اگر خودرو یکباره خاموش کرد چه مواردی باید بازبینی گردند؟

4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (20 رای)

اخیراً بخصوص در خودروهای ساخت داخل مشکل خاموش کردن موتور در خودرو در حال حرکت به کرات مشاهده شده است.

engine check

در ذیل دلایل پیش آمده و راهکارها و همچنین راهکار کلی بازدید فنی خودرو خاموش شده ذکر شده اند :

مهمترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت :

- سوئیچ اینرسی ، بخصوص در هنگام ضربه خوردن یا افتادن در دست انداز متداول ترین دلیل خاموش شدن و روشن نشدن خودرو است.
- مشکل در رله دوبل
- کانکتور برق اصلی زیر داشبورد که با گرم شدن شل می شود. این اشکال وقتی که دزدگیر نصب می شود بروز می کند زیرا کانکتور سمت دزدگیرها غیر استاندارد است و نصاب ها هم دقت نمی کنند.
- اشکال در کانتکتور پمپ بنزین داخل باک
- مشکل از سوكت بنزين داخل كاپوت (سوكتهای ECU - خودرو 206SD)
- مشكل از سوكت برق پمپ بنزين جلو پای راننده (405)
- تعویض سنسور اکسیژن بد با جنس بهتر (مشکل متداول در تیبا)
- کثیفی یا اشکال در استپر موتور (معمولاً با کاهش سرعت یا افزایش ناگهانی شتاب اتفاق می افتد.)
- مشکل از اتصال باتری
- مشکل از ECU (مشاهده شده با فرمت و برنامه ریزی مجدد هم حل نمی شود و نیاز به تعمیر یا تعویض ECU است. عمدتاً 206 های جدید)
- فیوز 80 آمپر اصلی داخل جعبه فیوز داخل کاپوت (تیبا)
- پاره شدن تسمه دینام یا مشکل در هرزگرد دینام (206)
- گشاد بودن جای 2 فیوز مربوط به سوخت ، باید با پیچ گوشتی جای فیوزها تنگ شود.(سمند)
- هوا کشیدن واشر مپ سنسور (سنسور گاز - تندر 90)
- سوختن یا گیرکردن پمپ بنزین

بازدید عمومی برای عیب یابی خودرو خاموش شده :

در حال رانندگی ناگهان خودرویتان خاموش میشود و هر چه استارت میزنید، نمیتوانید آن را روشن کنید. بسیاری از ما بی اختیار درب موتور را بالا میزنیم و نگاهی به موتور خودرو میاندازیم و حداکثر چند سیم و شیلنگ را سفت میکنیم هرچند معمولاً این کار کمکی نمیکند. راه حل بعدی تماس با امدادخودرو است. اما اگر این عیب در نقطه ای دور از دسترس سرویس های امدادی رخ دهد، دیگر راه حلی باقی نمی ماند.در این بخش قصد داریم به مرور نکاتی بپردازیم که در این مواقع میتواند به شما در رفع اولیه مشکل کمک کند تا حداقل خودرو را به نزدیکترین تعمیرگاه برسانید. هر خودرو برای کار کردن به سه عامل مهم نیاز دارد:

1- سوخت
2- هوا
3- تایم موتور و برق آن

به همین دلیل برای بررسی علت خاموش شدن ناگهانی باید این سه عامل را بررسی کنیم. اگر خودرویتان خاموش شد حتی در بدترین شرایط، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید. حفظ خونسردی سبب میشود تا کارایی شما بالاتر رفته و در این شرایط شما میتوانید از محفوظات ذهنی و اطلاعات خود استفاده، مشکل را حل کنید. اولین قسمتی که باید نگاه کنید صفحه پشت آمپر است که اطلاعات نسبتاً کاملی از وضعیت خودرو به شما میدهد. ابتدا ببینید خودرو سوخت دارد یا نه؟ هر چند داشتن بنزین مساله ای بسیار آشکار است اما عده بسیاری به آن توجه نمیکنند. البته داشتن سوخت تنها کافی نیست.

رسیدن آن به موتور و ریل سوخت (در خودروهای انژکتوری) و یا رسیدن آن به کاربراتور در انواع کاربراتوری نیز مساله ای است که در ادامه باید بررسی کنید. در بسیاری مواقع خودرو به درستی استارت میخورد و برق به نحو مناسب به سر شمع میرسد ولی سوخت به موتور نمیرسد. برای تست مسیر سوخت و رسیدن آن به موتورباید اموری که گفته میشود را تک به تک انجام دهید. برای انجام این امور به تعدادی ابزار نیاز دارید. انبر دست، پیچ گوشتی دو سو و چهار سو. در مدلهای انژکتوری ابتدا ریل سوخت را پیدا کنید. ریل سوخت در بالا و پشت انژکتورهاست. (در مورد پراید این قضیه بیشتر صدق میکند) یک لوله که به آن چهار انژکتور متصل است. به سر این لوله یک شیلنگ وصل است. برای خارج کردن شیلنگ از این لوله نیاز به انبردست دارید. بست دور لوله یا فشاری بوده یا پیچی.اگر فشاری است، دو طرف آن را با انبردست گرفته و بفشارید. سپس آن را عقب بکشید. اما اگر پیچی بوده باید پیچ بست را شل کرده و آن را عقب بکشید. معمولا بست ریل سوخت فشاری است. پس از خارج کردن شیلنگ بنزین از سر ریل سوخت، آن را درون ظرفی بگیرید تا در صورت خروج بنزین روی موتور و قسمتهای داغ آن پاشیده نشود که خطرساز شود. سپس به کسی بگویید که استارت بزند (در مدلهای انژکتوری باز کردن سوئیچ کافی است و نیازی به استارت زدن نیست)، به لوله دقت کرده و اگر بنزین به درستی از آن خارج شد میتوان فهمید که سوخت به موتور میرسد.

حال اگر بنزین خارج نشد یا جریان بسیار ضعیفی داشت باید بخشهای دیگری کنترل شود.اولین قسمت پمپ بنزین است. پمپ بنزین در انواع انژکتوری برقی بوده و معمولاً در باک نصب میشود. برای اطمینان از صحت کار آن، خودرو را در جایی آرام قرار دهید سپس سوئیچ را باز کرده و در قسمت عقب خودرو کمی دقت کنید. صدای وز وز کار کردن آن باید به گوش برسد. اگر این صدا نیامد یقیناً پمپ بنزین سوخته یا مشکل دیگری دارد. توجه کنید پمپ بنزین در صورتی که خودرو روشن نشود چند ثانیه پس از شروع کار، خاموش میشود. بنابراین فرصت چندانی برای شنیدن صدای آن نخواهید داشت. در انواع کاربراتوری پمپ بنزین روی سرسیلندر قرار دارد. برای اطلاع از نحوه کار آن شیلنگ خروجی آن را بکشید و استارت بزنید. اگر بنزین خارج شد پمپ سالم است در غیر این صورت باید باز شود. گاهی اوقات بنزین به پمپ نمیرسد و در سر راهش گرفتگی ایجاد میشود. به همین خاطر توصیه میشود هیچگاه بنزین را تا انتهای باک مصرف نکنید. با توجه به کیفیت نازل بنزین در ایران و فرسودگی باک بنزین، ناخالصی های بنزین و پوسیدگیهای باک، ته باک جمع شده و زمانی که شما بنزین ته باک را میکشید این مواد زاید وارد پمپ بنزین شده و مسیر عبور بنزین را سد میکنند یا در مسیر بنزین پیش از رسیدن به پمپ گرفتگی ایجاد میکند.

اگر از بحث سوخت خارج شویم به بحث هوا و رسیدن آن به موتور میرسیم. در انواع انژکتوری معمولاً از جانب این موضوع مشکلی پیش نمی آید و گرفتگی مسیر هوا فقط ممکن است مصرف سوخت را افزایش دهد اما در انواع کاربراتوری رعایت نشدن نسبت هوا به سوخت سبب میشود که کاربراتور اصطلاحاً فلوت کند. بیشتر شدن نسبت سوخت به هوا و غنی سوختن و کار کردن موتور گاهی به حدی میرسد که بنزین بیش از حد وارد کاربراتور میشود که دلیل آن تنظیم نبودن شناور کاربراتور است.

اگر مدل کاربراتوری در اختیار دارید و تشخیص دادید که کاربراتور فلوت کرده باید هواکش را باز کنید و بنزین های داخل کاربراتور را خالی کنید و یا شیلنگ ورودی به کاربراتور را بکشید تا دیگر سوخت وارد کاربراتور نشود. سپس خودرو را روشن کنید تا بنزین درون کاربراتور به مصرف موتور برسد. آنگاه شناور را کمی رو به پایین تنظیم و شیلنگ سوخت را متصل کنید.استارت بزنید و به حرکت ادامه دهید. دقت داشته باشید در اولین تعمیرگاه شناور را به درستی تنظیم کرده و حرکت کنید. تنظیم شما فقط برای رسیدن به تعمیرگاه بوده و نمیتواند درست باشد. برای انجام این اعمال نیز باز هم به انبردست و پیچ گوشتی دو سو، چهار سو و یک آچار فرانسه کوچک نیاز دارید. حال به بحث پر دامنه و پر مشکل برق خودرو میرسیم.

برق در تمامی خودروها نقش اساسی در محترق کردن مخلوط هوا و سوخت دارد. برای بررسی این مساله ابتدا به یکی از پرکاربردترین قسمتها یعنی جعبه فیوز میرسیم. برای آگاهی از محل جعبه فیوز خودرو بهتر است از قبل دفترچه راهنمای خودرویتان را مطالعه کرده باشید اما به طور معمول جعبه فیوز خودروها در سمت چپ راننده و زیر داشبورد است.در این جعبه تعداد زیادی فیوز قرار داشته که هر کدام مربوط به قسمتی میشود (در شماره آینده جعبه فیوز کاملاً شرح داده میشود) گاهی سوختن یک فیوز که مربوط به سیستم انژکتور یا سیستم مولد برق میشود از روشن شدن خودرو جلوگیری میکند. عدهای برای بیرون کشیدن فیوز مشکل دارند. معمولاً در پایین جعبه فیوز یا روی درب آن یک انبر پلاستیکی کوچک قرار داشته که زائده ای در دو سر آن وجود دارد. این انبر کوچک مخصوص در آوردن فیوز است. عده بسیاری به آن دقت نکرده و به سختی فیوز را در میآورند. همیشه فیوز نو و سالم همراه داشته باشید. اگر همراه نداشتید فیوزهای غیر ضروری مثل فیوز سیستم صوتی یا فیوز فندک را بکشید و در جای مورد نظر بگذارید.

اما اگر از جعبه فیوز بگذریم به برق خودرو میرسیم که بسیار مهم است. خودرو خاموش کرده است. بنزین به انژکتورها یا کاربراتور میرسد ولی خودرو روشن نمیشود. اولین کاری که میکنید یکی از وایرها را بکشید.وایر به کابلهای نسبتاً قطوری گفته میشود که برق را از دلکو یا کویل دوبل به شمعها منتقل میکنند. چهار وایر وجود داشته که برق را به سر شمع منتقل میکند. یکی از آنها را بکشید. سپس یک پیچ گوشتی داخل قسمت فلزی وایر قرار دهید. پیچ گوشتی را به نقطه ای فلزی تکیه دهید، طوری که قسمت فلزی پیچ گوشتی به نقطه ای فلزی در تماس باشد. حال دست خود را از روی آن برداشته، به کسی بگویید استارت بزند. باید جرقه ای آبی رنگ بین پیچ گوشتی و قسمت فلزی رد و بدل شود. حال اگر این جرقه زده نشد، برق به سر شمع نمیرسد. باید مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. نرسیدن برق به سر شمع دلایل زیادی دارد. یا ممکن است از کویل دوبل باشد (در انواع انژکتوری) یا ممکن است از کویل یا دلکو به خصوص مگنت آن باشد (در انواع کاربراتوری). اگر از کویل دوبل باشد و یکی از قسمت های آن سوخته باشد شما نمیتوانید کاری بکنید. اما اگر از سایر بخشها باشد باید یک به یک کنترل شده تا مشکل برطرف شود.

پس از مرور فرآیند سوخت رسانی به موتور از باک تا ریل سوخت و انژکتورها نوبت به مرور اشکالات احتمالی در برق خودرو میرسد. گفتیم که باید برق را از سر شمع کنترل کنیم به گونهای که اگر برق به سر شمع رسید و جرقه مناسب داشت از آن میگذریم اما اگر نرسید و یا جرقه ضعیف بود باید چهار قسمت را کنترل کرده و آنها را بررسی کنیم.

در مورد کنترل و تعمیر بخشهای الکتریکی خودرو در شرایط خاص توجه داشته باشید در بعضی موارد کار خاصی از دست شما ساخته نیست و خودرو تنها توسط مکانیک و با داشتن ابزار خاص و البته قطعات یدکی قابل تعمیر است. در خودروهای امروزی تلاش شده این قطعات حساس با کیفیت و طول عمر بالا ساخته شوند تا کمتر نیاز به تعویض پیدا کنند اما در نهایت همواره احتمال خرابی آنها وجود دارد. اولین قسمتی که باید کنترل شود جعبه فیوز است. این جعبه که به طور معمول سمت چپ شما کنار فرمان قسمت پایین قرار دارد تعداد زیادی فیوز را در خود جای داده است که هر یک از آنها وظیفه کنترل شدت جریان برق یکی از قسمت های خودرو را بر عهده دارند. در این بخش باید برای یافتن مشکل برقرسانی خودرو فیوزی که مربوط به سیستم برق خودرو استت کنترل شود (در خودروی پراید از فیوزهای سمت چپ آخرین فیوز ردیف وسط). اگر این فیوز آب کرده بود و فیوز یدک به همراه نداشتید فیوز وسط ردیف پایین را کشیده و جای آن قرار دهید. فیوز وسطی که می کشید مربوط به ساعت و فندک است که در این مواقع زیاد اهمیت ندارد.

اگر مشکل رفع نشد از جعبه فیوز میگذریم و قطعه بعدی که روی گیربکس قرار دارد میرسیم. سنسوری کوچک که به آن یک سوکت قهوه ای رنگ متصل است. این قطعه که به چشمی گیربکس مشهور است در مسیر برق خودرو قرار داشته و اگر احیاناً بسوزد خودرو به هیچوجه روشن نمیشود. این قطعه را نمیتوان تغییر داد یا به وسیله حذف آن از مسیر برق را به سر شمع رساند.

پس اگر بسوزد باید تنها عوض شود تا خودرو روشن شود. (یکی از معایب پراید انژکتوری).اما اگر از چشمی بگذریم به کویل دوبل میرسیم که نقش بسیار مهمی در پراید دارد. اما کویل دوبل چیست و چه وظیفهای دارد؟ در اتومبیلهای انژکتوری به جز مدل های قدیمی دیگر از دلکو در این خودروها خبری نیست و عملاً دلکو حذف شده است. سوال در اینجاست که تقسیم برق که توسط دلکو صورت میگیرد چه میشود؟در این خودروها از کویل دوبل استفاده میشود که خودش برق را به هر شمع میرساند.

همچنین جریان برق را نیز تقویت میکند. در این کویل ها دیگر چیزی به نام تقسیم برق نداریم بلکه کویل این وظیفه را انجام میدهد به این صورت که به این کویل ها، کویل دوبل میگویند و نحوه کار آنها به این صورت است که این کویل ها همزمان دارای دو جرقه هستند. سیلندر یک و چهار با هم جرقه میزنند و سیلندر دو و سه نیز با هم جرقه زده میشود بنابراین اگر ما جای وایر یک و چهار را با هم عوض کنیم عملاً هیچ اتفاق نمیافتد در مورد سیلندر دو و سه نیز چنین است. وقتی سیلندر یک و چهار با هم جرقه میزنند چون فقط یکی از سیلندرها در مرحله انفجار است پس فقط جرقه همان شمع مفید واقع میشود و سیلندر دیگر نیز هم زمان در آن جرقه میزند هرز میزند و آن جرقه به هدر میرود.

کویلها نیز به دو قسمت تقسیم میشوند:
1- کویل های دوبل یکپارچه: چهار برجک که وایر به آنها متصل میشود بر روی یک واحد قرار دارد و با سوختن یکی از برجک ها نیاز به تعویض کل کویل می باشد.
2- کویلهای دوبل دوپارچه: دو برجک یک و چهار بر روی یک کوئل و دوبرجک دو و سه بر روی یک برجک دیگر است ولی نزدیک هم هستند و مزیت آن این است که با سوختن یکی از کویل ها نیاز به تعویض کل کویل نیست. در این موارد گفته میشود یکی از خانه های کویل سوخته است و همان یکی تعویض میشود.

توجه داشته باشید وایرهای مورد استفاده در کویل های انژکتوری باید از نوع سیلیکونی باشد که قطر آن هشت میلیمتر مربع است. قسمت فشار ضعیف کویل که سیمهای نازک به آن وارد میشود دارای ترمینال هایی به شماره 1-2-3-4 است که به ترمینال یک و دو آن قطب منفی از ECU وارد میشود و شماره چهار آن برق مثبت از رله دوبل وارد میشود و ترمینال شماره سه به صورت آزاد رها شده است که تعمیرکاران آن را به عنوان سیم یکسره می شناسند ولی محلی برای نصب خازن است تا عمر مفید کویل بالا رود (نکته مهم اینجاست که این قطعه به صورت استاندارد خازن ندارد) شاید برای عیبیابی تعبیه کرده اند. خازن مورد استفاده باید 25درصد میکروفاراد ظرفیت داشته باشد .این نکته را باید یادآوری کنم که کشیدن وایرها و تست برق خودرو با بدنه کار درستی نبوده و امکان آسیب رسیدن به ECU و کویل دوبل وجود دارد. برای تست باید یک شمع در سر وایر قرار داد و جرقه را کنترل کرد. اما وقتی در شرایط اضطراری گیر میکنید و شمع در دسترس ندارید باید با بدنه خودرو چک کنید یا اگر وقت دارید با آچار شمع یکی از شمع ها را باز کرده و وایر را سر آن قرار دهید سپس جرقه سر شمع را نگاه کنید.اما اگر از کویل دوبل بگذریم در نهایت به رله دوبل میرسیم. این رله نیز نقش اساسی در سیستم برق خودرو ایفا میکند.

ابتدا باید وظایف این رله را شرح داد تا بتوان قطع بودن آن و روشن نشدن خودرو را بررسی کرد. رله دوبل وظیفه برقرسانی به قسمتهای مختلف موتور را بر عهده دارد و از ECU دستور میگیرد. این رله از دو رله مجزا تشکیل شده است. محل قرارگیری این رله در خودروهای 405 و پارس زیر سینی فن و در خودروهای سمند و پیکان و پژو RD در کنار ECU است. در پراید نیز این رله کنار مخزن آب قرار دارد. این رله برق رسانی برای ECU را در حالتهای سویچ بسته، سویچ باز و موتور روشن را بر عهده دارد. برق رسانی به این قطعات نیز از وظایف رله دوبل است: پمپ بنزین، انژکتورها، ECU، کویل دوبل، شیر برقی کنستر، گرمکن دریچه گاز، المنت، سنسور اکسیژن. حال متوجه شدید که اگر این رله خراب شود جز با تعویض آن هیچگاه خودرو روشن نمیشود. همچنین وظایف این رله نیز تا حد بسیار خلاصه ای شرح داده شد.

دیدگاه‌ها  

+7 #1 مجتبی 1394-04-11 03:29
دمت گرم ، مرسی ، سمند من همین مشکل خاموش کردنو داشت ، کلی خرج کردم همه چیو عوض کردم ، مشکل همین رله دوبل بود.
نقل قول کردن
+4 #2 وحید 1394-04-16 14:23
با سلام
تشکر از این مطلب فوق العاده
اما بنظر من همیشه اول سوییچ اینرسی و بعدش رله دوبلو بررسی کنید اگه اینا مشکلی نداشتن برید سراغ باقی موارد.
نقل قول کردن
+10 #3 بهنام 1394-06-04 04:21
با سلام
خودروی پژو پارس lx (موتور ۲۰۶) دارم
متاسفانه ۳ ماهه دچار مشکل زیر شده ام و هبچکس تشخیص درست نداده است
در حال حرک بک دفه خودرو گاز نمیخورد ولی خاموش هم نیست
باید سوئیچ را خاموش کنم و مجدد استارت بزنم
در سرعت های مختلف این اتفاق تکرار شده است
کامپیوتر ماشین ۲ ایراد رو نشون میده:
۱- سنسور فشار منیفولد ۲-دریچه گاز برقی
هر دو را آزمایشی عوض کردم
ولی باز ۲ روز سالم است و مجدد اتفاق تکرار میشه یا اینکه یک ماه اتفاق نمی افتد ولی بعد دوباره پشت سر هم تکرار می شود.
لطفا راهنمایی فرمائید.
نقل قول کردن
+2 #4 پدرام 1394-08-23 01:23
سلام باتشکر از مطالب خوبتون
در جواب آقا بهنام که خودرو lx موتور 206 دارن داداش منم همین مشکلو داشتم l90 دارم اکثر ماشینا توی این مشکل مشابه همن مشکل از دریچه گازتونه من چند بار سنسور دریچه گاز رو عوض کردم چون تقلبیه و به اسم اصلی میفروشن بعد چند روز دوباره خراب میشه باید دریچه گازتون رو کامل عوض کنید حتم و حتما اصلی باشه بعد اگه میخواین متمئن بشین زمانی دستگاه دیاگ به ماشین وصله توی قسمت سنسور دریچه گاز نگاه کنید زاویه دریچه گاز دقیق نیست چه زمانی که گاز نمیدید و چه زمانی گه گاز میدید تمام این بی نزمی ها از سنسور دریچه گازه
نقل قول کردن
+3 #5 ج 1394-09-19 00:41
سلام من یه پراید کاربرات دارم که بعضی مواقع برق سر شمعاشو که چک کردم قطع میشه دوباره وصل میشه علت چیه لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+2 #6 عامر 1394-10-01 14:19
سلام.من لیفان 520 دارم وتوراه خاموش کردم هرچی تتارت میزنم استارت میخوره اماروشن نمیشه ودرضمن سوءیچ که باژه پشت امپرم چراغهاش روشن نمیشه وولی باطری کاملا شارژه فقط سیستم سوخترسانی وپشت آمپرم خاموش.لطفا اگه میشه جواب بدبمو بدین.ممنونم
نقل قول کردن
+3 #7 محمد 1394-10-05 21:43
به نقل از بهنام:
با سلام
خودروی پژو پارس lx (موتور ۲۰۶) دارم
متاسفانه ۳ ماهه دچار مشکل زیر شده ام و هبچکس تشخیص درست نداده است
در حال حرک بک دفه خودرو گاز نمیخورد ولی خاموش هم نیست
باید سوئیچ را خاموش کنم و مجدد استارت بزنم
در سرعت های مختلف این اتفاق تکرار شده است
کامپیوتر ماشین ۲ ایراد رو نشون میده:
۱- سنسور فشار منیفولد ۲-دریچه گاز برقی
هر دو را آزمایشی عوض کردم
ولی باز ۲ روز سالم است و مجدد اتفاق تکرار میشه یا اینکه یک ماه اتفاق نمی افتد ولی بعد دوباره پشت سر هم تکرار می شود.
لطفا راهنمایی فرمائید.

سلام
من سمند دارم و این مشکل برام پیش اومده بود بعد از کلی تعویض قطعات متوجه شدیم زمانی که ماشینمو برای سرویس برده بودم تعمیر کار، کامپیوترش رو عوض کرده بود و بجاش یه کامپیوتر خراب گذاشته بود مجبور شدم کامپیوترش رو عوض کنم مشکلم حل شد
نقل قول کردن
+1 #8 nima 1394-10-14 22:24
خدایی دستتون درد نکنه
خیلی چیزای جالبی رو آموزش میدین
انصافا دست خوش
نقل قول کردن
+2 #9 فرشاد 1394-11-09 21:39
سلام
پمپ بنزین من ازنوع گالانت (ذذذ)۹۳ میلادی
هر چند مدت یک بار باید درب باک را از داخل ماشین-زیرصندلی باز کنم و پمپ را بیرون بکشم و با دم پیچ گوشتی یه تقه بهش بزنم تا دوباره راه بیفته این دومین پمپه که خریداری میشه.
امر بفرمایید چه کنم چون بعضی وقتها شده سر چهارراه خاموش میشه
نقل قول کردن
+3 #10 مهدی 1394-12-06 16:04
در جواب بهنام .
احتمالا مشکل از ECU ماشینه.
نقل قول کردن
+1 #11 محمود میدانی 1394-12-10 08:00
سلام .بی زحمت محل نصب رله دوبل را در انواع ماشین های ایرانی ذکر فر مایید .سپاس
نقل قول کردن
+1 #12 حامد 1394-12-29 13:10
سلام ! من 206 دارم - موقع حرکت یکباره خاموش میکند ، هرچی استارت میزنم روشن نمیشه ! برق هم پشت امپر میاد ، پمپ بنزینم عوض کردم نشد ،جالبه درب کاپوت رو باز و بسته میکنم درست میشه :)) ! بست باطری رو هم جدا کنم جواب میده
چرا ؟
نقل قول کردن
+4 #13 حمید پناهی 1395-01-07 00:53
[*]با عرض سلام . چند روز پیش هنگام رانندگی با ماشین (پراید مدل 93) ناگهان ماشین ریپ زد و خاموش شد. هر چه تلاش کردم موفق نشدم ماشین را روشن کنم. استارت می خوره ولی روشن نمیشه. ماشین رو بوکسل کردم آورم خونه با نمایندگی تماس گرفتم، دو نفر فرستادن اومدن دیاک زدن گفتن همه چیز سالمه و مشکلی نیست، چراغ چک هم خاموشه. کل سنسورها رو چک کردن ای سی یو رو هم ریست کردن. ولی ماشین روشن نشد. آخرش گفتن همه چیز سالمه ولی نمی دونن چرا ماشین روشن نمیشه. من خودم از اینترنت سرچ کردم و بیشتر سنسورها رو تعویض کردم حتی رله رو هم عوض کردم باز هم روشن نشد. مشکل اینجاست که سر شمع ها برق میرسه و جرقه دیده میشه، شمع ها رو هم که باز میکنم سر شمع ها خیسه و بنزینیه یعنی بنزین به داخل پیستون ها هم میره ولی ماشین روشن نمیشه. فقط وقتی دریچه هوا رو باز میکنم و داخل دریچه هوا که روی موتوره بنزین میپاشم و استارت میزنم ماشین روشن میشه و بعد از چند ثانیه خاموش میشه! تا حالا 10 تا مکانیک آوردم هیچ کدوم نتونستن ماشین رو روشن کنند. دو بار هم از نمایندگی اومدن ولی نتونستن ماشین رو روشن کنن. لطفاً کمک کنید.
نقل قول کردن
+1 #14 فرشاد 1395-01-08 02:38
به نقل از بهنام:
با سلام
خودروی پژو پارس lx (موتور ۲۰۶) دارم
متاسفانه ۳ ماهه دچار مشکل زیر شده ام و هبچکس تشخیص درست نداده است
در حال حرک بک دفه خودرو گاز نمیخورد ولی خاموش هم نیست
باید سوئیچ را خاموش کنم و مجدد استارت بزنم
در سرعت های مختلف این اتفاق تکرار شده است
کامپیوتر ماشین ۲ ایراد رو نشون میده:
۱- سنسور فشار منیفولد ۲-دریچه گاز برقی
هر دو را آزمایشی عوض کردم
ولی باز ۲ روز سالم است و مجدد اتفاق تکرار میشه یا اینکه یک ماه اتفاق نمی افتد ولی بعد دوباره پشت سر هم تکرار می شود.
لطفا راهنمایی فرمائید.

سلام دوست عزیزمشکل از سیم کشی خودروست که باید کلا تعویض گردد
نقل قول کردن
+1 #15 علی 1395-01-14 00:01
با عرض سلام خدمت همه دوستانم خواستم از زحماتتون تشکر کنم
نقل قول کردن
+1 #16 فرشاد 1395-01-18 20:59
جواب اقا حميد. شايد دزدگيرت اتصال كرده.برف دزدگير رو قطع كن
نقل قول کردن
0 #17 نجیب 1395-01-19 12:17
سلام من پژو با موتور tu5 داشتم مشکل گاز نخوردن داشت یه دفعه تو جاده گاز نمیخورد موتور روشن بود چند بار دریچه گاز و سنسور رو عوض کردم ولی درست نشد خودم با یه اسپره انژکتور درستش کردم با اسپره انژکتور تمام سوکت های ایسیو و دریچه و سنسور پدال گاز رو تمییز کردم الان دو سال که اون مشکل حل شده
نقل قول کردن
+1 #18 جواد موسوی 1395-01-24 04:09
سلام دوستان من یه سمندLX دارم که بردم کارواش فقط بیرون ماشین رو شستن بعد اوردم خونه چندساعت بعد که خواستم روشن کنم تا سویچ رو، روشن کردم دستگاه CNG دستی که بقله فرمون ماشین میذارن چراغهای سبز داره که نشون میده چقدر گاز داری. یه صدای چک،چک، ازش اومد و چراغهای سبزش خاموش شد.. حالا همه چیز ماشین کار میکنه اما نه این دستگاه گاز کار میکنه و نه پمپ بنزین کار میکنه.. ممنون میشم کمکم کنید...
و دوم فیوز پمپ بنزین در سمند کجا میشه؟؟؟
نقل قول کردن
+1 #19 Meh-di 1395-01-25 18:20
به نقل از بهنام:
با سلام
خودروی پژو پارس lx (موتور ۲۰۶) دارم
متاسفانه ۳ ماهه دچار مشکل زیر شده ام و هبچکس تشخیص درست نداده است
در حال حرک بک دفه خودرو گاز نمیخورد ولی خاموش هم نیست
باید سوئیچ را خاموش کنم و مجدد استارت بزنم
در سرعت های مختلف این اتفاق تکرار شده است
کامپیوتر ماشین ۲ ایراد رو نشون میده:
۱- سنسور فشار منیفولد ۲-دریچه گاز برقی
هر دو را آزمایشی عوض کردم
ولی باز ۲ روز سالم است و مجدد اتفاق تکرار میشه یا اینکه یک ماه اتفاق نمی افتد ولی بعد دوباره پشت سر هم تکرار می شود.
لطفا راهنمایی فرمائید.


سلام بهنام جان
سنسور دور موتور رو بگو برات چک کنن اگه نشد بی اس آی رو خودت ریستدستی کن خوب میشه
نقل قول کردن
0 #20 Meh-di 1395-01-25 18:23
به نقل از جواد موسوی:
سلام دوستان من یه سمندLX دارم که بردم کارواش فقط بیرون ماشین رو شستن بعد اوردم خونه چندساعت بعد که خواستم روشن کنم تا سویچ رو، روشن کردم دستگاه CNG دستی که بقله فرمون ماشین میذارن چراغهای سبز داره که نشون میده چقدر گاز داری. یه صدای چک،چک، ازش اومد و چراغهای سبزش خاموش شد.. حالا همه چیز ماشین کار میکنه اما نه این دستگاه گاز کار میکنه و نه پمپ بنزین کار میکنه.. ممنون میشم کمکم کنید...
و دوم فیوز پمپ بنزین در سمند کجا میشه؟؟؟

سلام
فیوزهای سمت راننده زیر درب کاپوت رو چک کن
نقل قول کردن
+3 #21 kouti 1395-01-27 15:17
سلام دوستان پراید کاربراتوری دارم که استارت میخوره ولی روشن نمیشه یا اگر هم روشن شد خاموش میشه برق به سرشمعها نمیرسه از سرکویل هم برق به دلکو نمیرسه مگنت تازه عوض کردم کویل نو هم گرفتم دینام هم تست شده مشکلی نداره میشه کمکم کنید دیگه خستم شد یه لیتر بنزین خلاصش میکنم :sad:
نقل قول کردن
0 #22 احسان B 1395-01-27 19:59
درجواب آقای حمید پناهی ‌‌‌:-) اگه بنزین سرشمع هارا خیس میکنه ، جرقه توانتهای تراکم پرت نمیشه . به احتمال زیاد یاسوراخ انژکتورا گشاد شدن، یا دامنه پالس ارسالی ازecu زیاده که انژکتور به حالت تمام گاز پاشش میکنه. اگه ازecu باشه باید علت را پیدا کرد که ممکنه سنسور دورموتور یا سنسور اکسیژن در اگزوز اطلاعات غلط به ECU بدن
نقل قول کردن
+1 #23 احسان B 1395-01-27 20:14
به نقل از kouti:
سلام دوستان پراید کاربراتوری دارم که استارت میخوره ولی روشن نمیشه یا اگر هم روشن شد خاموش میشه برق به سرشمعها نمیرسه از سرکویل هم برق به دلکو نمیرسه مگنت تازه عوض کردم کویل نو هم گرفتم دینام هم تست شده مشکلی نداره میشه کمکم کنید دیگه خستم شد یه لیتر بنزین خلاصش میکنم :sad:

شما باید کویلو یه سره کنی تامطمعن بشی برق مثبت باطری بهش میرسه . یعنی یه سیم ازمثبت باطری بکش به قطب مثبت کویل،بعد یه سیم به منفی کویل وصل کن وبزن به بدنه ماشین. حالا وایر برجک فشار قوی رو نزدیک سرسیلندر بگیر و اون سیم منفی کویلو ازبدنه بردار. اگه جرقه آبی زد سالمه . حالا همین طور یه سره ماشینو روشن کن
نقل قول کردن
+14 #24 مجتبی امین پور 1395-02-11 11:15
با سلام واحترام.بنده رانا دارم مدل 93.متاسفانه هر از چند مدتی مثلا ماهی یا دو ماهی یکبار تو حرکت وقتی پامو روکلاچ میزارم ماشین خاموش میشه حالا فرقی نمیکنه تو اتوبان یا شهر.و ماشین رو میزنم کنار 3 یا چهار بار استارت میزنم روشن نمیشه/ولی بعداز حدودا 2 تا 3 دقیقه روشن میشه و انگار اصلا اتفاقی نیفتاده.و دیگه مشکلی نداره تا شاید 1 ماه بعد.لطفا اگه کسی میتونه راهنماییم کننه.ممنون میشم.یا علی
نقل قول کردن
+1 #25 کامیار 1395-02-20 04:18
با سلام
من یک هوندای CR-V 1998 دارم. از کشور نروژ.
الان یه هفته اس ماشین وسط مسیر خونه تا کار (20 کیلومتر)خاموش میشه خود به خود، در حداکثر سرعت که 80 باشه. چراغ برق روشن می‌شه و تا چهار پنج دقیقه هر چه استارت می‌زنی ماشین روشن نمی‌شه. همیشه این اتفاق در همان محل می‌افته، حالا 200 متر کم و زیاد. هر روز. من حالا دیگه استارت نمی‌زنم تا چهار پنج دقیق از توقف ماشین بگذره، بعد همه چی به حالت عادی برمی گرده. شمع ها رو عوض کردم،کویل و دلکو عیبی ندارند. گیج شدم یکه هفته اس... مکانیک های اینجا هم فقط قطعه عوض کن هستند و هیچ... دست به دامن شما شده ام. لطفا کمک کنید
با تشکر
کامیار
نقل قول کردن
-1 #26 میلاد 1395-02-24 11:59
باسلام
پرایدمن دوروزه که وقتی میزنم توبنزین وچراغ های کوچک روکه روشن میکنم برق پمپ بنزین روقطع میکنه وبعدچندثانیه ماشین روخاموش میکنه اماتوسیستم CNGاین ایرادرو نداره خواهشاهرکسی مشکل رومیدونه کمکم کنه
نقل قول کردن
+1 #27 رضا 1395-02-25 02:24
به نقل از کامیار:
با سلام
من یک هوندای CR-V 1998 دارم. از کشور نروژ.
الان یه هفته اس ماشین وسط مسیر خونه تا کار (20 کیلومتر)خاموش میشه خود به خود، در حداکثر سرعت که 80 باشه. چراغ برق روشن می‌شه و تا چهار پنج دقیقه هر چه استارت می‌زنی ماشین روشن نمی‌شه. همیشه این اتفاق در همان محل می‌افته، حالا 200 متر کم و زیاد. هر روز. من حالا دیگه استارت نمی‌زنم تا چهار پنج دقیق از توقف ماشین بگذره، بعد همه چی به حالت عادی برمی گرده. شمع ها رو عوض کردم،کویل و دلکو عیبی ندارند. گیج شدم یکه هفته اس... مکانیک های اینجا هم فقط قطعه عوض کن هستند و هیچ... دست به دامن شما شده ام. لطفا کمک کنید
با تشکر
کامیار

دقیقن منم همین مشکلو با پراید دارم بار اول که خاموش شد و روشن نمیشد که سکنه زدم گفتم موتورش جام کرده اما بعد از چند دقیقه تک استارت روشن شد چاره ای نیست جز همون چند دقیقه صبر کردن فکر میکنم مشکل از پمپ بنزین ماشین نیمسوز شده باشه شایدم صافیش اگر آشغال ته باک رفته باشه توش در کل مشکل مربوط به برق ماشینه حالا هرچی که هست
نقل قول کردن
-2 #28 سید مجید 1395-03-02 04:59
سلام من یک پراید مدل 79 دارم یک هفته ای میشه موتور ماشین بی دلیل خاموش میشه فرقی نمیکنه کجا باشه . بعضی مواقع با تک استارت روشن میشه بعضی مواقع هم نه خیلی باید استارت بخوره تا روشن شه .لطفا کمکم کنید ممنونم
نقل قول کردن
+1 #29 محمدرضا 1395-03-07 22:40
سلام.من یه سمند مدل 82 دارم که وقتی ماشین گرم میشه شروع میکنه پرت پرت کردن،پیش چند نفر بردم دستگاه زدن هم استوپر رو عوض کردم هم پمپ برقی بنزین ولی بازم درست نشد.لطفا راهنماییم کنین دارم دیوانه میشم
نقل قول کردن
0 #30 محمد علی 1395-03-09 15:02
سلام خسته نباشید.من یه 206 دارم فقط اول صبح شبیح خفه کره میمونه با دوتا گاز درست میشه .اما یمدقه ها تو حرکت موقه ایستادن یا خلاص خاموش با یه استارت روشن میشه نمیدونم چشه کسی میدونه
نقل قول کردن
+2 #31 بهار 1395-03-09 15:09
ماشین من هم 206 هستش . وقتی دور موتور پایین میاد . خاموش میشه . گاهی بلافاصله استارت می زنم روشن میشه . گاهی 2 یا 3 بار می زنم روشن میشه . و گاهی هم بعد 10 دقیقه یا بیشتر بایید صبر کنم تا استارت بزنم روشن شه . حتی وقتی در حال حرکت هم نیست . و ایستاده هم خاموش میشه .که موقع خاموش شدن . تو صفحه نمایش همه آمپر ها سر جاشون نشون میده . یعنی پایین نمایان . باطری ماشین هم تازه عوض کردم نو هستش . تست موتور هم بردم . به دستگاه انداختن گفتن موترش هیچ ایرادی ندازه. میشه لطفا کسی راهنمایی کنه . به تعمییر گاه زیادی بردم . اما نفهمیدن از چیه . نمیدونم شاید چون خانوم جدی نمی گیرن . مخصوصا موقع رد شدن از چهار راه و پشت چراغ قرمز زیاد خاموش میشه . و این جور جا ها هم که مردم عجله داران زود برن مصیبت میشه . لطفا کسی بگه از چشه
نقل قول کردن
+1 #32 میثم 1395-03-09 20:34
سلام
از مطالب خوبتون تشکر میکنم
من یه پراید مدل 93 تک سوز دارم یه مدته بطور ناگهانی ماشین خاموش میشه بعد از اینکه خاموش شد استارت میزنم روشن نمیشه بعد از 10 تا 20 دقیقه که استارت میزنم روشن میشه اول فکر کردم شاید پمپ بنزین باشه چون وقتی که خاموش میکرد دیگه پمپ کار نمیکرد پس پمپ رو عوض کردم بازم این اتفاق افتاد بردم دیاگ زدم خطاهای دیاگ این بود:1-ناشناس یا نامشخص یه همین چیزی-2-سویچ سوخت-3-سنسور دور موتور -سنسورو که تازه عوض کرده بودم ایراد از قبل مونده بود چون دیگه دیاگ نزدم پاکش کنم طرف گفت احتمالا به خاطر سنسور یا خطاهایی که توش بوده یا ای سی یو مشکل دارهبعد از اون هم باز خاموش کرد استارت زدم روشن نشد رفتم شیلنگ بنزین رو در اوردم سوییچ رو باز کردم دیدم بنزین نمیاد گوش کردم دیدم صدای پمپ هم نمیاد احتمال دادم از ای سی یو باشه سر باطری رو در اوردم دوباره زدم ماشین روشن شد حالا میخام بپرسم از شما بزرگواران ایراد از چی میتونه باشه ؟
ممنون میشم پاسخ بدین
نقل قول کردن
0 #33 فرهاد 1395-03-11 02:26
با تشکر از زحماتتون خورووی من یک پیکان انژکتوری مدل نود است مدتیست که در هنگام حرکت بخصوص در زمان ترافیک با گرم شدن خودرو ناگهان خاموش میشود و بعد از حدود پنج دقیقه دوباره روشن میشود دراین حالت استارت میخورد ولی بنزین از پمپ نمیاید فکر کنم پمپ هم با باز کردن سویچ روشن نمیشودولی بعد از خنک شدن ماشین دوباره همه چیز به حالت عادی در میاید ..لطفا راهنماییم کنید
نقل قول کردن
+3 #34 شهرام 1395-03-17 06:33
سلام ماشینم 206 تو حرکت یک دفعه خاموش میشه ولی استارت میزنم روشن میشه مشکل چیه
نقل قول کردن
+4 #35 مرتضی 1395-03-18 12:15
سلام واقعا مطالبتون عالیه خیلی بهم کمک کرد.
نقل قول کردن
+1 #36 mohsen 1395-03-18 21:20
سلام دوست عزیز من یه 206تیپ5مدل84 موتورزانتیا دارم ماشین داغ کرد و واشر زد روشن بردم داخل تعمیرگاه و برام واشر ماشین رو عوض کرد الان روشن نمی شه بر سر کول نمی ده و روی ساعت ماشینECUرانمایش میده بردم پیش سیم کش گفت حتما سویچ قفل شده باید بری از نمایندگی کد سویچ رو بگیری رفتم گرفتم اما بازم روشن نشد و بعد کامپیوتر ماشین رو بردم دادم ای سی کد سویچ رو برداشت و برنامه کامپیوتر رو هم عوض کرد اما هنوز ماشین روشن نشد لطفا یه راهنمایی کن ممنون دوست من
نقل قول کردن
0 #37 محمود 1395-03-18 21:27
به نقل از mohsen:
سلام دوست عزیز من یه 206تیپ5مدل84 موتورزانتیا دارم ماشین داغ کرد و واشر زد روشن بردم داخل تعمیرگاه و برام واشر ماشین رو عوض کرد الان روشن نمی شه بر سر کول نمی ده و روی ساعت ماشینECUرانمایش میده بردم پیش سیم کش گفت حتما سویچ قفل شده باید بری از نمایندگی کد سویچ رو بگیری رفتم گرفتم اما بازم روشن نشد و بعد کامپیوتر ماشین رو بردم دادم ای سی کد سویچ رو برداشت و برنامه کامپیوتر رو هم عوض کرد اما هنوز ماشین روشن نشد لطفا یه راهنمایی کن ممنون دوست من

عزیزم 206 موتور زانتیا نداره ;-)
برو بگو یه BSI نو بزارن کانفیگ کنن ، با دستگاه کد بدن ایشالا مشکل حل می شه.
نقل قول کردن
-1 #38 محمد 1395-03-22 21:11
سلام
من یه 405 موتور tu5 دارم ماشین من دایماً فیوز میسوزونه
فیوزه کنار ecu
که مربوط به پمپ بنزین میشه
نقشه برق ماشین رو دارین یا نه؟
نقل قول کردن
0 #39 وحید 1395-04-06 19:36
به نقل از kouti:
سلام دوستان پراید کاربراتوری دارم که استارت میخوره ولی روشن نمیشه یا اگر هم روشن شد خاموش میشه برق به سرشمعها نمیرسه از سرکویل هم برق به دلکو نمیرسه مگنت تازه عوض کردم کویل نو هم گرفتم دینام هم تست شده مشکلی نداره میشه کمکم کنید دیگه خستم شد یه لیتر بنزین خلاصش میکنم :sad:

کاربراتوری رو باید آتیش زد بزن خودتو راحت کن :D
نقل قول کردن
+1 #40 علی 1395-04-11 16:56
سلام
دیروز ماشین سمند یکباره خاموش شد. شیر بنزین که سوکت دارد در زیر کاپوت از جا در آمده بود. امداد خودرو آمد شلینگ سوکت دار را سرجایش فشار داد و جا انداخت. کمی هم بنزین ریخته بود.
نقل قول کردن
0 #41 علی 1395-04-13 13:41
به نقل از محمد:
سلام
من سمند دارم و این مشکل برام پیش اومده بود بعد از کلی تعویض قطعات متوجه شدیم زمانی که ماشینمو برای سرویس برده بودم تعمیر کار، کامپیوترش رو عوض کرده بود و بجاش یه کامپیوتر خراب گذاشته بود مجبور شدم کامپیوترش رو عوض کنم مشکلم حل شد

با سلام خدمت دوستان منم پژو 405 دارم این مشکل رو نداشتم بردم نماییندگی مرکزی شماره *** خیر ندیده ها Ecu ماشین رو عوض کردن با یکی دیگه الان در حین حرکت یهو ماشین خاموش میشه
نقل قول کردن
+2 #42 Ali 1395-04-13 15:35
سلام دوستان
من یه 206SD دارم
10 روز هست که درآوردمش اما وقتی ماشین تو دور موتور پایینه حدود 1 (همون 1000rpm) خاموش میشه و بلافاصله خودم با سوئیچ روشن میکنم و این دور موتور پایین وقتی پیش میاد که پار رو روی گاز بردارم و یا بخوام پارک کنم و یا دور بزنم و بعضی وقتها پشت چراغ خظر
فعلا یه نوبت گرفتم ایرانخودرو
اما تو نظر اول تشخیص ندادن
به نظر شما مشکل از کجاست و راه حلش چیه
نقل قول کردن
+6 #43 مهدی 1395-04-21 12:35
من هم ال 90 دارم وقتی که میخوام سرعت کم کنم و پا رو میزارم رو کلاج یه دفعه خاموش میشه و با استارت زدن روشن میشه لطفا اگه راه حلی داری بفرمائید
نقل قول کردن
-1 #44 فرشاد مکانیک 1395-04-21 13:56
به نقل از محمدرضا:
سلام.من یه سمند مدل 82 دارم که وقتی ماشین گرم میشه شروع میکنه پرت پرت کردن،پیش چند نفر بردم دستگاه زدن هم استوپر رو عوض کردم هم پمپ برقی بنزین ولی بازم درست نشد.لطفا راهنماییم کنین دارم دیوانه میشم

مشکل از سنسور اکسیژن صددرصد
نقل قول کردن
-2 #45 محسن 1395-04-23 17:47
سلام به دوستان
من ی 206 اس دی مدل 94 دارم زمانیکه از دنده 2 به یک میخوام برم و سرعتو کم میکنم حتی از دنده 3 به 2 ماشین یک لحظه خاموش میشه ،اگه ممکنه راهنماییم کنید ممنون
نقل قول کردن
+1 #46 رضا بوالی 1395-04-24 09:24
سلام من 206صندوقدار دارم به تازگی هر وقت دنده عقب میگیرم بلافاصله ماشین خاموش میشه ماشین مدل88و v20 هست ممنون میشم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #47 حامد 1395-04-25 18:56
با سلام
من سوالی داشتم
ال 90 منپند روز پیش هنگامی که از کولرش استفاه میکردم در حین حرکت وقتی سرعت رو کم کردم خاموش شد و چند بار هم وقتی خواستم دکمه کولر رو خاموش کنم ماشین خاموش کرد
میشه لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #48 جواد 1395-04-27 11:07
با سلام و خسته نباشید.
ماشین ال 90 دارم. تو دست اندازها بعضی مواقع ماشین خاموش میشه یعنی دور موتور میفته ولی صفحه کلیومتر روشن میونه.با خاموش روشن و کمی مکث کردن و باز کردن مجدد سوییچ ماشین روشن میشود.ولی اگر سریع سوییچ و باز کنم استارت میخوره و روشن نمیشه. استپر موتور هم سرویس کردم ولی مشکل حل نشد. دیاگ هم زدم خطایی ندیدن. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر.
نقل قول کردن
+1 #49 کیهان 1395-04-30 13:06
سلام
من تیبا مدل 95 دارم بررسی کردم دیدم خودرو موقع چرخاندن سوئیچ پمپ بنزین کار نمیکنه و برق به پمپ نمیرسه برای همین از داخل جعبه فیوز با یک تکه سیم پمپ یک سره کردم فعلا درست شده. خواستم ببینم کجاهارو باید بررسی کنم. با تشکر
نقل قول کردن
+2 #50 مرتضی 1395-05-18 15:39
سلام من پژو 405 دارم مدل 83 الان مدتی ماشین گرم مکی شه مخصوصا در هوای گرم وتونل ها در تابستان یکدفعه ماشین ریپ می زنه خاموش می شه بعد باید 5 دقیقه صبر کنم بعد راه بیافتم ودوباره همین داستان پیش می اید تا به حال سه تا پمپ بنزین انداختم رله دوبل عوض کردم واستوپر لطفا اگر نظری دارید ممنون می شوم با تشکر
نقل قول کردن
-1 #51 هادی 1395-05-23 09:39
سلام . من 206 اس دی مدل 95 دارم موقعی موتورم تو ترافیک زیاد داغ میکنه .یهویی خاموشش میشه وبایددوباره استارت بزنم تا درست شه میشه راهنمایی کنید مشکل از چیه
نقل قول کردن
0 #52 کاظم 1395-05-27 21:57
به نقل از محمدرضا:
سلام.من یه سمند مدل 82 دارم که وقتی ماشین گرم میشه شروع میکنه پرت پرت کردن،پیش چند نفر بردم دستگاه زدن هم استوپر رو عوض کردم هم پمپ برقی بنزین ولی بازم درست نشد.لطفا راهنماییم کنین دارم دیوانه میشم

سلام به احتمال زیاد سنسور دمای اب دمارو کم نشون میده وقتی موتور گرم میشه باعث میشه حالت ساسات پیدا کنه.
نقل قول کردن
0 #53 عرفان 1395-05-31 09:13
سلام.من ی405دارم وفتی میخوام روشنش کنم سوببچ رو ک باز میکنم(ینی میزارم رو انژکتور)چراغ های صفحه کیلومتر ب جای اینکه ثابت روشن باشه هی روشن و خاموش میشه و ماشینم استارت نمیخوره اما پمپ بنزین و باتری ماشین هم سالمه باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید؟ممنون
نقل قول کردن
-1 #54 سیروس 1395-06-02 20:04
206 تیپ 2 سال 83 دارم وقتی روشن میشه چند دقیقه کار میکنه بعد خاموش میشه و اگر چند بار اینکار را بکنیم و ماشین گرم بشه استارت میخوره ولی روشن نمیشه و اگر مدتی خودرو را رها کنیم خنک بشه دوباره خودرو روشم میشه و بعد ازنگ چند دقیقه خاموش میشه لطفاراهنمایی بفرمایید با تشکر
نقل قول کردن
0 #55 امیر 1395-06-20 11:57
سلام
پژو ۴۰۵ دارم.که با روشن کردن چراغ یا کولر برق خودرو به طور کلی میره و بعد از یه ربع برمیگرده.
ولی دور آرام فن کار میکنه‌.
کلا برق پشت آمپر نمیاد
بعد از یه ربع درست میشه.
ممنونم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #56 ...... 1395-06-25 16:04
متاسفانه پراید مدل 91 من که موتور اچ پی مثبت بودش توی جاده با سرعت 100 یا 110تا یکدفعه خاموش شدش و هیچ اشکالی را نشون نشون نمیدادش و تمیز هم استارت میخوردش و با زنگ زدن به مکانیک و انجام دادن همه اینکارای بالا که به من گفتش بازم روشن نشدش که با آمدن امداد سایپا و یدک کشیدن به نمایندگی مشخص شدش که تسمه تایم پاره کردش و به علت هر یک استارتی که میزدم موتورش بیشتر صدمه دیدش که کلا یک دست رینگ یاتاقان با پیستون و هرچی مربوط به موتورش بودشا عوض کردم که به ظاهر خوب شده بودش ولی هر دو سه هفته 2.5 لیتر روغن کم میکردش. فقط اینا بگم که تا صد در صد مشکلا مطمئن نشدید دوباره استارت نزنید
نقل قول کردن
0 #57 Haka 1395-06-29 16:18
در جواب آقای پناهی.اگه سیلندر 1و4خیس میکنه .سنسور فشار هوای منیفولد باید بررسی وتعویض بشه
نقل قول کردن
-1 #58 حسین 1395-07-01 11:42
سلام
من 206 جدید v8 راهنماش رو ی بار که میزنم خودش 3 بار میزنه
منظورم راهنمای پلیسی هست ی تک که میزنم 3 بار میزنه راهی برای درست کردنش هست
ممنون
نقل قول کردن
+1 #59 مهدی 1395-07-07 13:40
سلام. من تیبا 95 دارم. تو دور پایین ریپ می زد. سنسور اکسیژن رو که عوض کردن، بعد از گرم شدن موتور تو دور پایین خاموش ميشه. همون چیزی که ابتدای همین متن هم نوشتید. ولی نگفتین چطور حل ميشه؟ چه کار باید بکنم؟ ممنون از دوستان...
نقل قول کردن
0 #60 نوری 1395-07-11 11:43
سلام دوستان
یه ۲۰۶ داشتم الان کنار خیابان هست. وسط حرکت یه صدایی مثل پاره شدن داد و ماشین خاموش شد. دیگه روشن نشد، فکر کردم تسمه تایم باشه. بکسل کردم تا تعمیرگاه اما تسمه ها سالم بودند و تعمیرکار گفته که موتور سوخته، چون زمانیکه استارت میزنم موتور اصلا کمپرس نداره ولی میچرخه
میگه یا از سرسیلندر هست یا موتور مشکل داره و باید تعویض بشه
فکر میکنید با توجه به اینکه هنگام استارت زدن صدار کمپرس از موتور نمیاد، ایشون درست میگه. اگه اینطور باشه باید ماشین بندازم دور
ممنون میشم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #61 مجید 1395-07-11 13:10
به نقل از نوری:
سلام دوستان
یه ۲۰۶ داشتم الان کنار خیابان هست. وسط حرکت یه صدایی مثل پاره شدن داد و ماشین خاموش شد. دیگه روشن نشد، فکر کردم تسمه تایم باشه. بکسل کردم تا تعمیرگاه اما تسمه ها سالم بودند و تعمیرکار گفته که موتور سوخته، چون زمانیکه استارت میزنم موتور اصلا کمپرس نداره ولی میچرخه
میگه یا از سرسیلندر هست یا موتور مشکل داره و باید تعویض بشه
فکر میکنید با توجه به اینکه هنگام استارت زدن صدار کمپرس از موتور نمیاد، ایشون درست میگه. اگه اینطور باشه باید ماشین بندازم دور
ممنون میشم راهنمایی کنید

میل لنگ از سر فلایویل بریده ، چیو بندازیش دور یه میل لنگ بگیر با اجرت و همه چی 400-500 بیشتر هزینه نداره ، جزو گارانتی هم هست.
نقل قول کردن
0 #62 شقايق 1395-08-02 19:54
راناي مدل ٩٥ دارم چراغ صفحه امپرش بي دليل در حال حركت خاموش ميشه ميشه بگين دليلش چيه ؟؟؟؟؟؟
Sd مدل ٩٢ داشتم دوتا كلي اذيتم كردم هر دوتا ماشين ميترسم اينم مثل اونا شه
به نظرتون مشكل از كجاست؟؟؟؟؟

راهنماشم ميخام خاموش كنم نميشه بايد چند بار خاموش روشن بشه تا خاموش شه
نقل قول کردن
0 #63 بهروز 1395-08-13 17:16
به نقل از بهنام:
با سلام
خودروی پژو پارس lx (موتور ۲۰۶) دارم
متاسفانه ۳ ماهه دچار مشکل زیر شده ام و هبچکس تشخیص درست نداده است
در حال حرک بک دفه خودرو گاز نمیخورد ولی خاموش هم نیست
باید سوئیچ را خاموش کنم و مجدد استارت بزنم
در سرعت های مختلف این اتفاق تکرار شده است
کامپیوتر ماشین ۲ ایراد رو نشون میده:
۱- سنسور فشار منیفولد ۲-دریچه گاز برقی
هر دو را آزمایشی عوض کردم
ولی باز ۲ روز سالم است و مجدد اتفاق تکرار میشه یا اینکه یک ماه اتفاق نمی افتد ولی بعد دوباره پشت سر هم تکرار می شود.
لطفا راهنمایی فرمائید.


مشکل از پدال گاز زیر پاتونه.من هم بعد از خیلی از خرجها این رو متوجه شدم و عوض کردم
نقل قول کردن
0 #64 سعید 1395-08-17 11:36
سلام خسته نباشید زیر داشبورد پژو 405 چی داره که باعث برق دزدی میشه
نقل قول کردن
+1 #65 موسوی دوست 1395-09-06 09:59
سلام
من یه 206 مدل 83 خیلی سالم دارم. اما الان توی دو سه روز اخیر، 2 بار در حال حرکت خاموش کرد. روز اول دو بار چراغ چکش روشن شد و با روشن شدنش انگار به ماشین شوک وارد میشد. ولی خاموش نشد. مسیر سربالایی بود، منم گفتم شاید ماشین کم آورده می برم نشون میدم. دیروز توی همون مسیر همونجا چکش روشن شد و ماشین در حال حرکت توی 80 تا سرعت خاموش شد. بعد از توقف بعد دوبار استارت زدن روشن شد و بعد چند دقیقه حرکت کردم مشکلی پیش نیومد.
روز سوم هم توی همون مسیر همونجا همین اتفاق افتاد. ولی اینبار بعد از حرکت مجدد چند بار چراغ چکش روشن شد.
لطفا راهنمایی کنین که مشکل چیه
نقل قول کردن
0 #66 محسن 1395-09-06 10:21
باسلام
من یه ۴۰۵ مدل ۸۲ دارم مشکلش اینه یهو برق ماشین میره ینی پشت امپر برق نداره چه درحال حرکت چه ثابت یهو اینجوری میشه همه چیشم چک کردم چیزی نشون نداده
لطفا راهنمایی کنید ممنونم
نقل قول کردن
0 #67 محسن 1395-09-06 10:32
سلام ۴۰۵ مدل ۸۲ دارم انژکتور برق ماشین یهو میره یعنی برق پشت آمپر میره لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #68 جواد 1395-09-13 23:47
به نقل از kouti:
سلام دوستان پراید کاربراتوری دارم که استارت میخوره ولی روشن نمیشه یا اگر هم روشن شد خاموش میشه برق به سرشمعها نمیرسه از سرکویل هم برق به دلکو نمیرسه مگنت تازه عوض کردم کویل نو هم گرفتم دینام هم تست شده مشکلی نداره میشه کمکم کنید دیگه خستم شد یه لیتر بنزین خلاصش میکنم :sad:

سلام یه با برق مستقیم امتحانشون کن اگه جواب دادایراد از کاسه سوئچ یه فیوزگچی بذاربراکوئل برق مستقیم بده ورودی کوئل خروجی روبده همون دلکو
نقل قول کردن
0 #69 مصطفی 1395-11-05 22:23
سلام
ماشینم ۴۰۵ Tu5هستش خاموش شده با دستگاه دیاگ که میزنم برق میره رو پمپ بنزین ولی با سیوچ که باز میکنم برق نمیفرسته مشکلش چیه
نقل قول کردن
0 #70 علی 1395-11-27 16:10
با سلام وخسته نباشید
ماشین من 206 تیپ 6 مدل 84 هستش بسیار سالم دیروز صبح بعد از راحت روشن شدن ماشین دقایقی بعد ماشین ایستاده ریپ زد انگار ساسات را بکشیم (همچنین حالتی ) یک گاز دادم درست شد بعداز مسافتی که رفتم ماشین یهوی خاموش شد چراغ چک روشن شد دنده را روی خلاص گذاشتم استارت زدم روشن شد ولی ماشین روی دنده حرکت گاز نمی خورد فرمان سفت شده بود و آمپر دور موتور بازی میکرد و فقط با قدرت اتومات خود آرام جلو می رفت دوباره ماشین و خاموش کردم مجدد چند دقیقه بعد استارت زدم ماشین روشن شد و درست شده بود مشکلی نداشت دوباره مسافتی رفتم و مجدد خاموش شد از دیروز تا حالا چندین بار اینطوری شده دیاگ زدم گفتن از دریچه گاز هست باید عوض شود و مکانیکهای دیگر هم که بردم هر کس یه چیز میگه ( از کامپیوتر - از صافی بنزین- هیدرولیک فرمانه - سیم کشی - دریچه گاز و...) از دوستان کسی علت آنرا می داند من را راهنمایی کند چرا اینطور میشه و کدام قطعه را عوض کنم با تشکر
نقل قول کردن
0 #71 mahdi 1395-12-18 20:31
با سلام من ماشینم پراید ۸۸ دوگانه دستی هستش بعضی وقتها تو ترافیک خاموش میشه فرقی هم نمیکنه هم گاز هم بنزین دیگه استارت میخوره روشن نمیشه تا یه ربع بعد تک استارت روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #72 محمد 1395-12-21 23:20
سلام. من یه 405 مدل 93 دارم که دیروز یهویی تو خیابون خاموش شد. هرچی استارت زدم روشن نشد تا اینکه کاپوتو زدم بالا و یه خورده شروع کردم به فشار دادن وایرها و باتری. این بار که استارت زدم روشن شد ولی الان هیچکدوم از دو چراغ جلوم کار نمیکنه. ممنون میشم راهنمایی کنید که مشکل چیه و راه حلش چیه. با تشکر
نقل قول کردن
+1 #73 وحید 2016-06-26 19:37
به نقل از محمد:
سلام
من یه 405 موتور tu5 دارم ماشین من دایماً فیوز میسوزونه
فیوزه کنار ecu
که مربوط به پمپ بنزین میشه
نقشه برق ماشین رو دارین یا نه؟

توهمین سایت سرچ کنی نقشه ها رو داره...احتمالا اتصال کوتاه داره سیم کشیش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


جستجو در کارگیک

مطالب فنی و آموزشی مرتبط

آخرین مطالب فنی و آموزشی

آخرین اخبار و تازه های حوزه خودرو

https://trustseal.enamad.ir/logo.aspx?id=11663&p=lznblznbkzoekzoevjym logo-samandehi انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

هرگونه استفاده و بازنشر علمی و آموزشی از کارگیک آزاد است و ذکر منبع انتخاب شماست.
اطلاعات و آموزش های منتشر شده باید توسط متخصص بررسی و انجام شوند و جنبه کمک آموزشی دارند.کارگیک مسئولیتی در خصوص اطلاعات منتشر شده و عواقب ناشی از آن ها ندارد.