Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault

وایر شمع وظیفه مهم انتقال برق خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع های موتور را دارد. در سیستم های جرقه زنی مدرن، وایر شمع هم به طور کلی حذف شده است و کوئل به صورت مستقیم روی شمع قرار گرفته است که این طرح از افت ولتاژ جلوگیری میکند. اتومبیل هایی که دارای این سیستم هستند عبارتند از: تندر 90 و زانتیا و پژو 206 و سمند EF7 ... البته در کشور ما خودروهای دارای وایر شمع هنوز هم تولید میشوند. جنس وایرهای شمع در موتورهای کاربراتوری و انژکتوری یکی است و فقط ممکن است به دلیل طرح موتورها، شکل و یا طول آنها تغییر کند.

sparkWireTest1

هرچند علائم خرابی و مشکل در وایر شمع قابل رویت نیست، اما برای افزایش کارایی موتور باید آن‌ها هر چند وقت یکبار و همچنین هنگام تنظیم موتور مورد بررسی قرار داد و حتما بعد از گذشت یکسال باید وایرها را تعویض نمود. ترک خوردگی و پارگی در وایرها قابل مشاهده هستند، اما وایرهای مرغوب از جنس رویه‌ی سیلیکونی هستند که این عیوب را در آن‌ها نمی‌توان مشاهده نمود. در مورد این نوع از وایرهای شمع و برای شناسایی ایراد در آن باید خودرو را روشن نموده و در محیط تاریک اطراف وایر را به دقت بررسی نمود تا از نشت جرقه که نشان از ترک و پریدگی روی لایه سیلیکونی وایر است مطلع گشت. نکته مورد توجه این است که هر وایر را باید به شمع خود آن وایر متصل نمود و از وصل نمودن آن‌ها به صورت جا به جا پرهیز شود. باید بدانید در هنگام تعویض وایر شمع‌ها باید همه آن‌ها را به صورت یکجا تعویض نمایید و بهتر است از مرغوب‌ترین وایرها استفاده نموده و همواره بهتر است همان برند و همان جنس قبلی را برای وایر شمع خودرو خود انتخاب کنید.

SparkWire

روشی که معمولاً استفاده می شود این است که موتور را روشن نموده و تک تک وایرها را جهت آزمایش به ترتیب از سر شمع جدا می سازیم، اگر در اثر قطع شدن جریان برقی شمع موتور لرزش پیدا کرد شمع سالم و اگر برداشتن وایر تغییری در حالت موتور دیده نشد شمع مورد نظر خراب می باشد.

البته برخی عقیده دارند جدا کردن وایر شمع ها در زمان روشن بودن خودرو جهت تست سیستم جرقه زنی نیز باعث ایجاد نوسان ولتاژ شده و به ECU صدمه می زند.

اما سه روش جدید در این ویدئو معرفی شده است :
1- در روش اول سطح سیستم جرقه و وایر را با آبپاش خیس می کنیم و سپس در تاریکی چک می کنیم که جرقه های ریز ایجاد می شوند یا نه ، در صورت ایجاد جرقه ها و قوس های الکتریکی ریز وایرها باید تعویض شوند.
2- مشاهده و بررسی شرایط فیزیکی وایر شمع.
3- استفاده از مولتی متر و تست مقاومت جریان وایرشمع.

عیب یابی شمع خودرو

0
0
0
s2sdefault

دیدگاه‌ها  

+11 #1 مهدیه 1394-03-05 14:35
سلام و روز بخیر
ممنون بابت سایت آموزنده و مفیدتون.
امکانش هست بشه فایل ویدوئویی تعمیر و مکانیک خودرو رو دریافت کرد؟
نقل قول کردن
0 #2 کارگیک 1394-03-05 15:20
به نقل از مهدیه:
سلام و روز بخیر
ممنون بابت سایت آموزنده و مفیدتون.
امکانش هست بشه فایل ویدوئویی تعمیر و مکانیک خودرو رو دریافت کرد؟

سلام،
آدرس فایل :

hw1.asset.aparat.com/.../...
نقل قول کردن
+4 #3 ارشاد ميرزايي 1394-07-07 00:38
با سلام
اگر ممكن هست در خصوص دوره تعميرات ABS و AIR BAG بنده را راهنمايي بفرماييد .
نقل قول کردن
+8 #4 ahmad atashpoor 1394-10-05 19:39
سلام
تشکر میکنم ازتون بابت سایت آمورنده تون
یه سوال داشتم میخاستم بپرسم آیا میشه برای پراید کاربراتور از شمعو وایر انژکتوری استفاده کرد
ممنون میشم جوابمو بدین
نقل قول کردن
+1 #5 مجید 1394-10-05 22:54
به نقل از ahmad atashpoor:
سلام
تشکر میکنم ازتون بابت سایت آمورنده تون
یه سوال داشتم میخاستم بپرسم آیا میشه برای پراید کاربراتور از شمعو وایر انژکتوری استفاده کرد
ممنون میشم جوابمو بدین

کاربراتور / انژکتور تو شمع فرق نمی کنه ، تو سیستم برق و گرم و سرد بودن / پایه بلند یا کوتاه بودن شمعه که هر موتوری مشخصات خودشو داره.
واسه پراید فرقی نداره.
نقل قول کردن
0 #6 بهروز 1394-10-22 10:53
برای تست وایرشمع متونید وایرشمع را ازابتدا تا انتها هنگام روشن بودن موتوربا نوک انگشت لمس کنید هرجادچاربرق گرفتگی شدید آن قسمت را با چسب برق چند دور بپیچید به همین سادگی وارزانی نگران نباشید برق خودرو شما را نمیکشد.
نقل قول کردن
+5 #7 مهدی 1394-12-29 03:00
سلام. عذر میخواهم اینجا مزاحم شدم 2 روز دیگه دارم میرم مسافرت به پاسخ شما نیاز دارم.
من یک پیکان مدل 82 دارم یک مشکلی برایش پیش اومده این که بعضی مواقع خود به خود ماشین افت قدرت پیدا می کند و ریپ می زند و 3 کار می کند ولی خود به خود هم پس از چند ثانیه درست می شود! مشکل از کاست؟ از وایر ها می تونه باشه؟
ممنون.
نقل قول کردن
0 #8 farshad_25 1395-01-04 23:41
سلام برای تست وایر شمع میتونید با یک سیم نمره ۲ که یک سر انرا با گیره سسماری اتصال بدنه وسر دیگر انرا درحالی که خورو روشن است در جای که تاریک باشه بهتر است نوک سیم دیگر که یک سر ان اتصال بدنه باشد حدود نیم سانتی متری با فاصله روی وایرشمعها بطور جداگانه میکشیم درصورتی که وایر یا حتی کویل مورد داشته باشه باجرقه نشان داده میشه متشکرم
نقل قول کردن
+2 #9 reza 1395-03-13 18:27
سلام.اقا واسه ماشین من یه مشکل عجیبی پیش اومده هیچکسم نمیفهمه چشه تروخدا ببینید میفهمید ؟ من یه ٢٠٧ دارم چند شب پیش ته ماشینم در رفت و رفتم تو جدول و خوردم تو یه درخت.درخت خورد تو گلگیر جلو سمت راننده.حالا همه چیش درست شد ولی از اون موقع وقتی تخته گاز میدم ،دور موتور که به ۴میرسه انگار که ماشین خودش رو ول میکنه یعنی شتاب نمیگیره ولی دور موتور میره بالا الکی.مصرفش هم رفته بود بالا …یکی گفت مال کاتالیزه که عوضش کردم .مصرفش بهتر شده ولی بازم همونجوریه…یکی میگه مال صافی بنزینه میترسم ببرم اونم عوض کنم باز درست نشه! به نظر شما مشکل از سنسوری چیزی نیست؟ دیاگ هم کردم خطایی نشون نداد…
به نظرتون مشکل از چی یا چیا میتونه باشه؟
ممنونم میشم ازتون واقعا
نقل قول کردن
+5 #10 علی 1395-03-16 22:27
سلام
علت دیده شدن جرقه در سر شمع و ریپ زدن موقع روشن بودن موتور چیه؟
نقل قول کردن
-3 #11 ماهان 1395-04-07 23:25
باسلام
در تاریکی تست کردم نویز دارم، میشه عایقی رو ی شمع زذ که جلوی نویز رو گرفت این جریان برق باچشم در شب مشخص میکنه، عایقی روی وایر شمع بزنم
نقل قول کردن
+1 #12 مانی رهگذر 1395-04-08 13:22
به نقل از ماهان:
باسلام
در تاریکی تست کردم نویز دارم، میشه عایقی رو ی شمع زذ که جلوی نویز رو گرفت این جریان برق باچشم در شب مشخص میکنه، عایقی روی وایر شمع بزنم

شما تشریف ببرید پاساژ طوس یه دست وایر سیلیکونی دست ساز بگیرید هم مقاومت پایین داره هم بوبین داره و نویز نمیندازه و هم اینکه برق دزدی نداره
نقل قول کردن
+8 #13 فرجام 1395-04-20 17:32
سلام به دوستان.اگرميخايدازبرق دزدي كويل راحت بشيدوموتورصاف كاركنه مثل من دوتيكه چرم مثل منكه ازكيف كهنه اي بريدم تهيه وكويلهاروپوشيده وعايق كنيدبعدميبينيدكه موتورچقدرتغييروصاف كارميكنه.درضمن محل آچارخوره يك پيچ 13كه توي عكس دورش خط كشيدم هم با وايرهااتصال ميكنه كه من تيكه اي لوله لاستيكي شكاف دادم وبين وايرهاواون پيچ كارگزاشتم.باتشكرازمديرمحترم اين سايت مفيد..
cargeek.ir/.../
نقل قول کردن
+1 #15 sohrab 1395-05-16 01:07
با درود
فیلم ها در لپ تاب باز نمیشود که ببینیم فقط با گوشی میشود راحت دید یا دانلود کرد.
لطفا رفع اشکال کنید.
در سایت آپارات هم فیلم ها کامل نیست و همه فیلمها موجود نیست.
نقل قول کردن
-3 #16 کارگیک 1395-05-16 01:40
به نقل از sohrab:
با درود
فیلم ها در لپ تاب باز نمیشود که ببینیم فقط با گوشی میشود راحت دید یا دانلود کرد.
لطفا رفع اشکال کنید.
در سایت آپارات هم فیلم ها کامل نیست و همه فیلمها موجود نیست.

سلام،
چک کردم ، هر 2فیلم بدون مشکل باز می شد،یکبار اینترنت خود را قطع و وصل کنید احتمالاً مشکل شما حل می شود.
نقل قول کردن
0 #17 رضا 1395-06-18 22:46
به نقل از reza:
سلام.اقا واسه ماشین من یه مشکل عجیبی پیش اومده هیچکسم نمیفهمه چشه تروخدا ببینید میفهمید ؟ من یه ٢٠٧ دارم چند شب پیش ته ماشینم در رفت و رفتم تو جدول و خوردم تو یه درخت.درخت خورد تو گلگیر جلو سمت راننده.حالا همه چیش درست شد ولی از اون موقع وقتی تخته گاز میدم ،دور موتور که به ۴میرسه انگار که ماشین خودش رو ول میکنه یعنی شتاب نمیگیره ولی دور موتور میره بالا الکی.مصرفش هم رفته بود بالا …یکی گفت مال کاتالیزه که عوضش کردم .مصرفش بهتر شده ولی بازم همونجوریه…یکی میگه مال صافی بنزینه میترسم ببرم اونم عوض کنم باز درست نشه! به نظر شما مشکل از سنسوری چیزی نیست؟ دیاگ هم کردم خطایی نشون نداد…
به نظرتون مشکل از چی یا چیا میتونه باشه؟
ممنونم میشم ازتون واقعا

داداش سنسور دور موتورت مشکل داره، کات آف میکنه و موتور ول میکنه، عوضش کن درست میشه
نقل قول کردن
+2 #18 رضا 1395-06-18 22:51
سنسور دور موتورت مشکل داره دور رو بالا نشون میده ای سی یو کات آف میده، عوضش کن درست میشه
نقل قول کردن
+5 #19 سعید 1395-06-20 00:46
سلام.سمند الایکس 1800گرفتم با کارکرد 28000 بنظر دوستان زمان تعویض شمع فرا رسیده، بهترین شمع چیه ممنون میشم که جواب میدید
نقل قول کردن
+2 #20 شاهین باصری 1395-06-27 12:51
به نقل از reza:
سلام.اقا واسه ماشین من یه مشکل عجیبی پیش اومده هیچکسم نمیفهمه چشه تروخدا ببینید میفهمید ؟ من یه ٢٠٧ دارم چند شب پیش ته ماشینم در رفت و رفتم تو جدول و خوردم تو یه درخت.درخت خورد تو گلگیر جلو سمت راننده.حالا همه چیش درست شد ولی از اون موقع وقتی تخته گاز میدم ،دور موتور که به ۴میرسه انگار که ماشین خودش رو ول میکنه یعنی شتاب نمیگیره ولی دور موتور میره بالا الکی.مصرفش هم رفته بود بالا …یکی گفت مال کاتالیزه که عوضش کردم .مصرفش بهتر شده ولی بازم همونجوریه…یکی میگه مال صافی بنزینه میترسم ببرم اونم عوض کنم باز درست نشه! به نظر شما مشکل از سنسوری چیزی نیست؟ دیاگ هم کردم خطایی نشون نداد…
به نظرتون مشکل از چی یا چیا میتونه باشه؟
ممنونم میشم ازتون واقعا

اگر دور موتور الکی بالا میره ایراد از استپر موتور هست. اگر بلدی تمیزش کن اگر نه تعویض کن درست میشه.
نقل قول کردن
-4 #21 شاهین باصری 1395-06-27 12:55
به نقل از سعید:
سلام.سمند الایکس 1800گرفتم با کارکرد 28000 بنظر دوستان زمان تعویض شمع فرا رسیده، بهترین شمع چیه ممنون میشم که جواب میدید

بهترین شمع بوش آلمانی هست. اگر سمند شما دوگانه هست شمع دوسر بندازین.
نقل قول کردن
-4 #22 یوسف 1395-06-28 13:09
سلام. و خسته نباشید به همه. دوستان من یه پراید صبای ۸۹ دوگانه دارم که امروز شمع هاش رو عوض کردم خودم. اما یکی از شمع ها رو که درآوردم تا شمع جدید رو بندازم هر کاری کردم پیچ های شمع به مقدار زیاد بسته نشد و بعد از دو سه دور زدن کامل سفت می شد. در حالیکه قبلا 10-12 دور می پیچوندم تا کامل سفت بشه. خلاصه حتی با شمع قبلی هم تست کردم باز انگار جا نمی افتاد. حالا موتور کار میکنه اما میخوام بدونم بعدا مشکلی پیش نیاد و ضرری به موتور یا جای دیگه وارد نشه؟
در ضمن من شهرستان هستم و یه سایت یا جای خوب برای خرید وایر از تهران می خوام که مطمئن باشه و تلفنی هم بفرسته. کسی جایی سراغ داره؟
نقل قول کردن
+4 #23 رضا 1395-07-04 00:52
سلام .شمع سیلندر 4توی سیلندر جام کرده .خواستم بدونم چطوری میشه درش آوردکه شمع توی سیلندر بریده نشه.سپاس
نقل قول کردن
0 #24 فرشاد 1395-07-07 01:55
سلام داداش
من ماشینم روآ انژکتوره.
شمعمو 2 ماه پیش بوش انداختم. 2 هفتس باز از سره وایرا جرقه میزنه. امروز یه دست وایرخ بوژیکارم گرفتم
تست ک کردم بازم برق دزددی داره
2 گانست ماشین
ینی میتونه مشکل از شمعا باشه ؟
نقل قول کردن
+4 #25 محسن 1395-07-15 12:30
سلام بنده پداید کاربراتور دارم ی چند مدتی هست که ماشین ریپ میزنه وقدرت نداره ماشین ولی گاز مکانیکنم شخیص نداده لطفا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
-2 #26 احسان 1395-09-02 00:02
سلام ماشین من پارس دوگانه 94 بیشتر از ۱۵۰ نمیره چکارش کنم.تورو خدا راهنمایی کنید
نقل قول کردن
0 #27 مهدی 1395-09-06 22:23
باسلام خدمت عزیزان سوال فنی دارم درصورت امکان کمکم کنید پرایدصفرموتوریورو4دارم دوگانه سوز خودم کردم ولی مشکلی پیدا کردم بعدازدوگانه کردن ماشینم یک مدت خوب کار کرد متاسفانه تازه گیا درسوخت گاز بعد کارمیکند موقعی که پایم را گاز برمیدارم ریپ میزند ولی دربنزین این مشکل راندارم بردم میکانیک گفت شمع دوپلاتین بوش بنداز متاسفانه یورو4شمع مخصوص باشمعای قدیمی فرق میکند ودوپلاتینه یورو4 بازار نیامده لطف کنید راهنمایی کنید باتشکرممنون میشم
نقل قول کردن
-1 #28 mamad4020 1395-09-14 14:03
اقا سایتتون درسته دستتون طلا تشکر بابت زحماتتون
نقل قول کردن
+2 #29 محمد 1395-10-24 10:58
با عرض سلام و خدا قوت
من ی ۲۰۶ تیپ ۵ دارم ی مدت پیش چراغ چکش روشن شد بردم مکانیکی دیاگ زد شمع و وایر شو عوض کرد ولی ماشین بعد از مدتی که ی روز زیاد کار کردم دوباره چراغ چکش روشن شد و موتور شدید شروع کرد ب لرزش و در سربالایی ب شدت قدرت موتور افت کرد گفتن شمعش جنش خوب نبوده بازم شمعشو عوض کردم و بوش سوزنی انداختم ولی بعد از مدتی دوباره همون داستان داشتم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
نقل قول کردن
+1 #30 علی 1395-11-24 00:14
با سلام و خسته نباشید
ببخشید من ماشینم 206 اس دی چند روزی هست که ماشین تو حرکت کم میاره و بعد چراغ چک روشن میشه اما بعد اینکه ماشین خاموش وروشن میکنی برطرف میشه اما بعد از طی مسافت کوتاهی دوباره همون ایراد هست لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
نقل قول کردن
-1 #31 حمبد 1395-11-25 19:53
باسلام خستع نباشی داداش ..یه 405 دارم که وقتی تو حرکت خلا ص میکنم و گاز میدم دورش کم زیاد میشه استپ موتو ر هم تمیز کردم میگن ا همینجوری نشونه سالم بودنشه ...؟؟برای تنظیم تایم موتور یا همون اندتختن تسمه تایم تو 405 یه شگاف بالای استارت هست که تنظیم موتورا ازاون استفاده میکنن برا تنظیم یعن ی بقل فلایویل که یه سرس دنده هست که یه قسمتش دو دنده نداره و اونو با میل بادامک که پیچ ده در سوراخش زدن تنظیم وتسمه انداخته میشه ایا درسته ولی مکانیکا قبول ندارن ممنون
نقل قول کردن
-1 #32 محمد 1395-12-08 18:13
به نقل از reza:
سلام.اقا واسه ماشین من یه مشکل عجیبی پیش اومده هیچکسم نمیفهمه چشه تروخدا ببینید میفهمید ؟ من یه ٢٠٧ دارم چند شب پیش ته ماشینم در رفت و رفتم تو جدول و خوردم تو یه درخت.درخت خورد تو گلگیر جلو سمت راننده.حالا همه چیش درست شد ولی از اون موقع وقتی تخته گاز میدم ،دور موتور که به ۴میرسه انگار که ماشین خودش رو ول میکنه یعنی شتاب نمیگیره ولی دور موتور میره بالا الکی.مصرفش هم رفته بود بالا …یکی گفت مال کاتالیزه که عوضش کردم .مصرفش بهتر شده ولی بازم همونجوریه…یکی میگه مال صافی بنزینه میترسم ببرم اونم عوض کنم باز درست نشه! به نظر شما مشکل از سنسوری چیزی نیست؟ دیاگ هم کردم خطایی نشون نداد…
به نظرتون مشکل از چی یا چیا میتونه باشه؟
ممنونم میشم ازتون واقعا

احتمال خیلی زیاد ماشینتون تایم رد کرده،منم همین مشکل رو داشتم بعد از حدود یک سال پیگیری متوجه این موضوع شدم و بعد از تنظیم تایم ماشینم مثل روز اول شد
نقل قول کردن
0 #33 نوید 1395-12-24 03:12
سلام خسته نباشین . من امسال 3دست شمع با وایر و یه بار هم کوئل عوض کردم شمع شماره 3 همیشه تکی میسوزه به گفته تعمیر کار. ماشینم سمنده دوگانه دستی 91 . هر بار 2ماه کار میکنه شمع از هرکی میپرسم یه چیزه جدید میگه ... موقعی که خراب میشه باید با گاز پر حرکت کنم و ماشین کله میکنه. و بعضی مواقع زیر پدال گاز صدای پورت کردن میده. ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار باید بکنم.
نقل قول کردن
0 #34 سید امین 1396-02-19 08:12
سلام من یک پارس مدل 82 دارم و مشکل افت ولتاژ دارم بصورتی که هر مسیر چراغ یا فن یا مورد دیگری را روشن میکنم ولتاژ برق پایین میاد در مورد تعویض باتری ماشین هم قبل و بعد از تعویض باز همین ایراد را دارد، کابل اتصال بدنه را هم تعویض و تقویت کردم ولی عیب همچنان موجود است لطفآ راهنمایی کنید. تشکر
نقل قول کردن
0 #35 محسن 1396-03-30 19:50
سلام دوستان
من خودرو پراید دوگانه سوز دارم که برای بهتر کارکردن موتور خودرو شمع سه پلاتینه بوش تهیه کردم ولی بعد از تعویض اون که توسط خودم انجام شد موتور لرزش شدیدی داره که قبلا با همون شمع های قدیمی نداشت . اول گفتم شاید شمع ها رو خوب نبستم باز کردم دوباره محکم بستم بازم حل نشد وایرشمع ها رو هم نو انداختم ولی باز همچنان مشکل پابرجاست میشه راهنمایی کنید . ؟ با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط