشکلی با اون ندارم .
حالا این سفت بودن کلاج از کجا آب میخوره .
البته پیش ی تعمیرکار رفته بودم با چک کردن ماشین گفت کلاج داری
ممنون میشک منو راهنمایی کنید
با تشکر
نقل قول کردن
0 #15 Omid 1395-01-14 15:22
سلام وتشکر برای گذاشتن مطالبه اموزندتون .... ماشینم من پراید جدیدا تو حرکت مخصوصا دنده ۲ و معکوش ۳به۲ و هنگام رد شدن از سرعت گیر از زیر چرخ خودم صدای جیک جیک میاد میشه لطف کنید مربوط به چی میتونه باشه ... باتشکر
نقل قول کردن
0 #16 سامیه 1395-03-03 17:37
با سلام.
من یک پراید 88 دارم که مدتیه تو شروع حرکت (معموولا بعد یک مدت که خاموش بوده مثلا اول صبح)، صدای جیغ خیلی گوش خراشی داره که بعد چند متر حرکت خوب میشه.
صدایی مثل جیغ لنت تموم شده وقتی ترمز میگیریم، منتها این تو شروع حرکت با دنده یک هستش. اول مکانیک گفت از تسمشه تعویض کردم باز خوب نشد!
ممنون میشم راهنماییم کنید اگر اطلاع دارین مشکل چیه
نقل قول کردن
+3 #17 ارین 1395-03-11 03:57
[quote name="بهمن"]با عرض سلام
اتومبیل بنده ال نود با 37000 کیلومتر کارکرد است. در سربالایی خیلی تند اگر توقف کامل کنم ، شروع حرکت بسختی انجام می شود.

عزيز اگه گاز میخوره ولی سخت راه میوفته ماشین شما مشکل صفحه کلاچ داره اگه گاز نميخوره با این تعویض قطعات که کردین درست نشده مشکل از کویل و سر شمع و شمع ها هست
نقل قول کردن
+4 #18 فريد 1395-03-11 08:39
سلام ماشينه داداشم ٢٠٦ v8
چند روزه دنده ماشينش خيلي شل شده جا ميوفته ولي خيلي شله يعني وقتي دنده رو درگير ميكنم بازم شله را تكون ميخوره، مشكلش چي ميتونه باشه؟
نقل قول کردن
-3 #19 رضا بدوئی 1395-03-16 10:48
دلیل افت سرعت درسربالایی با خودرو پراید چیست تاجایی که خودرو دنده یک میخوره
نقل قول کردن
0 #20 mahdi 1395-03-30 04:46
سلام به دوستان چند تا از اطلاعاتی که دارم رو در اختیار دوستان میزارم یک وقتی دنده جا نمیره باید صفحه رو تعویض کرد البته این کار رو شما باید زودتر انجام بدید که به بقیه لوازم صدمه نزنه مثلا وقتی شتاب ماشین کم میشه باید عوض کرد جا نرفتن دنده ها در بعضی موارد به علت خرابی در گیربکسه در قسمت دنده برنجی ها که باید تعویض بشه گاهی هم وقتی پدال را فشار میدید صدای بلبرینگ کلاچ میاد باید تعویض بشه ایول سعی کنید به موقع تعویض کنید خدانگهدار
نقل قول کردن
0 #21 سعید 1395-04-02 13:48
باسلام شما من خودم رشتم تعمیر خودرواست و از مطالبی که گذاشتید خیلی ممنونم با تشکر خدمت شما .......
نقل قول کردن
-2 #22 کیوان 1395-04-06 22:19
با عرض سلام بنده پراید مدل 85 دارم هر سه ماه یکبار دیسگ صفحه کلاج قیچی میکنه تمامی شفت و پوسته تعویض کردم تمام قطعات داخل نو کردم ولی فایده نداره بعد ازدوماه که دیسک باصفحه عوض میکنم شروع به صدا کردن مثل اینکه استارت گیره بعد از یکماه دیگه قیچی میکنه
نقل قول کردن
+2 #23 علی 1395-04-16 08:28
سلام ماشین من تیبا هست دنده خیلی سفت ما میره گاهی اصلا ما نمیره دیسک و صفحه با سیم کلاچ رو عوض کردم اما بازم مشکل رفع نشد بیشتر در حالت که داغ میشه اینجوری میشه جواب کلاچ هم خیلی سفت شده موقعی که ماشین سرده خیلی راحت جا میره اما بازم کلاچ سفت هستلطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
-5 #24 مهدي 1395-05-11 07:55
با سلام بعد از تعويض پوسته كلاج ترك خورده كه ديسك و صفحرو هم واسكازيني كرده بود مجبور به تعويض ماهكها و بلبرينگها و كاسه نمدها شديم حالا گيربكس بسته شده در دور پايين يه لرزشي در ماشين يه حالت ارتجاعي خفيف كه انگار از كنار اتوبان از روي اين رنگيها رد ميشي بيشتر در دنده يك و دو مشهوده و تو حركت خلاص ميكني انگار يه چيزي به جايي ميخوره ديسك و صفحرو نو بود ولي كاملا روغني شده بود مكانيك شستشو داد بست دسته گيربكسها هم تعويض شدن همه قطعات از نوع شركتي و خوب بودن
نقل قول کردن
+2 #25 امیر 1395-06-05 14:31
[wiki]با سلام لطفا بفرمایید کلاج اتومبیل سمند را چگونه رگلاژ کنیم چون من محلی از پیچ و مهره رگلاژ برای تنظیم در ان نیافتم با تشکر[/wiki]به نقل از سعید:
با سلام؛ سمند lx مدل 88 دارم دنده 1و2 اغلب اوقات بد جا میرود خصوصاً در حالت ایست کامل گاهی هم بسیار نرم جا می رود . طبق نظر مکانیک دیسک صفحه، کشابی 1و2 وکل لیور دنده ها را عوض کرد .ولی کوچکترین تغییری ایجاد نشد . مکانیک میگوید باید 2 روز کار کند تا آب بندی شود . ولی چرا اگر آب بندی باید بشود، چرا مثل قبل گاهی خوب است گاهی بد . به نظر خودم گاهی با گرفتن کلاچ درگیری موتور با گیر بکس قطع نمی شود یا ایراد از شاه دنده یا چیز دیگری با شد . لطفاً راهنمایی کنید . تشکر
نقل قول کردن
-4 #26 حامد 1395-06-09 01:01
مطالب مفیدی بود دست شما درد نکنه منو از نگرانی دراوردید
نقل قول کردن
+13 #27 تعميركار پژو 1395-06-13 20:33
در پژو ٢٠٦تيپ ٥ دنده ها بد جا ميخوره
ايراد:مربوط به صفحه كلاج چيني است كه شركت ايرانخودرو استفاده مي كند.
رفع ايراد:تعويض ديسك و صفحه)والو اصلي
٢:تعويض سيم كلاج اتومات به دستي
نقل قول کردن
+5 #28 علیرضا 1395-06-16 20:42
سلام
کلاج ماشین پژو slx مدل92خیلی سفت شده هزینه تعمیر ان تقریبا چقدر است
:D
نقل قول کردن
+3 #29 علي 1395-06-26 13:27
خيلي مطلب مفيدي بود، سپاسگذارم
نقل قول کردن
+2 #30 حمید 1395-07-12 20:29
سلام به همه مدیران و دوستان عزیز
یه سؤالی داشتم: شماره آچار برای باز کردن پیچ های صفحه کلاچ پراید چنده؟ چون من آچار 13 رو زدم کوچیک بود آچار شماره 14 هم زدم پیچ رو رَد می‌کنه. لطفاً راهنمایی کنید. متشکرم
نقل قول کردن
+2 #31 حمید 1395-07-12 20:48
به نقل از فريد:
سلام ماشينه داداشم ٢٠٦ v8
چند روزه دنده ماشينش خيلي شل شده جا ميوفته ولي خيلي شله يعني وقتي دنده رو درگير ميكنم بازم شله را تكون ميخوره، مشكلش چي ميتونه باشه؟


سلام دوست عزیز:
این علت که هیچ کدوم از مکانیک‌ها هم نمی‌دونن چیه این هست که داخل گیربکس قطعه‌ای هست که اسمش (اهرم لَنگ) هستش که لیور دنده از بیرون گیربکس وصل شده بهش. حالا علت خرابی چیه؟ داخل اهرم لنگ فنری هستش که به مرور زمان یا علت‌های دیگه خاصیت فنری خودش رو از دست میده و یا اینکه میشکنه و دسته دنده شما شُل میشه و دیگه مثل ماشین‌های صفر که دندش شقّه نیستش. اگه پیش مکانیک بری میگه لیور دنده رو عوض کن درست میشه که اشتباه هستش. موفق باشید.
نقل قول کردن
-1 #32 حمید 1395-07-12 20:53
به نقل از رضا بدوئی:
دلیل افت سرعت درسربالایی با خودرو پراید چیست تاجایی که خودرو دنده یک میخوره

سلام دوست عزیز:
یکی از علت‌ها می‌تونه مربوط به صفحه کلاج ماشینتون باشه. دومین علت هم می‌تونه مربوط به سوخت رسانی ماشینتون باشه (البته اگه کاربراتوری باشه). سومین علت هم می‌تونه مربوط به موتور پیستون‌های ماشینتون باشه.
نقل قول کردن
-4 #33 محمد گلچیان 1395-07-17 22:57
سلام ال نود دارم چندروز قبل دیسک وصفحه کلاچ (کیت کامل کلاچ اصلی ) تعویض کردم در حال حرکت و درجا انگار صدای هوا ( مثل صدای سوپر لیلاند) میاد نمیدونم مربوط به کلاچ یا سنسور هوا یا چیز دیگه ای هست لطفا راهنمائی کنید
نقل قول کردن
0 #34 hamid 1395-07-27 10:22
سلام و درود بی پایان بر شما.
فیلم آموزشی و مطالب عیب یابی بسیار عالی و مفید بودند.
در صورت امکان فیلمها را با کلام فارسی و ارایه نکات بصورت کلامی ارایه نمایید.
ممنون از همه شما
نقل قول کردن
+2 #35 emran 1395-08-15 14:42
سلام
من ششش ماه قبل گیربکس ماشین(ef7) و صفحه کلاچ رو عوض کردم و از همان زمان تا الان دنده یک و دو همچنین معکوس بسختی جا میره و کلاچ نسبت به قبل سفت تر شده در. ضمن موقع خاموشی دنده خیلی خیلی نرم جا میرن لطفا راهنمای کنید۰
نقل قول کردن
-3 #36 مرتضی 1395-08-19 06:47
من رنو ۵ دارم خیلی هم دوسش دارم دلتون بسوزه
نقل قول کردن
+3 #37 محمد 1395-08-22 23:35
سلام ببخشید یه پراید90دارم. وقتی که موتور سرده روشنش میکنم وقتی که درجا یا در حال حرکت وقتی کلاجو میبرم پایین و گاز میدن یا دنده عوض میکنم یه صدای خش خش ازش میاد نمیدونم مشکل چیه. البته وقتی ماشین یه نیم ساعتی روشن باشه اون صدا خود بخود نمیمونه. خواهشن کمک کنید
نقل قول کردن
+2 #38 احمد 1395-08-25 18:34
سمند 125000کیلومتر کار کرده ایا صفحه کلاچ را تعویض کنم یا همان بدون ایراد کار میکند استفاده کنم
نقل قول کردن
+1 #39 حسین 1395-08-30 12:59
باعرض سلام وخسته نباشید بنده پراید90دارم تازه خریدم با80کارکرد درحال روشن درحالت خلاص وقتی کلاج و میگیرم صدای خرخر نرمی میادپامو از رو کلاجم برمیدارم بازم صدا هست در ضمن دنده 2سخت جا میره ودنده عقب موقع جا زدن بدجور صدامیده ممنون میشم جوابمو بدین باتشکر
نقل قول کردن
+1 #40 جواد 1395-09-03 19:32
سلام 206 تیپ دو دارم بعضی موقع ها اینجوری میشه مثلا دنده دو گاز میدم انگار میره رو حالت خلاص و گاز بیهوده فشرده شده بعد که گاز رو بالا میارم دوباره فشار میدم به حال عادی بر میگرده بعد حس میکنم پدال گاز انگار سفت شده باید بیشتر روش فشار وارد کنم تا شتاب بگیره ممنون از راهنمایی
نقل قول کردن
+3 #41 حسین 1395-09-14 18:15
سلام خسته نباشید:
پارس 93 موتور معمولی دارم موتور وقتی روشنه صداهای اضافی داخل میاد که با گرفتن کلاچ ازبین میده مشکلش چی میتونه باشه؟؟؟
نقل قول کردن
+1 #42 علی 1395-10-14 13:04
باسلام وعرض ادب,من پرایدمدل۸۵ دارم که چن وقتیه یه صدایی مثه خرخر ازکلاچش میادکه وقتی که پاموزیرکلاچ میبرم وروبه بالا کلاچو قرارمیدم صدا رفع میشه که مجددن بارهاکردن کلاچ دوباره صدامیده ویه لرزشی احساس میشه,وهمچنین وقتی کلاچو روبه پایین فشارمیدم صدا میده ودرحرکت دنده۲هم خوب جا نمیخوره,میخواستم اگه ممکنه راهنماییم کنید,ممنون ازسایت ومطالب آموزنده تون,سپاس :-) .
نقل قول کردن
0 #43 مصطفی زمانی 1395-10-26 22:35
به نقل از علی:
باسلام وعرض ادب,من پرایدمدل۸۵ دارم که چن وقتیه یه صدایی مثه خرخر ازکلاچش میادکه وقتی که پاموزیرکلاچ میبرم وروبه بالا کلاچو قرارمیدم صدا رفع میشه که مجددن بارهاکردن کلاچ دوباره صدامیده ویه لرزشی احساس میشه,وهمچنین وقتی کلاچو روبه پایین فشارمیدم صدا میده ودرحرکت دنده۲هم خوب جا نمیخوره,میخواستم اگه ممکنه راهنماییم کنید,ممنون ازسایت ومطالب آموزنده تون,سپاس :-) .

بلبرینگ کلاج عوض کن
نقل قول کردن
0 #44 میلاد 1395-11-15 20:36
سلام
یه سوال داشتم ازتون
من یدونه ۲۰۶ v8 دارم و بعضا در سرعت بالا ؛ دور موتور یهویی میره بالا ولی سرعت افزایش پیدا نمیکنه ! مثلا در دنده ۵ وقتی میخوام گاز بدم یهویی دورموتور میره روی ۵۰۰۰ در حالی که سرعت نمیره بالا!
نقل قول کردن
0 #45 ارسلان 1395-11-16 00:02
با سلام . ماشینم پراید ، دنده 1 بسختی جا میخوره و دنده 2 هم در مسیر جا خوردن گیر میکند ، ضمنا موقعی که ماشین سرد است بیشتر از موقع گرم شدن ماشین این مشکل را دارد . دنده برنجی 1 و 2 نیز تعویض شده و دیسک و صفحه هم تعویض شده ( ولی از مرغوبیت ان اطلاع ندارم) ولی کماکان مشکل وجود دارد . متشکرم
نقل قول کردن
0 #46 محمود اکبری 1395-11-20 19:49
سلام 405دوگانه 93 دارم درحالت حرکت وسرعت بالا صدای زوزه کمه وقتی ماشین رو خلاص میکنم تا موقع ایستادن یکسره صرای زوزه میاد میشه راهنمایی کنید مربوط به چیه
نقل قول کردن
0 #47 رضا 1395-12-03 10:40
سلام خسته نباشید مطالب عالی بود .کلاچ تویوتا هایلوکس سیم ندارد و و به صورت پمپ میباشد آیا این نوع کلاچ قابل ریگلاج است؟ اگر هست چگونه؟ البته دوو سیلو هم دقیقا سیستم کلاچ گیری ان به همین صورت است .ایا قابل تنظیم هست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


جستجو در کارگیک

مطالب فنی و آموزشی مرتبط

آخرین مطالب فنی و آموزشی

آخرین اخبار و تازه های حوزه خودرو

https://trustseal.enamad.ir/logo.aspx?id=11663&p=lznblznbkzoekzoevjym logo-samandehi انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

هرگونه استفاده و بازنشر علمی و آموزشی از کارگیک آزاد است و ذکر منبع انتخاب شماست.
اطلاعات و آموزش های منتشر شده باید توسط متخصص بررسی و انجام شوند و جنبه کمک آموزشی دارند.کارگیک مسئولیتی در خصوص اطلاعات منتشر شده و عواقب ناشی از آن ها ندارد.