آموزش و راهنماهای فیلرگیری موتور

4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.00 (25 رای)

فیلر گیری موتور

فیلر گیری یکی از مهمترين و ضروری ترین عملی است که تعمیر کار باید این عمل (فیلرزدن)را انجام دهد.هر جسمی بر اثر حرارت منبسط شده و بر طول و قطر و حجمش افزوده می شود قطعاتی که در موتور بکار رفته اند در مقابل حرارت انبساط پیدا می کنند که در هنگام طراحی موتور با محاسبه این مقدار انبساط را بخوبی جبران می کنند. یکی از سیستمهای که انبساط در انها محسوس بوده و برای کار موتور تاثیر بسزایی دارد سیستم حرکت سوپاپها می باشد که کارخانه سازنده با توجه به جنس و حجم و ضریب انبساط قطعات مقداری فاصله بین انها در نظر گرفته است تا در هنگام انبساط این فاصله پر شود و کار باز و بسته شدن سوپاپها مختل نگردد در صورت عدم وجود این لقی قطعات در برابر گرما منبسط شده و چون میدان حرکتی در جهت طولی ندارند به هم فشار اورده باعث سائیدگی تاب برداشتن و خرابی قطعات می گردند مقدار این لقی توسط کارخانجات سازنده اندازه گیری و اعلام شده و انرا با فیلر اندازه و تنظیم میکنند.

همچنین فیلر سوپاپ ها در آوانس و ریتارد صحیح سوپاپ ها نقش بسزایی دارد.

filergiri

فیلرگیری کار سختی نیست ، ما در اینجا 4 راهنمای از 4 صفحه وب مختلف که درست تر بنظر می رسیدند را نقل قول می کنیم :

راهنمای فیلرگیری موتور 1 :

فيلرگيري اتومبيلهاي پيكان و پژو RD (هر دو يك موتور دارند) كه به شرح زير مي باشد :
ابتدا درب سوپاپ را باز كنيم و بعد با چرخاندن ميل لنگ (بوسيله چرخاندن پروانه) سيلندر 1 را در حالت قيچي قرار داده و سيلندر 4 را فيلرگيري مي كنيم . (فيلر 30 براي سوپاپ دود و فيلر 25 براي سوپاپ هوا)

بعد سيلندر 3 را قيچي كرده سيلندر 2 را فيلرگيري مي كنيم . سپس سيلندر 4 را قيچي كرده 1 را فيلرگيري مي كنيم و در انتها سيلندر 2 را قيچي كرده و 3 را فيلرگيري مي كنيم .

نکته : همیشه فیلر هوا کمتر از فیلر دود است.

راهنمای فیلرگیری موتور 2 :

بهترين وسريعترين روش فيلر گيري بشرح زير است:
سيلندر( 4) در حالت قيچي قرار داده و سيلندر(1) هر(دو سوپاپ دود و هوا) وسيلندر(2) سوپاپ (هوا) وسيلندر(3) سوپاپ(دود) را فيلر گيري كنيد.
سيلندر( 1) در حالت قيچي قرار داده و سيلندر(4)هر(دو سوپاپ دود و هوا) و(سيلندر2) سوپاپ(دود) و(سيلندر 3) سوپاپ (هوا.)را فيلر گيري كنيد.

براي چرخاندن موتور دو راه داريد:
1-با بكس پولی ميل لنگ را بچر خانيد.
2-زير يكی از چرخهای جلو جک زده وخودرو را در( دنده 4 )گذاشته ولاستيک را با دست بچرخانيد تا موتور بچرخد.

حالت قيچي سوپاپ ها :

مثلا(سيلندر 1)دوسوپاپ دارد: هوا ودود.

موتور را انقدر بچرخانيد كه سوپاپ دود تا آخر بالا امده وسوپاپ هوا ميخواهد پايين برود.به محض حركت سوپاپ هوا به پايين .ديگر موتور را نچرخانيد .اين حالت را قيچي سوپاپ مي نامند.

راهنمای فیلرگیری موتور 3 :

تقریبا تمام خودروها به این شکل فیلرگیری می شوند . میل لنگ ماشین را بچرخانید یا بوسیله تسمه پروانه یا در بعضی ماشین ها بوسیله آچاری که به میل سوپاپ میخورد .

باید ببینید سوپاپ های کدوم سیلندر در حالت قیچی قرار گرفته اند .

حالت قیچی چیه ؟ حالتی که سوپاپ دود بالا آمده بسته شده و سوپاپ هوا در حال باز شدن است میگن حالت قیچی سوپاپ ها البته نه اینکه سوپاپ هوا تا آخر باز شود ، به اندازه دو سه میلیمتر که بره پایین کفایت میکند .

میل لنگ رو بچرخونید تا یکی از سیلندرها سوپاپ هاش در حالت قیچی قرار بگیره حالا میرسیم به قانون دور در دور نزدیک در نزدیک . یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلا در موتور چهار سیلندر اگر سیلندر چهار قیچی کرد سیلندر یک رو فیلرگیری می کنید , اگر سیلندر سه قیچی کرده بود سیلندر دو رو فیلرگیری می کنید و برعکس . در موتور های شش سیلندر هم همینطور اگر سیلندر یک قیچی کرد سیلندر شش رو فیلرگیری میکنید اگر سیلندر دو قیچی کرد سیلندر پنج رو فیلرگیری می کنید و برعکس . به این میگن قانون دور در دور نزدیک در نزدیک البته در موتورهای خطی نه موتورهای V شکل . بعد برای سیلندری که نوبت فیلرگیریش هست مهره قفلی روی پیچ تنظیم فیلر ( روی اسبک همونی که سوپاپ رو به طرف پایین فشار میده ) رو شل می کنید البته بعضی ماشین ها اسبک ندارند چون میل سوپاپ رو هستن و مستقیما بادامک میل سوپاپ ، سوپاپ رو به طرف پایین فشار میده خلاصه فرقی نمیکنه همون هم پیچ و مهره تنظیم فیلر دارد .

وقتی مهره شل شد فیلر رو زیر محلی که اسبک به ته سوپاپ برخورد میکنه میزارید ( بسته به نوع ماشین فیلر فرق میکنه ) فرضا فیلر 0/2 برای سوپاپ هوا اگه فیلر مابین فضای اسبک و ته سوپاپ نرفت که باید پیچ رو کمی شل کنید ( همون پیچی که مهره شو قبلا شل کردید ) و دوباره فیلر رو بزارید و امتحان کنید مقدار سفتی فیلر باید طوری باشه که نه اونقدر سفت باشه که وقتی فیلر رو می خوایید از مابین اونها بیرون بیکشید روش خط بیوفته نه اونقدر شل باشه که براحتی از بین اونها عبور کنه ( اصطلاحاً حالت کارد و پنیر ) وقتی به نظرتون اندازه فیلر درست شد پیچ رو در همون حالت نگه میدارید و مهره قفلی رو محکم می کنید و تمام سیلندرها به همین صورت ادامه می دید ( البته با قانون قیچی کردن و دور در دور نزدیک در نزدیک) و هر موتوری هم اندازه فیلر خاصی دارد، در بعضی فیلر سوپاپ دود و هوا یکسان هست و در بعضی دیگر متفاوت . در این مورد به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید . ولی مقدار فیلر سوپاپ های پیکان و آردی : سوپاپ هوا 20 صدم میلیمتر و سوپاپ دود 40 صدم میلیمتر . اگه جایی دید نوشته 2 و 4 دهم میلیمتر هم همان است.

فیلرگیری خودروهای دیزلی هم به همین صورته تفاوتش در چرخاندن موتور هست در بعضی کامیون ها یک طرف اکسل عقب جک میزنن تا چرخ از زمین کنده شه بعد ماشین رو تو یه دنده سبک میزارن یک نفر چرخ عقب رو میچرخونه تا موتور بچرخه و یک نفر دیگه که مسئول فیلرزدن هست مقدار چرخوندن چرخ عقب رو کنترل میکنه هر موقع سوپاپ سیلندری قیچی کرد به نفری که داره چرخ رو میچرخونه میگه همونجا چرخ رو نگه داره و یا در بعضی کامیون ها جایی که سنسور دور موتور وصل هست سنسور رو باز میکنن و با پیچ گوشتی دندونه های فلایویل رو می چرخونن تا به حالت قیچی برسه. بعضی تعمیرکارها هم اهرم خاموش کن پمپ انژکتور رو در حالت خاموش نگه میدارن و تک استارت میزنن تا به حالت قیچی برسن . به نظر راحتر اینه که یه چرخ عقب رو جک زد و چرخ رو چرخوند.

راهنمای فیلرگیری موتور 4 :

اول اینکه روش قیچی تو پرایدهای انژکتوری غلط بوده وعلت انهم تایم زمان پاشش انژکتورهاست که من خودم تجربه کردم ودر ضمن دوستانی که طبق فیلم اموزشی سایپا فیلر میکنند هم باید بگم اون پراید کاربراتوری هستش نه انژکتوری.

در مرحله اول پراید باید با موتور گرم و دمای نرمال فیلر بشه (طبق گفته شرکت سازنده) منظور از دمای نرمال اینه که موتور در جا کار کنه و تا حدی گرم بشه که فن شروع به کار کنه ( البته اگر ترموستات و فشنگی آب سالم باشند ) که برای پرایدحدود 90 درجه باشه (اگر اشتباه نکنم) . در دمای نرمال اگر فیلر گیری کنید مطمئنا صدای اضافی نخواهید شنید مگر اینکه : فیلر خراب باشه - روغن موتور بیش از حد رقیق باشه - گاید سوپاپ و سیت سوپاپ زخمی و خراب باشند که در این صورت سوپاپ مرتب از تنظیم خارج میشه.

حالا روش فیلرگیری موتور پراید انژکتور  ،
زمانی که سوپاپ دود سیلندر1 کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر3 وسوپاپ دود سیلندر4 رو فیلر میزنید.
زمانی که سوپاپ دود سیلندر 3کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر4وسوپاپ دود سیلندر 2 رو فیلر میزنید.
زمانی که سوپاپ دود سیلندر4کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر2وسوپاپ دود سیلندر 1 رو فیلر میزنید.
زمانی که سوپاپ دود سیلندر 2کامل باز بود سوپاپ هوا سیلندر1وسوپاپ دود سیلندر 3 رو فیلر میزنید.
واسه سردی و داغی موتور هم بگم که شما ماشینو روشن میکنید وقتی فن زد و خاموش شد بعد از حدود 10 دقیقه فیلر گیری کنید راستی فیلر هوا رو25 و فیلر دود رو35 بذارین بهترین روشه البته واسه انژکتور.

آموزش فیلرگیری موتور TU3 پژو 206 تیپ 2و3 (1400 سی سی 8 سوپاپ)

فیلم بازکردن سرسیلندر و فیلرگیری موتور پژو206

فیلر گیری جیپ شش سیلندر

 

دلایل آوانس و ریتارد سوپاپ ها :

دليل وجود اوانس سوپاپ هوا (تايمينگ سوپاپ ها ):

1- کمک به خروج دود
2- بالاتر رفتن راندمان حجمي بعلت بيشتر باز بودن سوپاپ هوا

دليل وجود ريتارد سوپاپ هوا (تايمينگ سوپاپ ها ):

بالاتر رفتن راندمان حجمي – پر شدن بيشتر بخاطر سرعت هوا بعلت فشار منفي خلا که بر اثر پايين رفتن پيستون بوجود امده است.

دليل وجود اوانس سوپاپ دود (تايمينگ سوپاپ ها ):

براي اينکه زمان بيشتري براي تخليه دود – پايين امدن فشار هوا در اواخر مرحله احتراق و جلوگيري از فشار دود در مرحله تخليه.

دليل وجود ريتارد سوپاپ دود (تايمينگ سوپاپ ها ):

کمک به تخليه کامل دود بر اثر سردي و گرمي مخلوط و دود –باز بودن بيشتر براي تخليه کاملتر

منابع :
دانستی های خودرو
سایت فدک
وبلاگ تیونینگ پراید
انجمن پاتوق یو

دیدگاه‌ها  

+8 #1 محتشمی 1394-09-02 16:08
سلام کارتون بیست بیسته
نقل قول کردن
+14 #2 مصطفی 1394-11-13 23:17
با سلام
ببخشید میشه آموزش شیم گیری پژو 405 را قرار دهید؟اگر فیلم آموزشی باشه ممنونتون میشم.
با تشکر
نقل قول کردن
+6 #3 عبدالله وحید 1394-11-16 18:33
اندازه فیلر برای تابستان وزمستان چقدر فرق میکند
نقل قول کردن
+4 #4 عباس 1394-11-21 22:31
به نقل از عبدالله وحید:
اندازه فیلر برای تابستان وزمستان چقدر فرق میکند

فرقی نمی کنه یکیه
نقل قول کردن
+3 #5 فرهاد 1394-11-29 11:03
از زحمات شما بسیار سپاسگزارم .
نقل قول کردن
+2 #6 فرشاد 1394-12-19 00:59
دوستان سلام ببخشید که همه جا اسم من هست و تشکر میکنم چون واقعا لذت مبرم وپاتوق من شده فقط توی اینسایت فقط خیلی ازفیلمها واقعا بردم میخوره ولی نتونستم دانلود کنم از اپارات هم نشد لطفا راهنمای کنید ممنونم
نقل قول کردن
-2 #7 مصطفی 1394-12-25 22:09
با سلام
آیا کسی هست بدونه اندازه فیلر(شیم)پژو 405 چقدره؟
نقل قول کردن
+4 #8 اصغر 1395-01-24 00:31
اندازه شیم 405دود40هوا20
نقل قول کردن
+1 #9 مصطفی 1395-01-24 21:58
به نقل از اصغر:
اندازه شیم 405دود40هوا20

سلام.برای پژو 206 این اندازه هایی که ذکر کردید صادقه.من تحقیق کردم برای 405 بهتره فیلر هوا را 25 بگیریم و دود را 40.
اگر سیت سوپاپ عوض شد 5% به هر کدام از اعداد اضافه مکینیم یعنی 30 هوا 45 دود
نقل قول کردن
+1 #10 رسول 1395-01-31 14:25
باسلام و خسته نباشید
شماره فیلر دود و هوای پراید کاربراتوری چنده با اچار فیلر
نقل قول کردن
+2 #11 شکرالهی 1395-03-03 21:51
سلام دوستان فیلر برای پراید گازسوز انزکتوری چقدره من 1جایی خوندم نوشته بود برای هوا ودود 30میخواستم بدونم درسته یا اندازه دیگه ای داره ممنون ومتشکر
نقل قول کردن
+2 #12 علیرضا 1395-03-09 10:10
سلام
من دو روز پیش فیلر گیری کردم، مکانیک برام20/35 گرفت
نقل قول کردن
-1 #13 سا سانdiesel 1395-03-13 11:09
دوستان عزیز روش فیلر‌گیری و سایز فیلر در سرتا سر ایران ی شکل هست جز اهواز بدلیل گرمای شدید و رقیق شدن بیش از حد روغن فیلر‌پراید 30-30 بگیرید و یا 25-30 زمانی فیلر بگیرید که ماشین نه سرد باشد نه داغ که دست بسوزد .تیغ فیلر شما با سفتی از زیر اسبک رد نشود خودرو های ایرانی پژو ۲۰۶ هم فیلرش 20-40 بگیرید پسلام
نقل قول کردن
-3 #14 شایان 1395-03-14 05:21
سلام دوستان..یه مطلبی در مورد فیلرگیری پراید اینجا خوندم که پراید انژکتور باید موتور داغ باشه..من سالها بود فیلر انژکتور رو با موتور سرد میزدم و همیشه به مشکل میخوردم..نود در صد کارهام بعد از روشن شدن و داغ شدن موتور صدای اسبکها در میومد چند وقت پیش که این مطلب رو خوندم ماشین خودم رو با موتور گرم فیلر زدم و نتیجه اینکه عالی در اومد..یه تجربه هایی هست که سالها توی تعمیرگاه نتونی کسب کنی و شانس خوبت بیای تو این سایت و رایگان یاد بگیری..مطالبی اینجا هست که منه تعمیرکار قبلا تجربه نکرده بودم اونم با سالها مغازه داری و کار مستمر...جای خوبی اومدین و باید از دست اندرکاران این سایت ممنون باشیم که این موقعیت رو برامون فراهم کردن...به همه عوامل این سایت خسته نباشید میگم و تشکر میکنم از زحماتشون...از دوستان کسی هست که طریقه روشن کردن ماشینهای ایموبلایزر رو بدون کلید بلد باشه؟قبلا تو یه سایتهایی بود اما مثل اینکه ممنوع کردن..اگه کسی اطلاعات داره ممنون میشم جواب بده
نقل قول کردن
+5 #15 مصطفی 1395-03-15 09:43
با سلام.با تشکر و قدردانی از زحمات شما
دوستان اینجا کسی هست که بدونه چجور میشه پژو 405 را شیم گیری کرد؟آخه کلا سیستمش به بقیه ماشینهای دیگه فرق داره.اول اینکه اسبک نداره و دوم اینکه از کجا باید فهمید سوپاپ دود و هوا کدومه؟آچار فیلر رو باید بین چی قرار داد؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
نقل قول کردن
+3 #16 احمد 1395-03-18 19:36
سایت فوق العاده فقط 405 رو بتونین عکس یا فیلم بزارین عالی میشه
نقل قول کردن
+7 #17 مصطفی 1395-03-20 14:53
با عرض سلام وخداقوت،ببخشید،من برای ۲۰۶ تیپ۲ بارها فیلرگیری کردم،۲۰ هوا،۴۰ دود،هم روش قیچی هم روش خود پژو،ولی توی یک چیزی مشکل دارم،اینه که کدوم روش درسته وموتور ۲۰۶ باید داغ باشه یا کاملا سرد؟در روش پژو باید سوپاپ دود تا اخر باز شده باشه ولی درروش قیچی سوپاپ دود بالا امده وسوپاپ هوا داره پاین میره،درسته؟خواهش میکنم راهنماییم بفرماید،خیلی درگیر این موضوع هستم،مرسی وممنون
راستی خیلی سایت عالی دارید،مرسی
نقل قول کردن
-3 #18 عباس خان 1395-04-09 12:34
موتور پراید حتما نیمه گرم باشه برای فیلرگیری اگرسردباشه صدایی خفیف مثل خرخر رامیشنوید
نقل قول کردن
+3 #19 Mahmood 1395-04-11 11:42
سلام، ببخشید همانطور که بعضی از دوستان هم درخواست شیم گیری 405 را داشتند اگه بتوانید فیلم و آموزش مربوطه را در این سایت قرار دهید متشکر از زحمات شما،
نقل قول کردن
+2 #20 طیب حسینی 1395-05-08 01:40
شیم گیری پژو 405 :
ترتیب سوپاپهااول.،دود،هوا،هوا،دود،دود،هوا،هوا،دود.فرق نمیکند ازدوطرف ترتیب یکی است.،بعدازبازنمودن درب سوپاپ میل سوپاپ راچرخوانده تاسوراخ روی چرخدنده تسمه تایم باسوراخ سرسیلندر هم راستابشه بعد یک پیچ ده را داخل سوراخ نموده تا مطمن بشی که پیستون ها همگی دروسط سیلندر قرار نمودند بعد تسمه تایم راخارج نموده باد حواسمان باشد که موتور ممبعد نچرخد وبغل کوئل راباز نموده تایک پیچ که به کفه یک میل سوپاپ است باز شود بعد میلسوپاپ راچرخوانده به شکلی که یک سوپاپ کامل باز باشد سوپاپ هم سیلندر یش را فیلرزده بعد روکاغذ یاداشت نموده به همین صورت تا اخر بعد میل سوپاپراباز نمودده وبترتیب استکانی رابرداشته وشیم رااندازه نموده بعد ازروی یاد داشت شیم راتغیر داده بعنوان مثال،؛اگر اولی که دود است فیلر بیست خورده ،پانزده صدم ازش کم میکنی مثلا اگه شیم3/15 رودیک عدد شیم 3راجایگزین نموده به این ترتیب تااخر ادامه میدهیم ضمنا باید سوپاپ هوا بین بیست ،تابیست وپنج باشد دودی هاهم بین سی وپنج تا چهل باشند بعدا کامل بسته شود از سالم بودن میل سوپاپ واستکانی ،نی روغن، هم مطمئن باشید
نقل قول کردن
-2 #21 C 4 1395-05-08 20:15
به نقل از مصطفی:
سلام.برای پژو 206 این اندازه هایی که ذکر کردید صادقه.من تحقیق کردم برای 405 بهتره فیلر هوا را 25 بگیریم و دود را 40.
اگر سیت سوپاپ عوض شد 5% به هر کدام از اعداد اضافه مکینیم یعنی 30 هوا 45 دود


سلام.طبق سایت رسمی و دفترچه راهنما پژو 405 مقدار شیم هوا میتونه از 18الی22 و مقدار دود از 38الی42 موفق باشید
نقل قول کردن
+3 #22 محمدرضا 1395-05-17 13:38
سلام
واقعااز مطالب و سایت خوبتون ممنون و متشکر
اگه ممکنه تایم گیری برای EF7وال نود هم توضیح بدید
باتشکر از همه
نقل قول کردن
-10 #23 پیمان 1395-06-17 22:47
به نقل از مصطفی:
سلام.برای پژو 206 این اندازه هایی که ذکر کردید صادقه.من تحقیق کردم برای 405 بهتره فیلر هوا را 25 بگیریم و دود را 40.
اگر سیت سوپاپ عوض شد 5% به هر کدام از اعداد اضافه مکینیم یعنی 30 هوا 45 دود

من شاگرد میکانیکم همیشه تراشکاری که می رم برای هوا 25 و برای دود 35 می زاره البته منطقه ما کوهستانی سرد سیره ،بستگی به منطقه آب و هوایی هم داره
نقل قول کردن
-1 #24 پیمان 1395-06-17 22:52
به نقل از سا سانdiesel:
دوستان عزیز روش فیلر‌گیری و سایز فیلر در سرتا سر ایران ی شکل هست جز اهواز بدلیل گرمای شدید و رقیق شدن بیش از حد روغن فیلر‌پراید 30-30 بگیرید و یا 25-30 زمانی فیلر بگیرید که ماشین نه سرد باشد نه داغ که دست بسوزد .تیغ فیلر شما با سفتی از زیر اسبک رد نشود خودرو های ایرانی پژو ۲۰۶ هم فیلرش 20-40 بگیرید پسلام

با سلام فیلر های اعلام شده با در نظر گرفتن فلز سرد بیان شده با اینکه خیلی از میکانیکا به دلیل اتلاف نشدن وقت ، با موتور گرم اقدام به فیلر گیری می کنن ولی به نظر من سرد باشه بهتره
نقل قول کردن
-2 #25 پیمان 1395-06-17 23:12
من 1 مطلبی در مورد دمای فیلر گیری که شایان هم بهش اشاره کرد می خواستم بگم
آخه فیلر کلا برای جبران انبسات سوپاپ ها و میل بادامک و میل تایپت و استکان تایپت و شیم و.... هستش
- ما از قبل 1 فاصله ای رو بین اینا می خواییم تعریف بکنیم برای جبران این انبسات حالا اگه موتور گرم باشه انبساط به ماکزیممش رسیده دیگه تعریف فاصله معنی نداره که ، ینی موتور بازم می خواد داغتر بشه ؟-وقتی موتور داغه اصولا فیلرش باید صفر باشه -پس فیلر گیری باید با موتور سرد انجام بشه
توجه کنید اعداد فیلر با موتور سرد وقتی موتور کار کنه گرم شده و این فاصله جبران شده
نقل قول کردن
+4 #26 پیمان 1395-06-17 23:25
اگه فیلرتون نامیزون باشه اگزوز پرت پرت می کنه و کشش ماشین هم کم میشه و مطلب بعدی اینکه شیم گیری نیاز نیس سر سیلندر باز بشه
فقط در سوپاپ و تسمه تایمر باید باز بشه و چون اکثر میکانیکا کولیس و شیم و حال و حوصلشو ندارن
اگه برین بگین شیم بزار بهتون می گن کار تراشکاره سر سیلندر باید باز بشه تشریف ببره پیشش .
مطلب بعدی اینکه 1 سری موتورام فیلر گیری خودکار دارن (بی نیاز از فیلر گیری یا شیم گیری) مثل tu5 که امروزه روی خیلی از ماشینا می زارن در این موتورها زمانی که سر سلندر سوار شد معمولا 3-4 بار موتور روشن و خاموش می کنن و فیلر گیری خودکار انجام میشه نحوه کار مربوط میشه به استکان تایپت که وقتی با روغن پر میشه روغن توش به حد فاصله پر کن گیر می کنه و فیلر گرفته میشه البته این سیستم قدیما هم بوده به نظرم روی ماشینای گرون چون یکی از میکانیکای قدیمی تایید کرد
نقل قول کردن
+4 #27 پیمان 1395-06-17 23:27
لطفا در مورد فیلر گیری 6 سیلندر ترجیها v شکل خورجینی هم کسی چیزی بلده مختصرا توضیح بده
نقل قول کردن
-3 #28 پیمان 1395-06-17 23:35
1مطلب به نقل از 1 میکانیک
تو فیلر زیاد موتور تو دور آرام بدون لرزش کار می کنه ولی تودورای بالا دچار افت قدرت میشه
و تو فیلر کیپ برعکس، موتور هرچی دورش بالاتر بره لرزشش کمتر میشه
نقل قول کردن
-1 #29 پیمان 1395-06-25 00:09
اساس کار تو موتور های 4 زمانه (4سیلندر) کلا یکیه
ینی سیلندر1و4 اگه بالا باشن 2و3 پایینند اگه 1 دوچرخه در نظر بگیریم سلندر 1و4 پای راست و 2و3 پای چپ رکاب زنیو انجام می دن به همین سادگی .
حالا ترتیب احتراق 1 پدال پای راست (سیلندر1)بعد 1 پدال پای چپ (3) دوباره پای راست (4) چپ (2)
و این سیکل تکرار میشه وقتی 1و4 بالان 2و3 پاییند
حالا موتور هرچی میخواد باشه اساس کار همینه
1و4 که بالان قطعا یکیشون در حال احتراق و دیگری در حال مکشه برای 1 احتراق 1 پیستون 2 بار بالاو پایین میره (موتور 50 دور زده=25 بار احتراق در هر سیلندر-درکل 25*4=100 احتراق)
برای 1 دور کامل 2 احتراق صورت می گیره
خلاصه کلام اساس کار فیلر گیری همه موتورهابر مبنای قیچی کردنه و پراید انژکتور و کاربراتی نداره
نقل قول کردن
0 #30 حامد 1395-08-23 22:30
سلام خدمت دوستان عزیزم چند تا سوال داشتم اگر امکان داره به ترتیب بگین ممنون میشم.ماشین روا دوگانه کارخانه 1600. میخوام فیلر بزنم ترتیب سیلندر 1234 اگر درست گفته باشم .فقط هر سیلندر 2 فیلر داره مجموع میشه 8 کدومش هوا هست و بهترین روش کدوم مرسی عزیزان
نقل قول کردن
-2 #31 محمود 1395-08-26 19:24
با سلام ببخشید فیلر دود و اکسیژن نیسان وانت مدل 81 را چقدر بگیرم
نقل قول کردن
+2 #32 محمود 1395-08-26 19:29
به نقل از پیمان:
لطفا در مورد فیلر گیری 6 سیلندر ترجیها v شکل خورجینی هم کسی چیزی بلده مختصرا توضیح بده

سلام وقتی تعداد سیلند بیشتر از 4 عدد میشه دیگه لنگر های میل لنگ با هم جفت نمیشن پس باید یه جک زیر تایر عقب بزنی دنده ماشینو توسبکترین حالت قرار بدی و تایر را با تقه بچرخانی خودت میفهمی چه جوری تقه ای میشه بعد هر کدوم از سیلندر هارو تو قیچی گذاشتی همونو فیلر میگیری
نقل قول کردن
0 #33 مظفر 1395-09-28 11:41
سلام . برای فیلر گیری پراید انژکتور مطابق آموزش این سایت انجام دادم (گاز 25، دود 35 در دمای نرمال موتور) ولی صدای سوپاپ هام زیاد شده، میشه مجدداً میزان لقی سوپاپ ها و دمای موتور رو برام بگید؟ شاید اشتباه تایپ شده باشه !!!! ضمنا چیزی که هست با گرم شدن و انبساط ی قطعه فلزی طول اون بیشتر میشه پس قاعتاً با گرم شدن موتور این فاصله فیلرها باید کمتر شه ولی همه جا گفته شده فاصله بیشتر میشه؟ چرا؟
نقل قول کردن
+1 #34 مجتبی 1395-09-28 12:30
به نقل از مظفر:
سلام . برای فیلر گیری پراید انژکتور مطابق آموزش این سایت انجام دادم (گاز 25، دود 35 در دمای نرمال موتور) ولی صدای سوپاپ هام زیاد شده، میشه مجدداً میزان لقی سوپاپ ها و دمای موتور رو برام بگید؟ شاید اشتباه تایپ شده باشه !!!! ضمنا چیزی که هست با گرم شدن و انبساط ی قطعه فلزی طول اون بیشتر میشه پس قاعتاً با گرم شدن موتور این فاصله فیلرها باید کمتر شه ولی همه جا گفته شده فاصله بیشتر میشه؟ چرا؟

پراید همین 25 - 30 هست ، ولی وقتی هوا خیلی گرم یا سرد باشه باید کمی فیلر رو کم و زیاد کنی.
نقل قول کردن
+5 #35 مهدی 1395-10-09 01:49
سلام به عوامل این سایت خوب وهمه دوستان
کسی ازدوستان میتونه درمورد شیم گیری پژو 2000توضیح وراهنمایی بده،ممنون میشم چون ازموقعی که سرسیلندرعوض کردم ماشین انگارسخت راه میره وشتاب وتیزی قبل رونداره ومیگن شیم گیری نشده برام جالبه که روشش رو یاد بگیرم،ممنون میشم.
نقل قول کردن
-2 #36 اکبر رفیعی 1395-10-11 20:30
سلام خسته نباشید
بعد از تعویض واشر سر سیلندر . دو روز بعد شروع به
صدای چل چل از سر سوپاپ کرده. تعویض روغن و وایر و شمع و..انجام دادم . صداش نیافتاد. ایا هیوندا ورنا هم فیلر گیری میخواد . ممنون از مرحمت جنابعالی
نقل قول کردن
+2 #37 اکبر رفیعی 1395-10-11 20:37
سلام آایا هیوندا ورنااصلا فیلر گیری میشه . ممنون
نقل قول کردن
0 #38 محسن 1395-10-16 20:39
میشه بفرمایید اندازه فیلر دود وفیلر هوا در نیسان انژکتوری دوگانه سوز باید چندباشه؟
نقل قول کردن
+1 #39 مهدی 1395-10-21 22:53
یه دوستی،مکانیکی،اهل فنی تو سایت پیدا نمیشه شیم پژو 2000 رو توضیح بده! :sad:
نقل قول کردن
0 #40 محسن نانوا 1395-11-10 16:59
آقا ممنون خیلی بهم کمک شد
نقل قول کردن
0 #41 ميثم 1395-11-18 07:45
سلام،ميشه طريقه فيلرگيري شمع پژو٢٠٦رو بزارين،وهم موتور،اگه فيلم اموزشي باشه واقعا ممنونتون ميشم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


جستجو در کارگیک

مطالب فنی و آموزشی مرتبط

آخرین مطالب فنی و آموزشی

آخرین اخبار و تازه های حوزه خودرو

https://trustseal.enamad.ir/logo.aspx?id=11663&p=lznblznbkzoekzoevjym logo-samandehi انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

هرگونه استفاده و بازنشر علمی و آموزشی از کارگیک آزاد است و ذکر منبع انتخاب شماست.
اطلاعات و آموزش های منتشر شده باید توسط متخصص بررسی و انجام شوند و جنبه کمک آموزشی دارند.کارگیک مسئولیتی در خصوص اطلاعات منتشر شده و عواقب ناشی از آن ها ندارد.