Alexa Certified Site Stats for cargeek.ir
کارگیک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید : aparat logo fa color whitecargeek telegram iconfacebook icon

براساس خودرو جستجو کنید :

براساس مبحث جستجو کنید :

 

جستجو در کارگیک
0
0
0
s2sdefault

compressionTest

مطالب مرتبط : نحوه اندازه گیری فشار کمپرس سیلندر موتور خودرو + جدول کمپرس استاندارد

با استفاده از تست كمپرس متوجه خواهید شد که موتور خودروتان در چه وضعیتی قرار دارد. در واقع موتور، از برخي جهات مشابه پمپ باد كار مي كند،بنابراین برای این که به طور موثر و کارآمد عمل کند و به راحتی استارت بخورد، نیاز به كمپرس و آب بندي خوب دارد.
به عنوان یک اصل، جرم كمپرس بیش تر موتورها بایدبین 140 تا 160 باشد و نبايد بین سیلندرها تفاوتی بیش تر از 10 درصد وجود داشته باشد. كمپرس پا یین در یک سیلندر معمولا بیانگر وجود نوعي ايراد در سوپاپ دود است. کمپرس پایین در دو سیلندر كنار هم معمولا به این معنی است که واشر سرسیلندر خوب عمل نمیکند. كمپرس پا یین در همه سیلندرها نشانگر روند فرسودگي رینگ ها و سیلندرهاست و موتور به معاینه فنی جديتري نیاز دارد.

بررسي كمپرس موتور

كمپرس را می توان به دو روش اندازه گيري کرد: به روش دستی با اندازه گیری كمپرس، یا الکترونیکی با تحليل گر موتور. روش اندازه گیری دستی تنها روش قابل دسترسی است که بیش تر افراد نیز خودشان به تنهاییمی توانند آن را انجام دهند. برای بررسی كمپرس ابتدا موتور را خاموش كنيد تا عمل احتراق متوقف شود. دریچه گاز و هوا را باز کنید. در حالی که فشارسنج را در محل قرارگيري يكي از شمع ها می بنديد، موتور را با استفاده از سوییچ استارت کنترل از راه دور به مدت چند ثانیه روشن کنید تا بتوانید بیش ترین مقدار فشار را بخوانید. این کار را برای هر یک از سیلندرها انجام دهید و آن را با مقادیری که شركت سازنده داده است مقایسه کنید. اگر كمپرس در یک یابیش از یک سیلندر، كم است، این مشکل در مواردی خاص به سوپاپ ها و رینگ ها مربوط می شود.از طریق سوراخ شمع با پاشیدن مقدار کمی روغن موتور به سیلندر مي توان تست كمپرس را انجام داد و این کار را تکرار کرد. روغن به طور موقت، رینگ ها را آب بندی میکند. اگر این رقم از بار دوم بالاتر بود، به این معنی است که رینگ ها و یا سیلندر مستهلک شده اند. اگر در خواندن عدد كمپرس تغییری حاصل نشد، به این معنی است که بوش سیلندر يا تعدادي از سوپاپ های دود يا هوا ایراد دارد.

در روش الكترونيكي، رايانه، كمپرس هر یک از سیلندرها را با ارزیابی تغییرات کم در دور آرام موتور هنگام روشن شدن تخمین می زند. نتایج به دست آمده تقریبا واقعي هستند و می توان بدون باز کردن شمع آن را در مدت زمان کوتاهی انجام داد. تحليل گر رايانه اي نتایج تست كمپرس را به صورت چاپي نيز تحويل می دهد تا دید نشان راحت بوده و بتوان آن را با ارقام واقعی مقایسه کرد.

0
0
0
s2sdefault

دیدگاه‌ها  

0 #1 علی 1396-04-21 23:04
لطفا اگه براتون امکانش هست جواب منو بدید.ماشین من مدل 90هست که ی مدتیه براش ی مشکل پیدا شده هرجا که میبرم هرکسی ی حرفی میزنه ایرادشم اینه که وقتی استارت میزنم موتور ماشین بمدت ی دقیقه دچار لرزش بدی میشه بعداز ی دقیقه درست میشه واگر مدت زیادی باهاش رانندگی کنم دوباره همونجوری میشه و چراغ روغن و استپش روشن میشه چندبار بردم دیاگ یکیش میگفت خطای میل سوپاپ میده ببر مکانیک و مکانیکم میگفت اگه میل سوپاپ باشه موتور بطور دایم لرزش میکنه ی تست انژکتور دیگم بردم اونم گفت دوتا از پیستونات کمپرسش ضعیفه احتمال میدم روغن موتورت بی کیفیته بهش کاسترول مگنتاک بریز اگه درست شد که هیچ اگه نشد باید سرسیلندر باز کنی راستی وقتی کولر میزنم یا چراغ روشن میکنم بعد از نیم ساعت دوباره شدته لرزش زیادتر میشه و چراغ روغنم روشن میشه و سخنگوش میگه فشار روغن پایین است و بعد ماشین خاموش میشه تازگیام ی تست دیگه بردم اونم گفت از سنسور اکسیژناته.توروخدا اگه میدونید مشکلش چیه قسمتون میدم راهنماییم کنید بخدا دیگه دارم دیوونه میشم.شرمنده که وقتتونو گرفتم.با تشکر
نقل قول کردن
+1 #2 محمد 1396-04-23 20:41
سلام علی آقا
به نظر با توضیحاتی که دادید از موتور خانواده پژو استفاده میکنید.
من دو بار با این مشکل مواجه شدم و هر دو بار عیب از سرسیلندر خودرو بود. در اصطلاح مکانیک ها واشر ترسونده بود و سر سیلندر نیز معیوب شده بود . به قولی کرمو شده بود .
با باز کردن و جوش آلومینیوم و کف تراشی مشکل من حل شد.
یک سوال آیا آب رادیاتور چرب نشه و یا روغن خودرو شیریذمشده؟ هر کدام از این دلایل معنی خرابی واشر رو میدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


مطالب مرتبط

پیشنهاد سردبیر